1 658 724 läst ·
17 773 svar
1659k läst
17,8k svar
GAAAAHHHH!!!
Vår vovve hade likadant för ca ett år sedan. Och när det kom blod i avföringen blev jag sjukt orolig. Men enligt veterinären är det inte alls ovanligt och tar ofta ca en vecka innan diarrén ger med sig. Men många väckningar och gå ut på nätterna är ju inget man är van vid längre så jag åldrades ett år på en vecka. Med hopp om att vovve kryar på sig snart.Satsuki skrev:
Gaaaaahhhhhhh, vovvis har blivit magsjuk under vistelse hos mattemor och mattefar. 3 dagar m vattentunna diarréer, ingen mat och mycket lite vatten. Idag blod i bajset….
Så nu är han på djursjukhus på annan ort och jag är hemma och är orolig. Jag vet ju att han är på rätt ställe, men ändå…..
Gaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhaaaaaaa
😭😭😭😭😭
Satsuki
Trädgårdsfixare
· Skåne
· 3 271 inlägg
Satsuki
Trädgårdsfixare
- Skåne
- 3 271 inlägg
Veterinären sade att de hade låtit honom gå hem om han bara ätit och druckit, men eftersom han inte dricker behöver han stöd m vätska ivM Myckling skrev:Vår vovve hade likadant för ca ett år sedan. Och när det kom blod i avföringen blev jag sjukt orolig. Men enligt veterinären är det inte alls ovanligt och tar ofta ca en vecka innan diarrén ger med sig. Men många väckningar och gå ut på nätterna är ju inget man är van vid längre så jag åldrades ett år på en vecka. Med hopp om att vovve kryar på sig snart.
Hoppas det går lika bra för vår vovvis som för din
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 4 026 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 4 026 inlägg
Lång GAAAAHHHH-eftermiddag:
Trots att jag flyttat båten från föreningens brygga där den visat sig ligga lite väl utsatt till kompisens privata och mer skyddade brygga ringer han på eftermiddagen och säger att vi nog borde säkra upp den. Drar tidigt från jobbet, får en allt annat än oviktig mötesbokning med kort varsel som jag lite burdust avspisar. Kommer till båten och säkrar upp, vilket verkligen behövdes. Detta dock till kostnaden av att mina skor, strumpor och kostymbyxor blir dyblöta.
Ringer en annan kompis som inte är hemma och har båten vid den utsatta föreningen - frågar om jag ska kolla till båten då jag ändå är dyngsur - kan knappt stå på bryggan men båten ligger ändå rätt ok så jag säger till honom att det ser lugnt ut för tillfället, blir dock överspolad av vågor och inser att jag inte alls var dyblöt innan - det är nu jag är det
När jag har knappa kilometern kvar hem ligger ett träd över vägen (enda vägen in), börjar traska för att hämta motorsågen men då kommer det folk inifrån med såg och jag hjälper till att släpa grenar, varvid brallorna ser ännu värre ut.
Kommer hem och inser att det är strömavbrott, går ut till mätarskåpet och inser att det är ström till huset, kollar i centralen och JFB har löst. Slår på utan annan åtgärd och elen kommer tillbaka, i kanske 10 min innan elen går igen. Återigen är det JFB och jag letar fram förteckningen, slår av allt ute + VVB och slår på igen. Då var det problemet löst
Hinner käka innan hamnkapten på ovan brygga ringer och säger att han inte får tag på min kompis vars båt jag kollade till men som tydligen numer bara sitter med en y-bom då den andra släppt från bryggan - och dessutom har landgången ut till flytbryggan rasat så det går inte att komma ut. Åker ner och kompisen börjar bege sig hemåt, konstaterar att det inte går att göra så mycket men försöker se vad jag kan göra för ett par av de andra båtarna som blivit skadade i blåsten, är lite sen på bollen så inte så mycket jag kan göra - men har återigen blivit dyblöt om ben och skor.
Beger mig hemåt och denna gång kommer jag kanske 200 m från huset när en granne står med motorn på, går fram och ser att det är ytterligare ett träd som rasat, då han i bilen framför bor längst in på vägen och har dryga kilometern kvar går jag och hämtar motorsåg, rensar tillsammans med ytterligare en granne och kommer äntligen hem
Undra vad resten av kvällen kommer bjuda på…
/U
Trots att jag flyttat båten från föreningens brygga där den visat sig ligga lite väl utsatt till kompisens privata och mer skyddade brygga ringer han på eftermiddagen och säger att vi nog borde säkra upp den. Drar tidigt från jobbet, får en allt annat än oviktig mötesbokning med kort varsel som jag lite burdust avspisar. Kommer till båten och säkrar upp, vilket verkligen behövdes. Detta dock till kostnaden av att mina skor, strumpor och kostymbyxor blir dyblöta.
