1 499 080 läst ·
15 314 svar
1499k läst
15,3k svar
GAAAAHHHH!!!
Det är ju på en stor parkering så arrangören har ingen möjlighet att kontrollera om det säljs innan starttid men så fungerar det väl överallt. När loppisen startar är de bättre sakerna redan sålda så man får vara morgonpigg om man ska hitta bättre grejer. Men den enes skräp är den andres skatter så det brukar alltid bli något 😀. Har blivit en hel del verktyg i år.Dan_Johansson skrev:
Ja så är det ju.B Bitterhetsakademin skrev:
Jag är ingen som tvångsmässigt åker runt på loppisar, men jag slinker gärna in på en om tillfället dyker upp.
Och det jag köper på loppisar är nog inte riktigt samma saker som "proffsuppköparna" roffar åt sig.
Jag försöker öht lägga band på mig ordentligt, för egentligen har jag i flera år försökt prylbanta, även om det bara går sådär ...
GAAAAHHHH!!!
Skulle boka rum i Falun, fullbokat typ överallt i en radie på 10 mil.
Tydligen Värdarvsveckan.
Enda jag lyckades boka var en suite med bubbelbad mm, priset kommer nog chefen ha en åsikt om, men det är han som sagt att vi ska åka dit.
Man gör ju som chefen säger 😉
Skulle boka rum i Falun, fullbokat typ överallt i en radie på 10 mil.
Tydligen Värdarvsveckan.
Enda jag lyckades boka var en suite med bubbelbad mm, priset kommer nog chefen ha en åsikt om, men det är han som sagt att vi ska åka dit.
Man gör ju som chefen säger 😉
Jag bor så till i länet att oväderna ofta missar mig.Tokslut skrev:
Var för några år sen på lokalnyheter en metrolog som förklarade varför det oftast kom mer nederbörd över Södertörn och nordöstra Stockholm.
Typiska väder från sydväst suger vatten över hav o sjöar, släpper sen ner det när det kommer in över land.
För Södertörns del suger det vatten från havet nedanför Nynäshamn, för Norrort över Mälaren.
Då jag bor i Mälaren på en ö missar det mig innan det börjar regna.
I ett snöoväder för många år sen satt jag fast i Jordbro hela dagen, kom över 50 cm på de timmar jag satt fast i en kö.
Väl hemma hade det kommit 15 cm, en kompis i Bromma mätte in 61 cm på altanen !! Typ en mil fågelvägen.
Jag har många sådana exempel.