1 657 567 läst ·
17 758 svar
1658k läst
17,8k svar
GAAAAHHHH!!!
Jag hade en annan variant en gång. 1 Parkera fel. 2 Få en kontrollavgift. 3 Betala avgiften. 4 Inse att P-bolaget saknade lagstöd för sin faktura. 5 Kräva tillbaka pengarna med hot om domstol.V Ville_Vessla skrev:
https://www.byggahus.se/forum/threads/apcoa-scam-eller.537778/#post-6035132
Är vi inte ganska överens då, parkeringsbolaget vinner i princip alltid, men innan dom tar det dit har dom bedömt att dom kommer vinna. Dom tar inte tveksamma mål till tinget.K karlmb skrev:Risken att förlora i dagens tingsrätten för ett P-bolag är minimal. Man har skapat en massa glidningar genom prejudikat så i princip allting slinker igenom. En intressant detalj är att ett P-bolag eller dess ombud numera kan sitta remote under huvudförhandlingen medan den som anklagas måste ta sig personligen till rättegången. Ny teknik är bra, men bara för vissa.
Värst är väl att man inte ens kan se lapplisorna längre.
Såg en här om dagen, åkte sakta utmed parkerade bilar med telefonen i handen.
Omärkt bil så jag undrade vad han pysslade med.
När bilen stannade och han gick ut för att fästa en lapp, gick det upp ett ljus att det var en lappnisse, han läste av nummerplåtarna med telefonen i farten.
När bilen stannade och han gick ut för att fästa en lapp, gick det upp ett ljus att det var en lappnisse, han läste av nummerplåtarna med telefonen i farten.
I Göteborg finns det bilar med fast monterade kameror som kör regelbundet på privat mark.Isakare skrev:
Hobbyelektriker
· E
· 15 366 inlägg
Är det inte förbjudet att ha telefonen i handen när man kör?Isakare skrev:
Nej, verkligen inte, jag har fått avgifter avskrivna efter tidiga kontakter, dom vill ha dina pengar men lägger ner om du har rimliga bevis om att dom inte ska få dom. men gör du inget och det hamnar i tinget är chanserna små. Du som verkar ha mer koll än mig, vet du hur många parkeringsmål som faktiskt nådde domstolen under nåt år , jag gissar att det är rätt få.K karlmb skrev:
Filma och lägg upp i någon lokal fb grupp som misstänkta tjuvar som letar lämpliga bilar att stjäla eller göra inbrott i.Isakare skrev:
Du kan ju även skriva till bolaget och begära att få reda på hur dom hanterar alla uppgifter dom får in. Är din egen bil med så kan du begära ut all information dom har om dig.
Typexempel på GAAAHHHH!!! som nog även gäller parkering ibland var när jag blev stoppad utanför en skola för att kört 39 på 30 väg. Detta var dock dagen innan en helgdag och skylten sa då 50. Polisen var tvungen kolla detta och konstaterade att jag hade rätt och enligt lag var dom tvungen att kontakta de 6 personer dom bötfällt innan att hastigetsgränsen är 50 idag så ni har inte gjort nåt fel.
Visst , jag borde väl kört saktare utanför en skola men 50 var tillåtet den dagen.
Visst , jag borde väl kört saktare utanför en skola men 50 var tillåtet den dagen.
Det skrämmande ifall du har rätt är att det bevisar att så gott som alla i detta land är ynkryggar som ger sig även ifall de vet att de har rätt. Putin måste älska det.V Ville_Vessla skrev:
boschkenta
Verktygstokig
· Västra Götaland
· 460 inlägg
boschkenta
Verktygstokig
- Västra Götaland
- 460 inlägg
Jag kontaktade dem och de sa direkt att jag skulle göra en reklamation hos avsändaren... GAAAHHHH svarade jag och påpekade att det inte är avsändaren som gjort fel, utan det är PostNord. Och då blev det en annan tonmexitegel skrev:
Ja, man undrar ju. Och jag bävar för hur detta ska sluta för nu står det att paketet har levererats utan kvittens på en terminal i Danmark nånstans. Ser inte fram mot dusten med Amazons säljare för hos amazon står den också som levererad. Och min erfarenhet av amazons tredjepartssäljare är allt annat än positiv....
Det lär ju vara helt meningslöst att kontakta Postnord, mer än för en rejäl uppstäckning, misstänker jag eftersom de bara har avtal med säljaren så det är den som måste reklamera eländet.
Paketet dök upp utanför min dörr en vecka senare utan kommentar.
Ja, det där std-svaret är roligt. De vill helt enkelt inte lösa sina problem, även om det skulle spara en del pengar för dem.boschkenta skrev: