E Em_A skrev:
Trots att odlingslådorna i vår blir ordentligt rensad från ogräs 3ggr innan plantering och även fått tillskott med gödsel så växer det otroligt dåligt.
Flera rader med olika sorters sallad - inte ett enda frö har tagit sig.
3 rader morötter, kanske 10-15% utdelning.
2 rader Salladslök inte en enda.
Två sorters brytbönor säkert 15 frön, 2 st tagit sig varav en fågel norpat den ena.
Persilja inget alls.

Det som växt hyffsat/bra.
Sockerärtor 5 av ca 8-9 frön.
Spenat, 2 rader 90% tog sig
2 Rader blandade rädisor 90% utdelning.

Det gröna under odlingsduken som jag glatt vattnat på är i stort sett bara OGRÄS!! 😞
:( Varit en torr kall och blåsig vår. Svårt att vattna tillräckligt ofta för att de sköra plantorna ska ta sig

E Em_A skrev:
Trots att odlingslådorna i vår blir ordentligt rensad från ogräs 3ggr innan plantering och även fått tillskott med gödsel så växer det otroligt dåligt.
Flera rader med olika sorters sallad - inte ett enda frö har tagit sig.
3 rader morötter, kanske 10-15% utdelning.
2 rader Salladslök inte en enda.
Två sorters brytbönor säkert 15 frön, 2 st tagit sig varav en fågel norpat den ena.
Persilja inget alls.

Det som växt hyffsat/bra.
Sockerärtor 5 av ca 8-9 frön.
Spenat, 2 rader 90% tog sig
2 Rader blandade rädisor 90% utdelning.

Det gröna under odlingsduken som jag glatt vattnat på är i stort sett bara OGRÄS!! 😞
Jag har gett upp med odling där mördarsniglarna når. De äter upp allt innan jag ser det. Nu (sedan ett par år) odlar jag i krukor på stenläggningen och det går mycket bättre, även om många sorter är väldigt små pga den kalla våren.

Lättare att hålla borta ogräs också...

Har samma erfarenhet av sallad, bara små skott

K karlmb skrev:
Hoho, de har nästan alltid rätt...
Om man blir anklagad för grövre brott så brukar man bli konfronterad med iaf några bevis. Tex fortkörning.
Ja, självklart, men detta är inte ett brott utan ett civilmål då nån stämmer dig. Även om du blir fälld har du inte begått ett brott.

pacman42 pacman42 skrev:
Jag har gett upp med odling där mördarsniglarna når. De äter upp allt innan jag ser det. Nu (sedan ett par år) odlar jag i krukor på stenläggningen och det går mycket bättre, även om många sorter är väldigt små pga den kalla våren.

Lättare att hålla borta ogräs också...
Sedan vi började köra snigelpellets har vi väldigt lite problem med mördarsniglar.

• Gilla
karlmb
  • Laddar…
K karlmb skrev:
Hur ska jag kunna veta att jag gjort fel om jag inte får se bevisen?
Jag brukar normalt vet vad jag gjort. 😉

V Ville_Vessla skrev:
Ja, självklart, men detta är inte ett brott utan ett civilmål då nån stämmer dig. Även om du blir fälld har du inte begått ett brott.
Vilket beror på att de ändrat reglerna. Vad vill du säga med det? Jag blir likt förbannat dömd att betala för en påstådd handling.

Alfredo Alfredo skrev:
Jag brukar normalt vet vad jag gjort. 😉
Jaha du.

13th Marine 13th Marine skrev:
Sedan vi började köra snigelpellets har vi väldigt lite problem med mördarsniglar.
Samma här.

K karlmb skrev:
Jaha du.
Men vad menar du egentligen? Man vet väl om man brutit mot parkeringsreglerna eller ej?

• Gilla
boschkenta
  • Laddar…
GAAAAHHHH!!!
För trasigt minneskort i OBD-läsaren!!!
GAAAAAAHHHHHH!!!
För program som bara fungerar i Windows!!!
😫🤬😴

• Ledsen
mexitegel
  • Laddar…
K karlmb skrev:
Vilket beror på att de ändrat reglerna.
Vem har ändrat vilka regler? Jag fattar inte.

boschkenta boschkenta skrev:
En gång när jag hämtade ur en sån där blå paketbox så låg det någon annans paket där... den var knepig.
Ja, man undrar ju. Och jag bävar för hur detta ska sluta för nu står det att paketet har levererats utan kvittens på en terminal i Danmark nånstans. Ser inte fram mot dusten med Amazons säljare för hos amazon står den också som levererad. Och min erfarenhet av amazons tredjepartssäljare är allt annat än positiv....

Det lär ju vara helt meningslöst att kontakta Postnord, mer än för en rejäl uppstäckning, misstänker jag eftersom de bara har avtal med säljaren så det är den som måste reklamera eländet.

• Ledsen
VidarH
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Men vad menar du egentligen? Man vet väl om man brutit mot parkeringsreglerna eller ej
Det handlar ju inte om det. Utan om att de flesta inte är beredda att sätta sig i domstol.

• Gilla
RoTe
  • Laddar…
K karlmb skrev:
Det handlar ju inte om det. Utan om att de flesta inte är beredda att sätta sig i domstol.
Jasså? Jag trodde det handlade om "Hur ska jag kunna veta att jag gjort fel om jag inte får se bevisen?", vilket för mig är rätt svårt att förstå.

• Gilla
Mrs November och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.