1 499 764 läst ·
15 319 svar
1500k läst
15,3k svar
GAAAAHHHH!!!
Det brukar gå men ibland krävs det man trycker på ett antal knappar i rätt följd eller så får man stänga av i P och slå på tändningen utan att starta med den hemliga koden och sedan flytta den till N.S sjoelund skrev:
Hur man gör med en strömlös bil vet jag inte
Någon Volvo-special?T Thomas_Blekinge skrev:
Lånade en gammal Volvotraktor för några år sedan för att köra hem ved. Vande mig aldrig vid den växelspaken.
Har för mig det var något i denna stil:
2 Back 4
1 3
(3an ska vara under 4an. Är det när jag skriver inlägget, men efter postning hoppar den åt vänster )
Hur ofta gör du det? Jag har neutralknapp till fördelningslådan i bilen, men lik förbannat måste jag kliva över ett Neutralläge varje gång jag växlar mellan fram och back... Men tror du det går att stänga av bilen när den ligger i neutral, nä serru det är för farligt...N Niq skrev:
I stort sett varje dag. Inte så ofta med min egen bil däremot.Tokslut skrev:
Går det inte att lägga i N när den är avstängd då?
Jo, det satt ju där när jag plockade isärA AndersS skrev:
Hur som, nu är den ihop....
GAAAAHHHH!!! igen.
Förstår nån detta ??
Det var glapp i knappen, ibland funkade inte upp.
Det är som synes 3 kablar, den röda är ström.
Man tänker att knappen bara kan fungera på ett sätt, åt ena hållet är det kontakt mellan röd och blå, åt andra mellan röd och grön.
Nu när jag ansluter den ena eller andra går elmotorn precis som tidigare, men det händer inget, motorn går varken upp eller ner 🤔
Det är alltså knappen till Trim o Tilt på motorn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gaaahhhhh!!!
Jag tycker om när det är varmt men nu har jag någon förkylning i kroppen som gör att jag inte alls klarar värmen så bra. Blir helt slut så fort man gör något.
Gjorde kontroll om jag blivit allergisk för getingstick. Gick in i vedlidret och släppte ner lite ved. Sprang ut därifrån jagad av getingar en hann sticka mig. Väntade en stund så dom skulle lugna sig lite och gick tillbaka för att lokalisera boet. Blev stucken igen fast jag höll mig på avstånd. Så nu har jag ett stort bo med ilskna getingar att ta bort.
Jag tycker om när det är varmt men nu har jag någon förkylning i kroppen som gör att jag inte alls klarar värmen så bra. Blir helt slut så fort man gör något.
Gjorde kontroll om jag blivit allergisk för getingstick. Gick in i vedlidret och släppte ner lite ved. Sprang ut därifrån jagad av getingar en hann sticka mig. Väntade en stund så dom skulle lugna sig lite och gick tillbaka för att lokalisera boet. Blev stucken igen fast jag höll mig på avstånd. Så nu har jag ett stort bo med ilskna getingar att ta bort.
Nu har jag inte mekat Yamaha tidigare, men läser man elschemat så verkar det stämma att röd ansluts mot ljusblå eller grön för upp resp ner.Isakare skrev:
Jo, det satt ju där när jag plockade isär
Hur som, nu är den ihop....
GAAAAHHHH!!! igen.
Förstår nån detta ??
Det var glapp i knappen, ibland funkade inte upp.
Det är som synes 3 kablar, den röda är ström.
Man tänker att knappen bara kan fungera på ett sätt, åt ena hållet är det kontakt mellan röd och blå, åt andra mellan röd och grön.
Nu när jag ansluter den ena eller andra går elmotorn precis som tidigare, men det händer inget, motorn går varken upp eller ner 🤔
Det är alltså knappen till Trim o Tilt på motorn.
[bild]
https://blog.simyamaha.com/ptt-relay/
Och går trimmotorn går så ska den röra sig. Du har kollat oljenivån? Kan det ha hänt något med ”release valve”?
Allvetare
· Västra götaland
· 10 416 inlägg
Allvetare
· Västra götaland
· 10 416 inlägg