Alfredo Alfredo skrev:
Kan du inte ställa in det vid behov?
Danskt kort, Firman ligger i Danmark, jag är inte kund i den banken, och då går det inte att handla över nätet.
Börjar ställa till mycket problem, jag kan tex inte längre reservera rum på hotell med kortet, för de gör man med Bank ID idag, och det går inte med ett danskt kort, inte det jag har iaf.

• Gilla
fribygg och 1 till
  • Laddar…
S
eniro har bytt sina kartor idag och de är helt värdelösa!

GAAAAAAH!

S Saelen skrev:
eniro har bytt sina kartor idag och de är helt värdelösa!

GAAAAAAH!
Tycker de flesta kartor idag är dåliga, vita el ljusgråa vägar mot oftast ljus botten, läsbarheten är nära noll, man måste zooma väldigt mycket och missar då helheten.

Får ideligen (veckovis sedan ett par år) frankerade brev från Göteborg med förfrågan om jag vill sälja min bil. Dessa går direkt i soptunnan. Samma avsändare är dessutom blockad på min mailadress. Trots detta ! blev jag idag irriterad och slängde iväg ett mailsvar: "Min drygt 20 år gamla Toyota Corolla säljs inte. Den används av mina barnbarn för körkortsträning."

Fick direkt ett mycket hövligt svar för att jag svarat och att jag stryks från deras brev/maillista.

Ibland blir man förvånad.

• Gilla
  • Wow
  • Haha
Klass0n och 7 till
  • Laddar…
Mikael_L
yonna yonna skrev:
Får ideligen (veckovis sedan ett par år) frankerade brev från Göteborg med förfrågan om jag vill sälja min bil. Dessa går direkt i soptunnan. Samma avsändare är dessutom blockad på min mailadress. Trots detta ! blev jag idag irriterad och slängde iväg ett mailsvar: "Min drygt 20 år gamla Toyota Corolla säljs inte. Den används av mina barnbarn för körkortsträning."

Fick direkt ett mycket hövligt svar för att jag svarat och att jag stryks från deras brev/maillista.

Jag har också haft en Toyota som jag fick sådana brev om, och jag tror nog tamigtusan att det var från Göteborg.
Men jag sålde bort den för ett drygt år sedan, och de verkar inte intresserade av andra märken, så det har slutat komma brev.

• Gilla
Lorpar och 1 till
  • Laddar…
S
Isakare Isakare skrev:
Tycker de flesta kartor idag är dåliga, vita el ljusgråa vägar mot oftast ljus botten, läsbarheten är nära noll, man måste zooma väldigt mycket och missar då helheten.
Problemet här är att de tidigare hade en väldigt bra detaljrikedom. Nu är det Openstreetmap och synnerligen fattigt

• Gilla
karlmb och 1 till
  • Laddar…
S Saelen skrev:
Problemet här är att de tidigare hade en väldigt bra detaljrikedom. Nu är det Openstreetmap och synnerligen fattigt
Aha. När vi var ute med Campingbilen i somras använde vi Sweden Topo Maps, funkade i Norge oxå.

S Saelen skrev:
Fördelen med OSM är ju att det går att bidra själv, om man tycker det behövs. Såatt...

• Gilla
b8q
  • Laddar…
yonna yonna skrev:

Jag tror de fortfarande söker fordon när dina barnbarn lärt sig köra, men då tar jag förgivet att de är normalbegåvade ;) Så är förvånad att de strök dig för den anledningen. Eller så satte de dig på speciallista så de vet att den snart är tillsalu 😅

S
kashieda kashieda skrev:
Fördelen med OSM är ju att det går att bidra själv, om man tycker det behövs. Såatt...
Jodå, har jag också gjort några gånger. Men när du har något riktigt bra som funkar och som ersätts med något som är mycket sämre, så blir det en GAAAAH !

Unikt namn
kashieda kashieda skrev:
Hur då?

Tokslut Tokslut skrev:
Jag tror de fortfarande söker fordon när dina barnbarn lärt sig köra, men då tar jag förgivet att de är normalbegåvade ;) Så är förvånad att de strök dig för den anledningen. Eller så satte de dig på speciallista så de vet att den snart är tillsalu 😅
Jag nämnde inte att jag har 5 barnbarn mellan 13 och 17 år där de två älsta startat träningen... Men att det är/varit en bra bil är odiskutabelt.

• Gilla
Tokslut
  • Laddar…
GAAAAHHHH!!!

Strömlöst på kontoret i snart två dagar och jag är inte jätteförtjust i att jobba hemma. Galet hur mycket krångligare precis allt blir!

• Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Jag har också haft en Toyota som jag fick sådana brev om, och jag tror nog tamigtusan att det var från Göteborg.
Men jag sålde bort den för ett drygt år sedan, och de verkar inte intresserade av andra märken, så det har slutat komma brev.
De kan vara trevliga sådana där erbjudanden också.
Svärfar hade en gammal bil stående sedan han inte får köra längre efter en sjukdomsepisod, körkortet kvar dock. Vi pratade länge och väl om vad vi skulle göra av den. Till saken hör då att han precis innan han inte längre fick köra fick en värdering av den hos lokala bilhandlaren. Sedan blev det något fel på motorn…
Värderingen var på ca 70k.
Verkstaden skulle ha typ 30k för att fixa den igen.

Så plötsligt dyker ett erbjudande om att sälja den för typ 60k. Helt osett. Då var den dessutom obesiktad och hade stått okörd i ca ett år…

Snabbt och lätt tackades det ja, pengarna på kontot några dagar senare och efter ytterligare någon tid hämtades den. Ingen gladare än vi. 🙃

• Gilla
Blazermannen och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.