1 499 061 läst ·
15 314 svar
1499k läst
15,3k svar
GAAAAHHHH!!!
Ingen aning, Inget uppringnings-ID står det i telefonen och när jag inte tröck på nått utan var tyst avslutades "samtalet". Inget hallå är det bla bla jag pratar med eller liknandeK kniv skrev:
Edit: En kompis fick samma för några dagar sedan
Gaaarrrgghh.
Hade en timme över i kväll, då jag fick ett SMS från min "son" eller dotter. Såg fram mot att driva med bedragaren en stund, men klantade till det med en alldeles för rak fråga.
Borde jag ha frågat om 3000 kr räckte? Och om hur man swischar till ett estniskt nummer? Hur håller man bedragaren upptagen en timme?
Hade en timme över i kväll, då jag fick ett SMS från min "son" eller dotter. Såg fram mot att driva med bedragaren en stund, men klantade till det med en alldeles för rak fråga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Borde jag ha frågat om 3000 kr räckte? Och om hur man swischar till ett estniskt nummer? Hur håller man bedragaren upptagen en timme?
Lär finnas sidor på nätet som man kan gå in på och välja vilken förinspelad info som skall skickas till ett visst mobilnummer. Har själv fått ett sådant samtal från någon som tycke att det var roligt....Tokslut skrev:
Annonserades mycket för tjugofem år sedan, här en annons från 2002 men trodde det var utdött idag.R roli skrev:
GAAAAHHHH!!!
Skulle köpa klippkort till färjan, plötsligt går det bara att köpa enkelbiljetter i automaten.
Jag har köpt klippkort med bränslekortet i 11 års tid, enkelt då det hamnar på bilen och inte behöver redovisas med kvitton.
Bankkortet jag har på firman går inte att handla på över nätet, d.v.s jag kan inte köpa klippkort med det heller 🤬
Skulle köpa klippkort till färjan, plötsligt går det bara att köpa enkelbiljetter i automaten.
Jag har köpt klippkort med bränslekortet i 11 års tid, enkelt då det hamnar på bilen och inte behöver redovisas med kvitton.
Bankkortet jag har på firman går inte att handla på över nätet, d.v.s jag kan inte köpa klippkort med det heller 🤬
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Exakt där, precis i mitten, hörde jag ett litet knarr mitt på vardagsrumsgolvet. Gah!!! Jag som la så mycket tid och energi på att få golvet i vardagsrummet att bli utan knarr när vi gjorde golvet för snart 10 år sedan.... GAH!!