1 655 502 läst ·
17 716 svar
1656k läst
17,7k svar
GAAAAHHHH!!!
Danskt kort, Firman ligger i Danmark, jag är inte kund i den banken, och då går det inte att handla över nätet.Alfredo skrev:
Börjar ställa till mycket problem, jag kan tex inte längre reservera rum på hotell med kortet, för de gör man med Bank ID idag, och det går inte med ett danskt kort, inte det jag har iaf.
Får ideligen (veckovis sedan ett par år) frankerade brev från Göteborg med förfrågan om jag vill sälja min bil. Dessa går direkt i soptunnan. Samma avsändare är dessutom blockad på min mailadress. Trots detta ! blev jag idag irriterad och slängde iväg ett mailsvar: "Min drygt 20 år gamla Toyota Corolla säljs inte. Den används av mina barnbarn för körkortsträning."
Fick direkt ett mycket hövligt svar för att jag svarat och att jag stryks från deras brev/maillista.
Ibland blir man förvånad.
Fick direkt ett mycket hövligt svar för att jag svarat och att jag stryks från deras brev/maillista.
Jag har också haft en Toyota som jag fick sådana brev om, och jag tror nog tamigtusan att det var från Göteborg.yonna skrev:
Får ideligen (veckovis sedan ett par år) frankerade brev från Göteborg med förfrågan om jag vill sälja min bil. Dessa går direkt i soptunnan. Samma avsändare är dessutom blockad på min mailadress. Trots detta ! blev jag idag irriterad och slängde iväg ett mailsvar: "Min drygt 20 år gamla Toyota Corolla säljs inte. Den används av mina barnbarn för körkortsträning."
Men jag sålde bort den för ett drygt år sedan, och de verkar inte intresserade av andra märken, så det har slutat komma brev.
Jag tror de fortfarande söker fordon när dina barnbarn lärt sig köra, men då tar jag förgivet att de är normalbegåvadeyonna skrev:
Jag nämnde inte att jag har 5 barnbarn mellan 13 och 17 år där de två älsta startat träningen... Men att det är/varit en bra bil är odiskutabelt.Tokslut skrev:
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 1 625 inlägg
GAAAAHHHH!!!
Strömlöst på kontoret i snart två dagar och jag är inte jätteförtjust i att jobba hemma. Galet hur mycket krångligare precis allt blir!
Strömlöst på kontoret i snart två dagar och jag är inte jätteförtjust i att jobba hemma. Galet hur mycket krångligare precis allt blir!
https://letmegooglethat.com/?q=contribute+to+openstreetmapUnikt namn skrev:
De kan vara trevliga sådana där erbjudanden också.Mikael_L skrev:
Svärfar hade en gammal bil stående sedan han inte får köra längre efter en sjukdomsepisod, körkortet kvar dock. Vi pratade länge och väl om vad vi skulle göra av den. Till saken hör då att han precis innan han inte längre fick köra fick en värdering av den hos lokala bilhandlaren. Sedan blev det något fel på motorn…
Värderingen var på ca 70k.
Verkstaden skulle ha typ 30k för att fixa den igen.
Så plötsligt dyker ett erbjudande om att sälja den för typ 60k. Helt osett. Då var den dessutom obesiktad och hade stått okörd i ca ett år…
Snabbt och lätt tackades det ja, pengarna på kontot några dagar senare och efter ytterligare någon tid hämtades den. Ingen gladare än vi. 🙃