1 653 572 läst ·
17 696 svar
1654k läst
17,7k svar
GAAAAHHHH!!!
Hobbyelektriker
· E
· 15 365 inlägg
Finns ju en automatlådetradition av P-R-N-D-L eller P-R-N-D-2-1 vilket jag misstänker från början beror på hur man konstruerade ventilpaketen som styrde de hela. Finns även någon jänkelåda från 50-talet med R-N-D-L-P, P-läge längst bak.
Man håller nog bara på traditionen, när det inte ens är en spak med någon mekanik/hydraulik inblandad så kan man ju sätta lägena hur man vill.
Man håller nog bara på traditionen, när det inte ens är en spak med någon mekanik/hydraulik inblandad så kan man ju sätta lägena hur man vill.
Jänkarna hade väl knapptrycksautomat redan på 50-talet, så redan där kunde man gömt undan de man sällan använder. Men ser ut som de höll fast vid alla funktioner och höll samma storlek på knappar tom.
Vissa ser ju roligare ut än andra
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Vissa ser ju roligare ut än andra
Logga in
Skapa konto
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 171 inlägg
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 171 inlägg
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 171 inlägg
Medlem
· Stockholm
· 4 630 inlägg
Åhhhhhhh, galvad sinusplåt! Jag söker sådant.Nötegårdsgubben skrev:
Gaaahhh! Här har man sparat takplåt i X år och när man tar fram den för att använda den inser man: den här skiten vill jag ju inte sätta upp igen! Den mesta är redan återanvänd med hål i både toppar och dalar, och rätt mycket är mer trasig än så.
[bild]
[bild]
Varför sparar man på så jävla mycket skit!?
Och även nu tänker jag: Äh, lite av den ska kanske få vara kvar. Man vet ju aldrig…
Gaaahhh!!! Pucko!
/W
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 166 inlägg
Med borrhål i både toppar och dalar samt böjd och delvis trasig tvärs sinuskurvorna? Tillåt mig tvivla.
Men menar du allvar och har vägarna förbi rätt del av Småland de närmaste dagarna får du den gärna. Annars åker den på tippen idag (utom de fyra halv-ok plåtarna jag naturligtvis sparade utifall att).
Bara att skicka ett pm om detaljer.
Men menar du allvar och har vägarna förbi rätt del av Småland de närmaste dagarna får du den gärna. Annars åker den på tippen idag (utom de fyra halv-ok plåtarna jag naturligtvis sparade utifall att).
Bara att skicka ett pm om detaljer.