1 745 960 läst ·
19 158 svar
1746k läst
19,2k svar
GAAAAHHHH!!!
tommib
Bergsfogde
· Stockholm
· 19 288 inlägg
tommib
Bergsfogde
- Stockholm
- 19 288 inlägg
Kan du inte såga upp ett hål i garderobens tak då? Om det är ett blindutrymme där ovan kanske du ser dosan om du tar upp ett lagom hål. Om rummet (och garderoben) ändå ska renoveras framöver kanske det inte gör så mycket om det sitter en skiva i taket på garderoben tills dess. Eller att det är ett hål.AndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 21 523 inlägg
Ska inte renovera detta rum på ett tag var tanken,, Irreterande och generalfel bygga in en kopplingsdosa tycker jag allt.tommib skrev:
Kan du inte såga upp ett hål i garderobens tak då? Om det är ett blindutrymme där ovan kanske du ser dosan om du tar upp ett lagom hål. Om rummet (och garderoben) ändå ska renoveras framöver kanske det inte gör så mycket om det sitter en skiva i taket på garderoben tills dess. Eller att det är ett hål.
Husägare
· Jönköping
· 6 036 inlägg
Hellre tennisarmbåge än kamaxel.tommib skrev:
Husägare
· Jönköping
· 6 036 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 21 523 inlägg
Gaaahhh!!!!
Behövde ficklampan igår men batterierna hade naturligtvis läckt.
Verkar som kvaliteten sjunkit de senaste åren. Nåja de här var de sista från Netto och majoriteten har läckt.
Nu kör jag med Lidls och de verkar avsevärt bättre.
Behövde ficklampan igår men batterierna hade naturligtvis läckt.
Verkar som kvaliteten sjunkit de senaste åren. Nåja de här var de sista från Netto och majoriteten har läckt.
Nu kör jag med Lidls och de verkar avsevärt bättre.
Renoverare
· Stockholm
· 21 523 inlägg
Finns li ion LR14 som håller spänningen hela vägen till de är slut. Fungerar bra för de flesta applikationer. Sedan laddar man dem med USBB Bitterhetsakademin skrev:
De har ofta lite lägre energi än Alkaline eftersom buck convertern tar plats men brukar ändå bli bättre då de håller spänningen
Jo jag har sett dem och till apparater som används ofta är de utmärkta. Till dessa kör jag själv vanliga laddningsbara.AndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 21 523 inlägg
De är väl fortfarande avsevärt dyrare än vanliga ni-mh men till utrustning som kräver 1,5 volt är det säkert värt det. Har själv en bättre ficklampa med lithiumbatteri som laddas med usb-kabel och det är smidigt.AndersMalmgren skrev:
tommib
Bergsfogde
· Stockholm
· 19 288 inlägg
tommib
Bergsfogde
- Stockholm
- 19 288 inlägg
NiMH är inte tänkta att hålla 1,5 V men det vet du ju rimligen. Den nominella spänningen är 1,2 V och det är för mig märkligt att man inte bygger fler apparater för att acceptera detta.
Nu finns ju för all del Litiumjon med 3,7 V så då kanske det vore rimligare att bygga för det.
Nu finns ju för all del Litiumjon med 3,7 V så då kanske det vore rimligare att bygga för det.
Renoverare
· Stockholm
· 21 523 inlägg
Nimh av kvalitet är ju inte direkt billigt så skillnaden är liten.B Bitterhetsakademin skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 21 523 inlägg
Ja, men väldigt stor del av AA/AAA drivna apparater byggs för alkaliska batterier. Då funkar nihm väldigt kort tid då cutout för alkaliska är runt 1Vtommib skrev: