Solvskaftet Solvskaftet skrev:
Gaaaahhh!!!! Hur kan det bli såhär???!!!!???? 🤯
[bild]
En plugg som inte var åtdragen?

Halebop har supit sönder nätet, verkar det som. 0% packet loss åt vissa håll, nära 100% åt andra.

kashieda kashieda skrev:
Halebop har supit sönder nätet, verkar det som. 0% packet loss åt vissa håll, nära 100% åt andra.
Låter som problem med routing protokollen. Halebop kör troligen på äldre utrustning som Telia inte längre använder till sina "egna" kunder. Så routingen är annorlunda där. Samma med Fello. Men det kan vara Telia som har problem generellt också.

Tokslut Tokslut skrev:
kollade gubbvasen efter midnatt och den var toppfull +60mm och kikade ut strax innan 04 och det regnade fortfarande (Södertälje Kommun) så det kom ordenligt + 35mm de två tidigare dygnen :)

Har stora Björkar som gulnar gräsmattan, det borde räcka till alla ett dygn eller två nu

Edit: men det gissas på mer hela veckan :D

[bild]
Då fick du det jag inte fick.
11 mm kom det i söndags natt.

• Gilla
Tokslut
  • Laddar…
GAAAAHHHH!!!! Vilse i pannkakan?

• Wow
  • Arg
  • Haha
Maria T och 11 till
  • Laddar…
M MasMats skrev:
En talang att lyckas hamna där...
Påminner om åkeriägaren i Gagnef som knäckte flottbron.
[länk]
Hmm, hur kunde han bli friad med den skyltningen?

K Kane skrev:
Sverige är bilisternas paradis, domstolarna reflekterar detta.

• Ledsen
kashieda
  • Laddar…
K Kane skrev:
Obegripligt.
Lika obegripligt det, som att människan väljer att köra över. Knappt man vill köra personbil över den flottbron.
Skylla på gps.. å domstolen köper det. Vilket skämt. Krävs engagemang för att inte bli bitter i detta landet.🙈

Redigerat:
  • Gilla
karlmb och 1 till
  • Laddar…
GAAAAHHHH!!! X2

Skrev tidigare att jag hade problem att boka hotell i Dalarna, nu håller jag på att hitta nått i Luleå till nästa vecka...det är proppfullt, närmaste det går att hitta nått är Skellefteå, 15 mil bort !!!
Har lagt in bokning på en villa som hyrs ut, men det är upp till 24 timmars väntan innan man får svar.
Är lätt stressad över den saken just nu...

M MasMats skrev:
Obegripligt.
Lika obegripligt det, som att människan väljer att köra över. Knappt man vill köra personbil över den flottbron.
Skylla på gps.. å domstolen köper det. Vilket skämt. Krävs engagemang för att inte bli bitter i detta landet.🙈
Svenska domstolar är ett skämt.

• Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
GAAAAHHHH!!! X2

Skrev tidigare att jag hade problem att boka hotell i Dalarna, nu håller jag på att hitta nått i Luleå till nästa vecka...det är proppfullt, närmaste det går att hitta nått är Skellefteå, 15 mil bort !!!
Har lagt in bokning på en villa som hyrs ut, men det är upp till 24 timmars väntan innan man får svar.
Är lätt stressad över den saken just nu...
Vad är det i Luleå nästa vecka då?

Det finns ju närmare än Skellefteå, i Sangis (bortom Kalix).

pacman42 pacman42 skrev:
Vad är det i Luleå nästa vecka då?

Det finns ju närmare än Skellefteå, i Sangis (bortom Kalix).
Pratade med en på plats, han gissade mycket militärer, då brukar det vara fullt.

Isakare Isakare skrev:
Pratade med en på plats, han gissade mycket militärer, då brukar det vara fullt.
Vad skall du göra då? 135km (det är det verkliga avståndet till Skellefteå) eller samma avstånd till Torneå (Haparanda är 6m kortare dessutom) är inte så långt uppe i norr med bil.

När jag studerade i Luleå körde vi Skellefteå-Luleå på 1h och 5min en gång när vi varit på krogen i Skellefteå. Kanske inte att rekommendera dock. Nuförtiden finns det ju dock viltstängsel. Det var den största faran förr med att köra bil där uppe, helt plötsligt dök det upp en älg eller en ren på vägen. Det har jag inte varit med om så ofta på E4 efter viltstängslens tillkomst. Men när jag körde genom inlandet i somras så hade jag en ren som ville springa ikapp med mig. :)

• Gilla
Isakare
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Vad skall du göra då? 135km (det är det verkliga avståndet till Skellefteå) eller samma avstånd till Torneå (Haparanda är 6m kortare dessutom) är inte så långt uppe i norr med bil.

När jag studerade i Luleå körde vi Skellefteå-Luleå på 1h och 5min en gång när vi varit på krogen i Skellefteå. Kanske inte att rekommendera dock. Nuförtiden finns det ju dock viltstängsel. Det var den största faran förr med att köra bil där uppe, helt plötsligt dök det upp en älg eller en ren på vägen. Det har jag inte varit med om så ofta på E4 efter viltstängslens tillkomst. Men när jag körde genom inlandet i somras så hade jag en ren som ville springa ikapp med mig. :)
Jag köar ibland 2 timmar för att åka 3 mil här i Stockholm, så egentligen är det inget problem.
Mer problem är att kollegan kommer till Luleå med flyg, typ 8 timmar innan jag dyker upp, hade varit praktiskt då att ha ett hotell att ta sig till och vänta på.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.