Ringer en annan kompis som inte är hemma och har båten vid den utsatta föreningen - frågar om jag ska kolla till båten då jag ändå är dyngsur - kan knappt stå på bryggan men båten ligger ändå rätt ok så jag säger till honom att det ser lugnt ut för tillfället, blir dock överspolad av vågor och inser att jag inte alls var dyblöt innan - det är nu jag är det
När jag har knappa kilometern kvar hem ligger ett träd över vägen (enda vägen in), börjar traska för att hämta motorsågen men då kommer det folk inifrån med såg och jag hjälper till att släpa grenar, varvid brallorna ser ännu värre ut.
Kommer hem och inser att det är strömavbrott, går ut till mätarskåpet och inser att det är ström till huset, kollar i centralen och JFB har löst. Slår på utan annan åtgärd och elen kommer tillbaka, i kanske 10 min innan elen går igen. Återigen är det JFB och jag letar fram förteckningen, slår av allt ute + VVB och slår på igen. Då var det problemet löst
Hinner käka innan hamnkapten på ovan brygga ringer och säger att han inte får tag på min kompis vars båt jag kollade till men som tydligen numer bara sitter med en y-bom då den andra släppt från bryggan - och dessutom har landgången ut till flytbryggan rasat så det går inte att komma ut. Åker ner och kompisen börjar bege sig hemåt, konstaterar att det inte går att göra så mycket men försöker se vad jag kan göra för ett par av de andra båtarna som blivit skadade i blåsten, är lite sen på bollen så inte så mycket jag kan göra - men har återigen blivit dyblöt om ben och skor.
Beger mig hemåt och denna gång kommer jag kanske 200 m från huset när en granne står med motorn på, går fram och ser att det är ytterligare ett träd som rasat, då han i bilen framför bor längst in på vägen och har dryga kilometern kvar går jag och hämtar motorsåg, rensar tillsammans med ytterligare en granne och kommer äntligen hem
/U
Regel 1- alltid förtöja för storm!!!ullberg skrev:
Lång GAAAAHHHH-eftermiddag:
/U
Satsuki
Trädgårdsfixare
· Skåne
· 3 271 inlägg
Satsuki
Trädgårdsfixare
- Skåne
- 3 271 inlägg
Uppdatering; Vovvis är hemma 🙏🏻Satsuki skrev:
Inte bra ännu men helt stabilt tillstånd, prover visade inget farligt och han har fått vätska mot uttorkning. Han är också överlycklig eftersom han blir fruktansvärt stressad av veterinärer, vilket är en anledning till att också ville få hem honom så fort som möjligt, han blir helt enkelt frisk fortare hemma.
Redigerat:
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 654 inlägg
WAAAAAAAAGH!
Vilket ålahue lämnar tillbaka en biblioteksbok med utrivna sidor?!
Vilket ålahue lämnar tillbaka en biblioteksbok med utrivna sidor?!
Lider med er.B Bitterhetsakademin skrev:
Jag skulle på ett mopedrally idag, ett välarrangerat sådant, det skulle inte komma regn förens i kväll.
Men vaknade till en åskknall och hörde att det ösregnade ute.
Nu står nog ett gäng eldsjälar där och väntar på en massa mopedister som inte kommer.
De vana säljarna hade plast att täcka med men många nya säljare hade inte varit så förutseende. Flera hade böcker, elektronik och antika tavlor som flöt i regnet. Det är vanskligt med uteaktiviteter den här tiden på året 😟. Flera ville plocka ihop för dagen men arrangörerna kräver att de ska stanna till klockan två.Isakare skrev:
De vill inte att bilar ska köra genom området då marknaden pågår då det är mycket folk och även en hel del barn i rörelse inom marknadsområdet. Sen vill de väl att det ska finnas säljare kvar även mot slutet av dagen.Mikael_L skrev:
Allvetare
· Västra götaland
· 10 919 inlägg
Får jag gissa så är det för att de flesta fynden görs innan loppisen ens öppnar, när säljare går runt och köper av varandra... Sen när man väl släpper in köpare så är utbudet urplockat och man säljer ytterst lite av skräpet man hade med...
Förekommer garanterat, men större loppisar brukar ha 2 regler.Dan_Johansson skrev:
1. Inte sälja före utsatt tid.
2. Inte lämna före utsatt sluttid.