B Bitterhetsakademin skrev:
Det är vanskligt med uteaktiviteter den här tiden på året
Jag tycker det är vanskligt i Sverige alla tider på året... 😢

• Gilla
  • Haha
Riemann och 6 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Jag tycker det är vanskligt i Sverige alla tider på året... 😢
Nja, lösningen är ju att ha loppis på måndagar, för om det regnat hela helgen lyser ju solen på måndagar 😉

• Haha
Dilato och 4 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Nja, lösningen är ju att ha loppis på måndagar, för om det regnat hela helgen lyser ju solen på måndagar 😉
Tänkte inte på det...

• Haha
Kakelugnen566
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Får jag gissa så är det för att de flesta fynden görs innan loppisen ens öppnar, när säljare går runt och köper av varandra... Sen när man väl släpper in köpare så är utbudet urplockat och man säljer ytterst lite av skräpet man hade med...
Det är ju på en stor parkering så arrangören har ingen möjlighet att kontrollera om det säljs innan starttid men så fungerar det väl överallt. När loppisen startar är de bättre sakerna redan sålda så man får vara morgonpigg om man ska hitta bättre grejer. Men den enes skräp är den andres skatter så det brukar alltid bli något 😀. Har blivit en hel del verktyg i år.

Mikael_L
B Bitterhetsakademin skrev:
Men den enes skräp är den andres skatter så det brukar alltid bli något 😀. Har blivit en hel del verktyg i år.
Ja så är det ju.
Jag är ingen som tvångsmässigt åker runt på loppisar, men jag slinker gärna in på en om tillfället dyker upp.
Och det jag köper på loppisar är nog inte riktigt samma saker som "proffsuppköparna" roffar åt sig.

Jag försöker öht lägga band på mig ordentligt, för egentligen har jag i flera år försökt prylbanta, även om det bara går sådär ...

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Gaaahhh!
Butiker där lagerstatusen felar på flera tiotals enheter.
50+ i lagersaldo enligt hemsidan och sedan tomt i butiken!

• Arg
  • Ledsen
Blazermannen och 4 till
  • Laddar…
RoTe
tveksamt tveksamt skrev:
Gaaahhh!
Butiker där lagerstatusen felar på flera tiotals enheter.
50+ i lagersaldo enligt hemsidan och sedan tomt i butiken!
Kanske ligger på lagret?

K
Alfredo Alfredo skrev:
Tänkte inte på det...
Jag är på byaloppis och säljer idag. Bra väder och hyfsad kommers. Nöjd att inte mkt följer med hem 👍

• Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Kanske ligger på lagret?
Hade det varit så väl hade det ju inte varit något sak. Jag konstaterade att det var slut först efter jag pratat med personalen som tittade efter på lagret också.

• Ledsen
kashieda
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
vaknade till en åskknall och hörde att det ösregnade ute.
Så ni fick regn iaf. nu då ;) Här lite söderut kom det 25mm i morse

Tokslut Tokslut skrev:
Så ni fick regn iaf. nu då ;) Här lite söderut kom det 25mm i morse
Oj då, kom bara den skuren här som mätte in på 4mm.

• Ledsen
Tokslut
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Oj då, kom bara den skuren här som mätte in på 4mm.
Vräkte ner mer nyss 😅Edit: SMHI gissar på 3-11mm nederbörd innan Måndagen tar vid

GAAAAHHHH!!!
Skulle boka rum i Falun, fullbokat typ överallt i en radie på 10 mil.
Tydligen Värdarvsveckan.
Enda jag lyckades boka var en suite med bubbelbad mm, priset kommer nog chefen ha en åsikt om, men det är han som sagt att vi ska åka dit.
Man gör ju som chefen säger 😉

• Haha
  • Gilla
  • Älska
cpalm och 10 till
  • Laddar…
A andersda skrev:
Regel 2 alltid gå bort motorsågen i bilen.
Kan du ta det på vanlig svenska?

Tokslut Tokslut skrev:
Vräkte ner mer nyss 😅Edit: SMHI gissar på 3-11mm nederbörd innan Måndagen tar vid
Jag bor så till i länet att oväderna ofta missar mig.
Var för några år sen på lokalnyheter en metrolog som förklarade varför det oftast kom mer nederbörd över Södertörn och nordöstra Stockholm.
Typiska väder från sydväst suger vatten över hav o sjöar, släpper sen ner det när det kommer in över land.
För Södertörns del suger det vatten från havet nedanför Nynäshamn, för Norrort över Mälaren.
Då jag bor i Mälaren på en ö missar det mig innan det börjar regna.
I ett snöoväder för många år sen satt jag fast i Jordbro hela dagen, kom över 50 cm på de timmar jag satt fast i en kö.
Väl hemma hade det kommit 15 cm, en kompis i Bromma mätte in 61 cm på altanen !! Typ en mil fågelvägen.
Jag har många sådana exempel.

• Gilla
Tokslut
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.