1 498 681 läst ·
15 309 svar
1499k läst
15,3k svar
GAAAAHHHH!!!
I torsdags kom det 24 mm utmed smålands ostkust.
Därefter ytterligare 15 mm fram till söndag morgon ackompanjerat med åska vid flera tillfällen.
Söndag kväll vid 8-tiden när Hampus ville ut så regnade det igen, så det får kontrolleras i morgon bitti! ☔
Därefter ytterligare 15 mm fram till söndag morgon ackompanjerat med åska vid flera tillfällen.
Söndag kväll vid 8-tiden när Hampus ville ut så regnade det igen, så det får kontrolleras i morgon bitti! ☔
Jag som tyckte att regnmolnen alltid gick över Mälaren istället för oss i Tullinge när vi bodde där. Men de samlade kanske bara ihop sig för att regna på Stockholm. Tullinge var ett köldhål (kallaste temperaturerna i länet på radions väderrapport) och regnet undvek gärna oss. Ibland delade det sig till och med och gick på båda sidor om oss men inte just över oss. Södertörn är klurigt.Isakare skrev:
Jag bor så till i länet att oväderna ofta missar mig.
Var för några år sen på lokalnyheter en metrolog som förklarade varför det oftast kom mer nederbörd över Södertörn och nordöstra Stockholm.
Typiska väder från sydväst suger vatten över hav o sjöar, släpper sen ner det när det kommer in över land.
För Södertörns del suger det vatten från havet nedanför Nynäshamn, för Norrort över Mälaren.
Då jag bor i Mälaren på en ö missar det mig innan det börjar regna.
I ett snöoväder för många år sen satt jag fast i Jordbro hela dagen, kom över 50 cm på de timmar jag satt fast i en kö.
Väl hemma hade det kommit 15 cm, en kompis i Bromma mätte in 61 cm på altanen !! Typ en mil fågelvägen.
Jag har många sådana exempel.
Skatt på arbete o företagande är en kostnad som minskar möjligheten att ge dig jobb och bra lön.pjgb skrev:
Men gnäll på!
kollade gubbvasen efter midnatt och den var toppfull +60mm och kikade ut strax innan 04 och det regnade fortfarande (Södertälje Kommun) så det kom ordenligt + 35mm de två tidigare dygnenIsakare skrev:
Har stora Björkar som gulnar gräsmattan, det borde räcka till alla ett dygn eller två nu
Edit: men det gissas på mer hela veckan
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
GAAAHHHH!
Åkte runt med bil i staden Linköping i helgen och till alla framförare av fordon oavsett velociped, bil, skåpvagn, moped, sparkstötting, lastvagn eller något annat vill jag bara säga LÄGG UNDAN ERA J-LA MOBILTELEFONER!!
Man blir GALEN av alla vinglande fordon framförda av någon med näsan i nallen!
GAAAHHHH
Åkte runt med bil i staden Linköping i helgen och till alla framförare av fordon oavsett velociped, bil, skåpvagn, moped, sparkstötting, lastvagn eller något annat vill jag bara säga LÄGG UNDAN ERA J-LA MOBILTELEFONER!!
Man blir GALEN av alla vinglande fordon framförda av någon med näsan i nallen!
GAAAHHHH
Jag tycker vi ska vara glada att nederbörden äntligen faller i större mängder. Det är stora underskott främst i södra Sverige.