Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Den skar samtidigt som nyloc-delen av mutter skulle ta gäng.. så jag kände inte ens att den skar...
M4 kanske var lite klent, jag hade kunnat gå upp på M5 om jag borrat ur tankmätararmaturen nån tiondel eller 3 ....
Man har tabbat sig några ggr. med rostfritt, numera använder jag minst fett på gängorna om inte "anti seize"

Redigerat:
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Nu har jag inte mekat Yamaha tidigare, men läser man elschemat så verkar det stämma att röd ansluts mot ljusblå eller grön för upp resp ner.

[länk]

Och går trimmotorn går så ska den röra sig. Du har kollat oljenivån? Kan det ha hänt något med ”release valve”?
Hurru du, tack så jäkla mycket 🙂
Jag har 2 separata problem, det ena var knappen, det andra är att tilten inte går neråt, nått hydraulisk fel alltså.
Så när jag hissat motorn får jag lossa release valve för att sänka den, skruvhelvetet går åt fel håll, så när jag senast sänkte motorn hade jag dragit åt fel håll 🥴

• Älska
mexitegel
  • Laddar…
tommib
Gaaaahhhhh

Åker ut till familjen på landet efter jobbvecka. Hinner vara där i hela 40 min innan minsta barnet ramlar och skriker. Kollar, lillfingret är rejält snett. Barnet skriker vid undersökning.
Till akuten och konstaterar fraktur. Suck.

Nästa gaaaahhh kommer när jag ska förklara för sexåringen att det är färdigbadat för sommaren.

• Ledsen
  • Gilla
Blazermannen och 17 till
  • Laddar…
Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
GAH! Flåning medelst högtryckstvätt.

[bild]
Nu vet du varför man har spolrör som är längre än en arm….

• Gilla
hapazard och 2 till
  • Laddar…
F
GAH! Flåning medelst högtryckstvätt.

[bild]
Man funderar ju på hur resonemanget gick när det hände?

WAAAAAAAAGH, är det fel på mitt nätverk eller på vissa enheter?!

B
13th Marine 13th Marine skrev:
WAAAAAAAAGH, är det fel på mitt nätverk eller på vissa enheter?!
Ja

• Gilla
  • Haha
Workingclasshero och 2 till
  • Laddar…
B breakman skrev:
Ja
Så måste det vara...

Jag anar nätverket, trodde Ubiquiti skulle vara kvalitet, men jag tycker inte att starta om routern en gång i veckan för att wifit inte funkar ordentligt känns så stabilt...

Satsuki
tommib tommib skrev:
Gaaaahhhhh

Åker ut till familjen på landet efter jobbvecka. Hinner vara där i hela 40 min innan minsta barnet ramlar och skriker. Kollar, lillfingret är rejält snett. Barnet skriker vid undersökning.
Till akuten och konstaterar fraktur. Suck.

Nästa gaaaahhh kommer när jag ska förklara för sexåringen att det är färdigbadat för sommaren.
Räcker inte med tvåfingerförband??? Gips brukar väl inte sitta mer än 2-3v, så lite bad hinns nog med, eller?

Hade liknande situation på jobb i veckan men efter disk m handkir kom vin fram till att 7-åringenn slapp kobragips och fixk tvåfingerföeband istället…

tommib
Jo, det verkar tack och lov bli det. Fingret är reponerat och bandagerat, kontrollbilderna såg bra ut. Snart kanske vi får åka hem. Ovanligt snabbt ändå.

• Gilla
Klass0n och 5 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Nu vet du varför man har spolrör som är längre än en arm….
Har inte hunnit byta till det korta handtaget än, men lyckades ändå komma åt strålen under lite manövrerande. Är man själv 2 meter lång följer även lång räckvidd med på köpet.

• Gilla
MathiasS
  • Laddar…
F fsn skrev:
Man funderar ju på hur resonemanget gick när det hände?
Ren klantmanöver utan reson.

Unikt namn
Har inte hunnit byta till det korta handtaget än, men lyckades ändå komma åt strålen under lite manövrerande. Är man själv 2 meter lång följer även lång räckvidd med på köpet.
Är också sugen på en kort lans eller bara ett handtag, det får bli när jag får till slangupprullare och slang med snabbkopplingar.

Skulle köpa lite målarfärg till ett projekt. Den är ju dyrare än Whisky!!!

• Ledsen
  • Arg
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.