1 499 791 läst ·
15 319 svar
1500k läst
15,3k svar
GAAAAHHHH!!!
B
Blazermannen
Medlem
· Uppsala län
· 406 inlägg
Blazermannen
Medlem
- Uppsala län
- 406 inlägg
Hade ett litet Gaaaahhhh!!! som gick över. Skulle köra trimmer tio mil hemifrån, såg till att ta med allt som behövdes - trimmer, bensin, extra tråd, lämpliga kläder och skydd. Ja, jag hade med allt utom selen som behövs för att kunna använda trimmern. Gaaaahhhh! Turligt nog fick jag tag på en vänlig själ i grannskapet som kunde låna ut en sele ett par timmar, så jobbet kunde göras. Men det är ju f*n att man (nästan) aldrig får med sig allt som behövs för att göra ett arbete på annat ställe än hemmaplan.
En replik på den från i somras då vi var iväg till Kolmården. Smarta som vi är så packar vi med cykelvagnen denna gång "så man slipper hyra den förbaskat tunga och utympliga stålvarianten" som finns innanför grindarna. Det krävdes rätt så mycket planering av packningen för att vagnen skulle få plats, men vi lyckades till slut!
Väl på plats, parkerad och "utvilad", börjar vi packa ut grejjer för att få fram cykelvagnen och upptäcker då att de främre hjulen/stödhjulen saknas. De ligger såklart hemma i garaget 🙃
Väl på plats, parkerad och "utvilad", börjar vi packa ut grejjer för att få fram cykelvagnen och upptäcker då att de främre hjulen/stödhjulen saknas. De ligger såklart hemma i garaget 🙃
GAAAAAAAH min granne som jag delar tomtgräns med mitt i en slänt orkade inte ta bort sina löv i år så han krattade helt enkelt över dom till min sida om tomtgränsen så nu har jag en stor blöt lövhög liggandes mot mitt staket som ligger 0.5 m in på tomten gömd bakom ett träd så han slipper se skiten..
Ibland undrar man hur folk tänker
B
Blazermannen
Medlem
· Uppsala län
· 406 inlägg
Blazermannen
Medlem
- Uppsala län
- 406 inlägg
Vi kanske är släkt.J JonasJN skrev:En replik på den från i somras då vi var iväg till Kolmården. Smarta som vi är så packar vi med cykelvagnen denna gång "så man slipper hyra den förbaskat tunga och utympliga stålvarianten" som finns innanför grindarna. Det krävdes rätt så mycket planering av packningen för att vagnen skulle få plats, men vi lyckades till slut!
-Sådär ja!G Greger_08 skrev:GAAAAAAAH min granne som jag delar tomtgräns med mitt i en slänt orkade inte ta bort sina löv i år så han krattade helt enkelt över dom till min sida om tomtgränsen så nu har jag en stor blöt lövhög liggandes mot mitt staket som ligger 0.5 m in på tomten gömd bakom ett träd så han slipper se skiten..
Att-att-att! Nu gör du kardinalfelet, du antar ATT folk tänker...G Greger_08 skrev:GAAAAAAAH min granne som jag delar tomtgräns med mitt i en slänt orkade inte ta bort sina löv i år så han krattade helt enkelt över dom till min sida om tomtgränsen så nu har jag en stor blöt lövhög liggandes mot mitt staket som ligger 0.5 m in på tomten gömd bakom ett träd så han slipper se skiten..
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 21 915 inlägg
För att man är lågförbrukare, det är det man känner till och man inte gitter lära sig vad som är vad.pacman42 skrev:
Jag blir helt häpen ibland när jag inser hur många som kan namnen på diverse medicinska preparat som ovan, även om flera säkert har professionella skäl. Jag kan inte ens namnen på det jag har på recept – det vet ju såväl läkaren som apotekaren. Och jag har det uppskrivet för de tre–fyra ggr per år jag måste redovisa det när jag lämnar blod.
Så inget gaahhh alls, mer än för att jag eventuellt väckte en fråga som höll på att dö…
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 359 inlägg
Blodgivning är anledningen till att jag lärt mig mina utantill, och att jag snålar och köper generika.Nötegårdsgubben skrev:
För att man är lågförbrukare, det är det man känner till och man inte gitter lära sig vad som är vad.
Jag blir helt häpen ibland när jag inser hur många som kan namnen på diverse medicinska preparat som ovan, även om flera säkert har professionella skäl. Jag kan inte ens namnen på det jag har på recept – det vet ju såväl läkaren som apotekaren. Och jag har det uppskrivet för de tre–fyra ggr per år jag måste redovisa det när jag lämnar blod.
Så inget gaahhh alls, mer än för att jag eventuellt väckte en fråga som höll på att dö…
GAAH.
Sitter på hemmakontoret och jobbar, som jag gör 90% av tiden. Plötsligt kan jag bara kopplas upp via 5G i laptopen. Wifi funkar inte, ethernet funkar inte med jobblapptoppen. Allt annat fungerar. Omstart hjälper inte.
Efter lååång felsökning inser jag att det inte finns några lediga adresser i DHCP-poolen. Någon var snål med adresser när IP-planen gjordes för 10 år sedan......
Sitter på hemmakontoret och jobbar, som jag gör 90% av tiden. Plötsligt kan jag bara kopplas upp via 5G i laptopen. Wifi funkar inte, ethernet funkar inte med jobblapptoppen. Allt annat fungerar. Omstart hjälper inte.
Efter lååång felsökning inser jag att det inte finns några lediga adresser i DHCP-poolen. Någon var snål med adresser när IP-planen gjordes för 10 år sedan......
Been there, done that. Inte helt ovanligt faktiskt.MathiasS skrev:
GAAH.
Har haft problemet för några veckor sedan men förstod då aldrig vad som var felet, men nu kom jag på det….svårdiagnostiserat får jag erkänna, när man aldrig haft sådant problem förut. Nu var grannen på plats i andra ärenden och det hjälpte mig att tänka i nya banor. Nu blir det helt omtag på detta och dags att helt separera föräldrarnas trafik från min, som det är förberett för….pacman42 skrev:
Du har väl en massa Shelly...MathiasS skrev:
GAAH.