P Pappa1986 skrev:
Gymnasieålder på tjejen. Snart 18.
Men spelar det egentligen någon roll om man är 18 eller 25?
Ja. Är man 25 och föräldrar tjatat på dig att skaffa eget boende i flera år och du vägrar skaffa jobb eller betala för dig hemma? Då åker nog mina barn ut; man gör dem inte direkt en tjänst att försörja dem för evigt. Och om de vägrar lämna efter deadline kanske de kommer hem och nyckeln inte fungerar längre...

Är man 19 och går i gymnasiet däremot finns det inte på kartan att de kastas ut.

• Gilla
whak
  • Laddar…
S sjoelund skrev:
Ja. Är man 25 och föräldrar tjatat på dig att skaffa eget boende i flera år och du vägrar skaffa jobb eller betala för dig hemma? Då åker nog mina barn ut; man gör dem inte direkt en tjänst att försörja dem för evigt. Och om de vägrar lämna efter deadline kanske de kommer hem och nyckeln inte fungerar längre...

Är man 19 och går i gymnasiet däremot finns det inte på kartan att de kastas ut.
Ja just det, det finns ju så många lediga bostäder och jobb så det är ju bara att välja vraka.
Ungdomsarbetslösheten är bara en myt?

• Gilla
a.o.f
  • Laddar…
K KariHa skrev:
Ja just det, det finns ju så många lediga bostäder och jobb så det är ju bara att välja vraka.
Hur länge anser du då att föräldrarna ska ansvara för sin avkommas försörjning? Tills de är 30? 40? 65?

• Gilla
fribygg och 1 till
  • Laddar…
S sjoelund skrev:
Står inte vilken ålder det gäller. Det är stor skillnad på om det är en vuxen eller tonåring som går i skolan här. Men av din reaktion skulle jag gissa någon som fortfarande går i skolan och det borde det vara skottpengar på...
P Pappa1986 skrev:
GAAAAAHHHHHH!!

Dotterns bästa kompis blev utslängd på gatan av sin så kallade far igår sent på kvällen. Gick runt i byn utan att kunna ta sig någonstans. Idag hade han ställt ut hennes kläder i kassar, idiot!
Vissa människor förtjänar stryk!
Gaaaahhh.
Jag är inte för lågaffektiv uppfostran men jag tycker ändå att ni visar tecken på en något överdriven "handlingskraft". Själv skulle jag nöjt mig med att ha kastat ut ungen. Åtminstone som en första åtgärd.
Att utan vidare spisning klå upp och skjuta dottern finner jag något överilat.

En god tumregel är att vänta tills den rättmätiga vreden stillat sig och först därefter verkställa en väl avvägd tillrättavisning. Som vid den dagliga husagan.

N
T Tamak skrev:
Hoppas jag också, och lyckligtvis har ja en bra fru och dotter som kunde tala vett i mig när jag tänkte åka dit och tala vett i honom😳 vet inte vad jag skulle gjort utan dom för när det gäller dessa saker kan jag få lite problem att hantera mig själv måste jag erkänna😞
Jag tror att min fru och mina döttrar skulle ha kommit med och "talat" vett med honom.

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
N
P Pappa1986 skrev:
Gymnasieålder på tjejen. Snart 18.
Men spelar det egentligen någon roll om man är 18 eller 25?
Jag skulle aldrig i mitt liv kasta ut mitt barn på gatan.
Jag kan då nämna att föräldern i fråga är ett riktigt jävla as. (Mamman med egentligen då hon inte vågar säga något av rädsla för pappan)
Så jäkla sjukt men kontakt är iaf tagen med soc mm så verka lösa sig med boende osv framåt.
Tyvärr är det ju ofta bara spetsen på isberget man ser när det är så här. Om pappan är så jävlig att mamman inte vågar säga något så pågår det garanterat mycket mera där.

• Gilla
Satsuki och 3 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Hur länge anser du då att föräldrarna ska ansvara för sin avkommas försörjning? Tills de är 30? 40? 65?
Varför inte hjälpas åt i familjen? Ska samhället ha ansvaret att skaffa bostad och försörjning när arbetsgivare inte vill anställa

K KariHa skrev:
Varför inte hjälpas åt i familjen?
Klart man ska hjälpas åt inom familjen men någonstans finns väl gränser för hur gamla barn man måste försörja.

• Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Klart man ska hjälpas åt inom familjen men någonstans finns väl gränser för hur gamla barn man måste försörja.
Jadå, det avgör var och en. Men jag skulle aldrig skicka ut ungarna till hemlöshet och prostitution. För alla får inte långfristiga arbeten speciellt inte hemlösa prostituerade

Alfredo Alfredo skrev:
Det finns jobb men då får man vara beredd att lämna sin bekvämlighetszon och flytta. Om nu jobbet inte är precis vad man önskat sig får man antingen anpassa sig eller sätta sig på skolbänken.

Redigerat:
  • Gilla
lat och 1 till
  • Laddar…
K KariHa skrev:
hemlösa prostituerade
Ganska långt från det @Pappa1986 upprördes över.

Hyfsa debatten eller starta en ny tråd.

• Gilla
dilemma
  • Laddar…
yonna yonna skrev:
Det finns jobb men då får man vara beredd att lämna sin bekvämlighetszon och flytta. Om nu jobbet inte är precis vad man önskat sig får man antingen anpassa dig eller sätta sig på skolbänken.
Jobbar du på Arbetsförmedlingen? Enligt Försäkringskassan behöver man varken erfarenhet eller utbildning för att få jobb. Jag har flyttat genom hela landet, pendlat 20 mil/dag, studerat när jag inte haft jobb … jag är likförbannat inte anställningsbar. För att jag har för mycket studier, för många olika arbete … ja, jag har ansträngt mig för mycket för att få jobb. Straffar sig även i pensionen och det kommer bli värre det ska vara arbetslinjen som gäller även för pensionen. Alltså år med studier ska inte räknas

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
K KariHa skrev:
Jobbar du på Arbetsförmedlingen? Enligt Försäkringskassan behöver man varken erfarenhet eller utbildning för att få jobb. Jag har flyttat genom hela landet, pendlat 20 mil/dag, studerat när jag inte haft jobb … jag är likförbannat inte anställningsbar. För att jag har för mycket studier, för många olika arbete … ja, jag har ansträngt mig för mycket för att få jobb. Straffar sig även i pensionen och det kommer bli värre det ska vara arbetslinjen som gäller även för pensionen. Alltså år med studier ska inte räknas
Nu gällde diskussionen ungdomar som inte lämnar föräldrahemmet "utan att bli utkastad".

Din situation är inte unik och det är ett känt (och beklagligt) problem för en vuxen som kanske har familj och barn och inte är flyttbar.

yonna yonna skrev:
Nu gällde diskussionen ungdomar som inte lämnar föräldrahemmet "utan att bli utkastad".

Din situation är inte unik och det är ett känt (och beklagligt) problem för en vuxen som kanske har familj och barn och inte är flyttbar.
Nja, jag var ju ung en gång, och blev inte utkastad tack och lov.
Och jag kastar inte ut mina ungar heller, det löser sig med tiden.

• Gilla
yonna
  • Laddar…
Återkoppling till tidigare Gaaaahhhh.
Alla andra kontakter föll igenom så grannen lackade ur och bestämde sig för att han och jag skulle hämta bilen. Så nu är den hemma. Verkstan hade inte bokfört någon felsökningsavgift (vilket jag hade förväntat mig?) så säljaren som jobbade stängning sa att det var ju synd för verkstan, och ville ha sin nyfikenhet stillad som betalning så han fick titta och sa att det var en väldigt lätt felsökning som till och med han hade klarat av... 😅

Men jag kopplade loss slangarna för att få ett hum om hur det såg ut. Det såg helt klart gaaaahhhh!!! ut kan jag meddela.
Trasig turboladdare i bilens motorutrymme med skadade komponenter och utslitna delar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Fordonets oljetråg med metallbitar och skräp i oljan.
Skapa konto
Sprucken bilkomponent med skadad och smutsig kant liggande på ett bord.
Skapa konto

• Wow
  • Ledsen
  • Gilla
Isakare och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.