1 499 624 läst ·
15 317 svar
1500k läst
15,3k svar
GAAAAHHHH!!!
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 1 373 inlägg
GAAAAHHHH!!!
Jag var i människobyn (med betoning på byn) över natten 😎 och när jag skulle pipa tillbaka i morse så har några snorungar utan lokal (och uppfostring) tömt däcken på några bilar. Dom hade som tur är inte skadat däcken och det händer inte så mycket allvarligare grejer här dom tur är men sååååå irriterande.
Jag var i människobyn (med betoning på byn) över natten 😎 och när jag skulle pipa tillbaka i morse så har några snorungar utan lokal (och uppfostring) tömt däcken på några bilar. Dom hade som tur är inte skadat däcken och det händer inte så mycket allvarligare grejer här dom tur är men sååååå irriterande.
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 1 373 inlägg
Det bör dock påpekas att det löste sig rel. smidigt eftersom jag har en start-booster med kompressor i bakluckan. Men det är surt oavsett med ouppfostrade snorisar! Sjukt bra grej som jag faktiskt fått användning för några gånger.B Bästerortarn skrev:GAAAAHHHH!!!
Alla borde ha en i bilen!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tack!Maria T skrev:
Älgfluga, eller hjortfluga, sätter sig gärna i håret, eller nacken, på människor i tron att de hittat ett värddjur, alltså en älg. De sticker och försöker suga blod, men människoblod funkar inte så flugan upptäcker det rätt fort. Dock släpper den sina vingar när den hittat ett troligt värddjur, och sitter den då fast inne i håret så är den inte helt lätt att få bort. De är ofarliga för människor men obehagliga.
Edit: Jag skrev sticks, men de bits.
Nej de här biter på armar och ben, mindre och ljusare än vanliga flugor. Har aldrig sett dem tidigare så jag är lite fundersam på vad det kan vara
Stallfluga/sticklfluga eller någon sorts snäppfkuga, om det inte är någon av bromsarna då, eller knott.K KariHa skrev:
Jag skulle satsa på en snäppfkuga om den uppfattas som brun. De är ofta gulbruna, medan stallflugan är mer mörkbrun mot det svarta hållet, åtminstone de jag slår ihjäl...
Ventrac en proffsmaskin som är riktigt trevlig fast den är från 1999. Helt annan liga än tex. Stiga Park som jag gick ifrånK karlmb skrev:
Det är nog mer mig du skall undvika, satte i lagret fel så den vart förbrukad och en ny PTO inhandlades ist. 😂😚
Kan varmt rekommendera lapab.se vilken service och kunskap! Det är sällan skådat idag tyvärr. Pratade med person som tom. har art. # i huvudet. Han var över i staterna och jobbade på prototyper om jag fattade det rätt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gaaaahhhh!
Äntligen klar med alla saker för dagen, då går den batteridrivna kranen sönder och spolar konstant ljummet vattenvoavsett tempinställning. Hade den spolat kallt hade den fått fortsätta över natten (egen brunn), men nu var jag tvungen att ge mig på det.
Inser att rörmokaren inte satt dit ballofixer. Så jag stänger av vattnet och skruvar loss slangarna till kranen. Går ut i garaget för att hitta på en lösning, hittar en ändpropp som passar, men jag lyckas inte få ihop en ändpropp på något sätt till den andra anslutningen. Springer över till grannen som har nästan allt och där lyckades vi efter många om och men hitta en presskona som ändpropp. Puuuuhhhh!
Hem igen och får dit den och nu kunde jag slå på vattnet. Plockar loss kranen och inser att denna klarar jag inte av att renovera själv...
Gaaaahhhh, nu måste jag hitta en kran som matchar den andra eller köpa två nya kranar...
...eller så pluggar jag bara hålet i tvätthon. IR-kranen var till ungarna och den sista flyttar ut nästa vecka.
Äntligen klar med alla saker för dagen, då går den batteridrivna kranen sönder och spolar konstant ljummet vattenvoavsett tempinställning. Hade den spolat kallt hade den fått fortsätta över natten (egen brunn), men nu var jag tvungen att ge mig på det.
Inser att rörmokaren inte satt dit ballofixer. Så jag stänger av vattnet och skruvar loss slangarna till kranen. Går ut i garaget för att hitta på en lösning, hittar en ändpropp som passar, men jag lyckas inte få ihop en ändpropp på något sätt till den andra anslutningen. Springer över till grannen som har nästan allt och där lyckades vi efter många om och men hitta en presskona som ändpropp. Puuuuhhhh!
Hem igen och får dit den och nu kunde jag slå på vattnet. Plockar loss kranen och inser att denna klarar jag inte av att renovera själv...
Gaaaahhhh, nu måste jag hitta en kran som matchar den andra eller köpa två nya kranar...
...eller så pluggar jag bara hålet i tvätthon. IR-kranen var till ungarna och den sista flyttar ut nästa vecka.
Du får "skälla" tillbaka så han blir irriterad och visar sig. Händer ibland att jag går ut på balkongen och skäller i kap med råbockarna som blir irriterade över att det finns fler "hanar" inne i deras revir.Nötegårdsgubben skrev:
Satsuki
Trädgårdsfixare
· Skåne
· 3 215 inlägg
Satsuki
Trädgårdsfixare
- Skåne
- 3 215 inlägg
Klåda och svullnad beror nästan alltid på histaminfrisättning och lokal inflammation. Prova en receptfri anti-histamin, typ loratidin eller desloratidine, det bör hjälpa mot klåda. Samt hydrolortisonsalva som smörjes på bettet några gånger dagligen…K KariHa skrev:
Redigerat:
Ibland lyckas vi trigga kattugglorna här att hoa extra mycket. Vi har bara sett dem tre gånger, men en gång var när en flög förbi på någon meters avstånd.R roli skrev: