1 657 564 läst ·
17 758 svar
1658k läst
17,8k svar
GAAAAHHHH!!!
E Em_A skrev:Trots att odlingslådorna i vår blir ordentligt rensad från ogräs 3ggr innan plantering och även fått tillskott med gödsel så växer det otroligt dåligt.
Flera rader med olika sorters sallad - inte ett enda frö har tagit sig.
3 rader morötter, kanske 10-15% utdelning.
2 rader Salladslök inte en enda.
Två sorters brytbönor säkert 15 frön, 2 st tagit sig varav en fågel norpat den ena.
Persilja inget alls.
Det som växt hyffsat/bra.
Sockerärtor 5 av ca 8-9 frön.
Spenat, 2 rader 90% tog sig
2 Rader blandade rädisor 90% utdelning.
Det gröna under odlingsduken som jag glatt vattnat på är i stort sett bara OGRÄS!! 😞
Jag har gett upp med odling där mördarsniglarna når. De äter upp allt innan jag ser det. Nu (sedan ett par år) odlar jag i krukor på stenläggningen och det går mycket bättre, även om många sorter är väldigt små pga den kalla våren.E Em_A skrev:Trots att odlingslådorna i vår blir ordentligt rensad från ogräs 3ggr innan plantering och även fått tillskott med gödsel så växer det otroligt dåligt.
Flera rader med olika sorters sallad - inte ett enda frö har tagit sig.
3 rader morötter, kanske 10-15% utdelning.
2 rader Salladslök inte en enda.
Två sorters brytbönor säkert 15 frön, 2 st tagit sig varav en fågel norpat den ena.
Persilja inget alls.
Det som växt hyffsat/bra.
Sockerärtor 5 av ca 8-9 frön.
Spenat, 2 rader 90% tog sig
2 Rader blandade rädisor 90% utdelning.
Det gröna under odlingsduken som jag glatt vattnat på är i stort sett bara OGRÄS!! 😞
Lättare att hålla borta ogräs också...
Har samma erfarenhet av sallad, bara små skott
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 646 inlägg
Sedan vi började köra snigelpellets har vi väldigt lite problem med mördarsniglar.pacman42 skrev:
GAAAAHHHH!!!
För trasigt minneskort i OBD-läsaren!!!
GAAAAAAHHHHHH!!!
För program som bara fungerar i Windows!!!
😫🤬😴
För trasigt minneskort i OBD-läsaren!!!
GAAAAAAHHHHHH!!!
För program som bara fungerar i Windows!!!
😫🤬😴
Ja, man undrar ju. Och jag bävar för hur detta ska sluta för nu står det att paketet har levererats utan kvittens på en terminal i Danmark nånstans. Ser inte fram mot dusten med Amazons säljare för hos amazon står den också som levererad. Och min erfarenhet av amazons tredjepartssäljare är allt annat än positiv....boschkenta skrev:
Det lär ju vara helt meningslöst att kontakta Postnord, mer än för en rejäl uppstäckning, misstänker jag eftersom de bara har avtal med säljaren så det är den som måste reklamera eländet.