Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Men som sagt, att gå plus på hästägande är det få som gör.
Krävs att man är duktig tränare och hästägare för den kombinationen. Den ende jag kan komma på som tränar i lite större skala är Stefan Melander. Övriga tränare drar nog in betydligt mer pengar till sig själva än vad de lyckas dra in i prispengar till sina kunder, vilket väl antyder att de egentligen inte riktigt gör skäl för sin lön.

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Snart start för hästen 🐎 Sitter i Pålsundet och kollar livestream...... Fast det är väl inte Gaaahhh 😉
Båt med svensk flagga i Pålsundet, motor och brygga med fler båtar i bakgrunden, träd och en blå himmel syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Älska
Maria T och 3 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Snart start för hästen 🐎 Sitter i Pålsundet och kollar livestream...... Fast det är väl inte Gaaahhh 😉
[bild]
Om de ropar galopp blir det "Gaaahhhh", för det var väl trav?

• Haha
Isakare
  • Laddar…
WAAAAAAAAGH! Bauhaus...

Tänkte jag skulle slippa köra runt halva Malmö, men nu blev jag påmind om varför jag undviker stället.
Felaktigt lagersaldo när jag väl hittade var prylen skulle vara, och som vanligt är personalen försvunnen, när man väl hittar någon är där en lång svans med kunder och personen ser död ut inombords.

Det får bli en tripp till Hornbach ändå...

• Haha
Dilato och 1 till
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Det finns det som ni efterfrågar, både med och utan touch. Sedan får man välja om man vill betala det högre priset för lösning utan touch på häll eller inte, ser det mera som en fråga om man vill betala för en dyrare lösning, eller lite "gaaah" klaga.😇
Det finns en hel hög med spisar med vred och på köpet tål de värme och lite spill.

Tror jag fått en spricka i ett revben förra helgen. Hittills har det bara mest varit lite störande, men efter läggning igår började det krampa i någon muskel, vilket såklart blev värre när jag spände mig av smärtan.

En ibumetin nu till frukost, får se om det hjälper tillräckligt.

Gaaaaa.... AAAAAHHH!... Aaaaaahhhhh...

• Ledsen
Maria T och 4 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Tror jag fått en spricka i ett revben förra helgen. Hittills har det bara mest varit lite störande, men efter läggning igår började det krampa i någon muskel, vilket såklart blev värre när jag spände mig av smärtan.

En ibumetin nu till frukost, får se om det hjälper tillräckligt.

Gaaaaa.... AAAAAHHH!... Aaaaaahhhhh...
Det är för dessa tillfällen man har ett litet lager av Oxy eller annat morfinpreparat sparat hemma. Jag har fått utskrivet vid några operationer, men inte använt det utan sparat det till dess det verkligen behövs, som förra vintern när jag spräckte två revben efter att ha landat på en resväska med bröstkorgen (efter att jag halkat).

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Tror jag fått en spricka i ett revben
Det där känner man igen.
Frugan skulle prompt gulla och ligga sked i soffan. Bar sig inte bättre än att ett hårstrå från hennes huvud letade sig in i min näsa med akut och våldsam nysning som följd. Med det begränsade rörelseutrymmet inklämd mellan fruga och soffrygg, lyckades jag knäcka ett revben med nysningen. Inget mer ”ad hoc-gulleri” för mig. 😫

GAH!

• Haha
  • Wow
sinuslinus och 17 till
  • Laddar…
K
Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
Det där känner man igen.
Frugan skulle prompt gulla och ligga sked i soffan. Bar sig inte bättre än att ett hårstrå från hennes huvud letade sig in i min näsa med akut och våldsam nysning som följd. Med det begränsade rörelseutrymmet inklämd mellan fruga och soffrygg, lyckades jag knäcka ett revben med nysningen. Inget mer ”ad hoc-gulleri” för mig. 😫

GAH!
😄 😢

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Det är för dessa tillfällen man har ett litet lager av Oxy eller annat morfinpreparat sparat hemma. Jag har fått utskrivet vid några operationer, men inte använt det utan sparat det till dess det verkligen behövs, som förra vintern när jag spräckte två revben efter att ha landat på en resväska med bröstkorgen (efter att jag halkat).
Senaste gången jag fick något så spännande var nog 1997, efter att jag brutit handleden i en cykelolycka.

I efterhand var det nog tur att jag inte fick fler tabletter; jag hade varit en Dålig Student och inte tagit tillräckligt med poäng för att få fortsatt studiemedel efter sommaren, och det var ju lite småjobbigt, särskild när cykelolyckan skedde sjunde arbetsdagen på sommarjobbet. När handleden började värka tog jag en tablett, och efter några minuter hade jag inte några problem alls i hela världen i ett par timmar.

pacman42 pacman42 skrev:
Jag har fått utskrivet vid några operationer, men inte använt det utan sparat det till dess det verkligen behövs
Minner mig om när jag besökte tandkirurgen i storstaden. Efter operationen lämnade kirurgen över ett litet kuvert med 3 piller jag skulle ta det närmaste dygnet vid ev smärta. "Men såna har jag nog hemma" sa jag. Med skämtsamt leende svarade kirurgen "Annars har de strykande åtgång i porten nere vid gatan till hyfsat pris, det finns ofta ljusskygga individer som väntar på våra patienter".

Jag behöll dock mina blåbär som reserv.

• Gilla
  • Haha
Dilato och 1 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Senaste gången jag fick något så spännande var nog 1997, efter att jag brutit handleden i en cykelolycka.

I efterhand var det nog tur att jag inte fick fler tabletter; jag hade varit en Dålig Student och inte tagit tillräckligt med poäng för att få fortsatt studiemedel efter sommaren, och det var ju lite småjobbigt, särskild när cykelolyckan skedde sjunde arbetsdagen på sommarjobbet. När handleden började värka tog jag en tablett, och efter några minuter hade jag inte några problem alls i hela världen i ett par timmar.
Perfekt att ha när man skall somna med brutet revben, eller "bara" har en spricka.

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Perfekt att ha när man skall somna med brutet revben, eller "bara" har en spricka.
Jodå, men då ska man kunna spara dem också.

Eftersom farsan är alkoholist känns det inte superlyckat att ha opiater hemma. Jag förstår tjusningen med dem lite väl bra.

• Ledsen
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Unikt namn
GAAAAHHHH!!!!
Närbild av en hand som håller en skadad del framför en trädgårdskvarn och en skottkärra i bakgrunden.
Skapa konto

Trädgårdskvarnen åt upp den justerbara delen.
Håller biltema den som reservdel månne.

• Ledsen
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Sämsta hjortronåret någonsin för mig 😡. Detta hittade jag på 2 timmar 🤥

Det var mer "tvärnitar" (broms) i luften än antalet plockade bär. 🤬

Har nog varit på tok för torrt i marken i år. Samma visa med blåbär. Enda det finns gott om är lingon och vildhallon. Ovanligt tidigt för att vara i Hälsingland.

Lika uselt med kantareller, iofs lite tidigt. Såg ingen svamp öht.

Har lyckligtvis kantareller, blåbär och hjortron i frysen 👍
En plastlåda med en låg mängd hjortron, uttrycker dålig hjortronsäsong.
Skapa konto

• Ledsen
  • Gilla
Tokslut och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.