Tokslut Tokslut skrev:
Vräkte ner mer nyss 😅Edit: SMHI gissar på 3-11mm nederbörd innan Måndagen tar vid
20 mm idag, SMHI gissar på 9 mm imorgon. Det blir femte dagen i rad med 8,8 mm eller mer. Även tisdagen verkar slå 8,8 mm. GAAAHHH!

• Älska
Tokslut
  • Laddar…
K
I torsdags kom det 24 mm utmed smålands ostkust.
Därefter ytterligare 15 mm fram till söndag morgon ackompanjerat med åska vid flera tillfällen.
Söndag kväll vid 8-tiden när Hampus ville ut så regnade det igen, så det får kontrolleras i morgon bitti! ☔

K
Ahh, det kom bara 2 mm...

Isakare Isakare skrev:
Jag bor så till i länet att oväderna ofta missar mig.
Var för några år sen på lokalnyheter en metrolog som förklarade varför det oftast kom mer nederbörd över Södertörn och nordöstra Stockholm.
Typiska väder från sydväst suger vatten över hav o sjöar, släpper sen ner det när det kommer in över land.
För Södertörns del suger det vatten från havet nedanför Nynäshamn, för Norrort över Mälaren.
Då jag bor i Mälaren på en ö missar det mig innan det börjar regna.
I ett snöoväder för många år sen satt jag fast i Jordbro hela dagen, kom över 50 cm på de timmar jag satt fast i en kö.
Väl hemma hade det kommit 15 cm, en kompis i Bromma mätte in 61 cm på altanen !! Typ en mil fågelvägen.
Jag har många sådana exempel.
Jag som tyckte att regnmolnen alltid gick över Mälaren istället för oss i Tullinge när vi bodde där. Men de samlade kanske bara ihop sig för att regna på Stockholm. Tullinge var ett köldhål (kallaste temperaturerna i länet på radions väderrapport) och regnet undvek gärna oss. Ibland delade det sig till och med och gick på båda sidor om oss men inte just över oss. Södertörn är klurigt.

• Gilla
RoTe
  • Laddar…
RoTe
mrsnhp mrsnhp skrev:
och regnet undvek gärna oss. Ibland delade det sig till och med och gick på båda sidor om oss men inte just över oss. Södertörn är klurigt.
Exakt som Uppsala, helt galet.

pjgb pjgb skrev:
Och dessutom finns det en massa pengar att ge skattelättnader åt företag och knösar i samhället, allt för att vi småpotatis ska fortsätta gnabbas om hur korvörena som blir kvar ska räcka till. GAAAAAAAAH!
Skatt på arbete o företagande är en kostnad som minskar möjligheten att ge dig jobb och bra lön.
Men gnäll på!

• Gilla
MONTREAL
  • Laddar…
A
pjgb pjgb skrev:
Och dessutom finns det en massa pengar att ge skattelättnader åt företag och knösar i samhället, allt för att vi småpotatis ska fortsätta gnabbas om hur korvörena som blir kvar ska räcka till. GAAAAAAAAH!
Nåt positivt iaf :
https://fritidskortet.se/

Isakare Isakare skrev:
Oj då, kom bara den skuren här som mätte in på 4mm.
kollade gubbvasen efter midnatt och den var toppfull +60mm och kikade ut strax innan 04 och det regnade fortfarande (Södertälje Kommun) så det kom ordenligt + 35mm de två tidigare dygnen :)

Har stora Björkar som gulnar gräsmattan, det borde räcka till alla ett dygn eller två nu

Edit: men det gissas på mer hela veckan :D

Väderprognos: Temperaturer mellan 15-17°C, varierande regnchanser, vindar 3-5 m/s; Södertälje 15-20 september.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

pacman42 pacman42 skrev:
20 mm idag, SMHI gissar på 9 mm imorgon. Det blir femte dagen i rad med 8,8 mm eller mer. Även tisdagen verkar slå 8,8 mm. GAAAHHH!
4,6 mm. De gick från 33 till 39 till 9 och i verkligheten blev det 4,6 mm idag. GAAAHHH för SMHIs sk prognoser.

• Gilla
cpalm
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
4,6 mm. De gick från 33 till 39 till 9 och i verkligheten blev det 4,6 mm idag. GAAAHHH för SMHIs sk prognoser.
Yr verkar ha tillförlitligare prognoser, i alla fall träffar de oftare rätt än SMHI som verkar gissa.

B Bitterhetsakademin skrev:
Yr verkar ha tillförlitligare prognoser, i alla fall träffar de oftare rätt än SMHI som verkar gissa.
Det beror var du bor i landet. I stort är SMHI bättre, men Yr är pricksäkrare i väst.

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
GAAAHHHH!

Åkte runt med bil i staden Linköping i helgen och till alla framförare av fordon oavsett velociped, bil, skåpvagn, moped, sparkstötting, lastvagn eller något annat vill jag bara säga LÄGG UNDAN ERA J-LA MOBILTELEFONER!!
Man blir GALEN av alla vinglande fordon framförda av någon med näsan i nallen!

GAAAHHHH

• Gilla
  • Haha
mexitegel och 12 till
  • Laddar…
Jag tycker vi ska vara glada att nederbörden äntligen faller i större mängder. Det är stora underskott främst i södra Sverige.

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
trähandtag trähandtag skrev:
Jag tycker vi ska vara glada att nederbörden äntligen faller i större mängder. Det är stora underskott främst i södra Sverige.
Ja och vi vill ha välfyllda vattenmagasin i norr så elpriset kan hålla sig på en vettig nivå och inte sticka iväg allt för mycket.

Gaaaahhh!!!! Hur kan det bli såhär???!!!!???? 🤯
Cykelgaffel med rostig fjäder och papper ovanpå, visas i närbild i ett garage.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Wow
  • Haha
pacman42 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.