1 739 264 läst ·
19 072 svar
1739k läst
19,1k svar
GAAAAHHHH!!!
Krävs att man är duktig tränare och hästägare för den kombinationen. Den ende jag kan komma på som tränar i lite större skala är Stefan Melander. Övriga tränare drar nog in betydligt mer pengar till sig själva än vad de lyckas dra in i prispengar till sina kunder, vilket väl antyder att de egentligen inte riktigt gör skäl för sin lön.Nötegårdsgubben skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 20 162 inlägg
WAAAAAAAAGH! Bauhaus...
Tänkte jag skulle slippa köra runt halva Malmö, men nu blev jag påmind om varför jag undviker stället.
Felaktigt lagersaldo när jag väl hittade var prylen skulle vara, och som vanligt är personalen försvunnen, när man väl hittar någon är där en lång svans med kunder och personen ser död ut inombords.
Det får bli en tripp till Hornbach ändå...
Tänkte jag skulle slippa köra runt halva Malmö, men nu blev jag påmind om varför jag undviker stället.
Felaktigt lagersaldo när jag väl hittade var prylen skulle vara, och som vanligt är personalen försvunnen, när man väl hittar någon är där en lång svans med kunder och personen ser död ut inombords.
Det får bli en tripp till Hornbach ändå...
Det finns en hel hög med spisar med vred och på köpet tål de värme och lite spill.A AndersS skrev:
Tror jag fått en spricka i ett revben förra helgen. Hittills har det bara mest varit lite störande, men efter läggning igår började det krampa i någon muskel, vilket såklart blev värre när jag spände mig av smärtan.
En ibumetin nu till frukost, får se om det hjälper tillräckligt.
Gaaaaa.... AAAAAHHH!... Aaaaaahhhhh...
Det är för dessa tillfällen man har ett litet lager av Oxy eller annat morfinpreparat sparat hemma. Jag har fått utskrivet vid några operationer, men inte använt det utan sparat det till dess det verkligen behövs, som förra vintern när jag spräckte två revben efter att ha landat på en resväska med bröstkorgen (efter att jag halkat).kashieda skrev:
Tror jag fått en spricka i ett revben förra helgen. Hittills har det bara mest varit lite störande, men efter läggning igår började det krampa i någon muskel, vilket såklart blev värre när jag spände mig av smärtan.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 400 inlägg
Det där känner man igen.kashieda skrev:
Frugan skulle prompt gulla och ligga sked i soffan. Bar sig inte bättre än att ett hårstrå från hennes huvud letade sig in i min näsa med akut och våldsam nysning som följd. Med det begränsade rörelseutrymmet inklämd mellan fruga och soffrygg, lyckades jag knäcka ett revben med nysningen. Inget mer ”ad hoc-gulleri” för mig. 😫
GAH!
K
Kakelugnen566
Husägare
· Smålands ostkust
· 1 589 inlägg
Kakelugnen566
Husägare
- Smålands ostkust
- 1 589 inlägg
😄 😢Johan Gunverth skrev:
Det där känner man igen.
Frugan skulle prompt gulla och ligga sked i soffan. Bar sig inte bättre än att ett hårstrå från hennes huvud letade sig in i min näsa med akut och våldsam nysning som följd. Med det begränsade rörelseutrymmet inklämd mellan fruga och soffrygg, lyckades jag knäcka ett revben med nysningen. Inget mer ”ad hoc-gulleri” för mig. 😫
GAH!
Senaste gången jag fick något så spännande var nog 1997, efter att jag brutit handleden i en cykelolycka.pacman42 skrev:
Det är för dessa tillfällen man har ett litet lager av Oxy eller annat morfinpreparat sparat hemma. Jag har fått utskrivet vid några operationer, men inte använt det utan sparat det till dess det verkligen behövs, som förra vintern när jag spräckte två revben efter att ha landat på en resväska med bröstkorgen (efter att jag halkat).
I efterhand var det nog tur att jag inte fick fler tabletter; jag hade varit en Dålig Student och inte tagit tillräckligt med poäng för att få fortsatt studiemedel efter sommaren, och det var ju lite småjobbigt, särskild när cykelolyckan skedde sjunde arbetsdagen på sommarjobbet. När handleden började värka tog jag en tablett, och efter några minuter hade jag inte några problem alls i hela världen i ett par timmar.
Minner mig om när jag besökte tandkirurgen i storstaden. Efter operationen lämnade kirurgen över ett litet kuvert med 3 piller jag skulle ta det närmaste dygnet vid ev smärta. "Men såna har jag nog hemma" sa jag. Med skämtsamt leende svarade kirurgen "Annars har de strykande åtgång i porten nere vid gatan till hyfsat pris, det finns ofta ljusskygga individer som väntar på våra patienter".pacman42 skrev:
Jag behöll dock mina blåbär som reserv.
Perfekt att ha när man skall somna med brutet revben, eller "bara" har en spricka.kashieda skrev:
Senaste gången jag fick något så spännande var nog 1997, efter att jag brutit handleden i en cykelolycka.
I efterhand var det nog tur att jag inte fick fler tabletter; jag hade varit en Dålig Student och inte tagit tillräckligt med poäng för att få fortsatt studiemedel efter sommaren, och det var ju lite småjobbigt, särskild när cykelolyckan skedde sjunde arbetsdagen på sommarjobbet. När handleden började värka tog jag en tablett, och efter några minuter hade jag inte några problem alls i hela världen i ett par timmar.
Sämsta hjortronåret någonsin för mig 😡. Detta hittade jag på 2 timmar 🤥
Det var mer "tvärnitar" (broms) i luften än antalet plockade bär. 🤬
Har nog varit på tok för torrt i marken i år. Samma visa med blåbär. Enda det finns gott om är lingon och vildhallon. Ovanligt tidigt för att vara i Hälsingland.
Lika uselt med kantareller, iofs lite tidigt. Såg ingen svamp öht.
Har lyckligtvis kantareller, blåbär och hjortron i frysen 👍
Det var mer "tvärnitar" (broms) i luften än antalet plockade bär. 🤬
Har nog varit på tok för torrt i marken i år. Samma visa med blåbär. Enda det finns gott om är lingon och vildhallon. Ovanligt tidigt för att vara i Hälsingland.
Lika uselt med kantareller, iofs lite tidigt. Såg ingen svamp öht.
Har lyckligtvis kantareller, blåbär och hjortron i frysen 👍
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder