N
Jag fick parkeringsböter på min egna hyrda p-plats en gång. När jag ringde bolaget som övervakade parkeringsplatsen så var hon som jag talade med i telefonen som en papegoja efter varje mening hon sa upprepade hon att du måste betala.

• Arg
cpalm och 1 till
  • Laddar…
C
J JohanLun skrev:
Men en hel klippare är så skrymmande att det inte gärna går.
Ett tips är att ta med sig en kanellängd och lämna över och tacka så mycket för den fina servicen. Sen när personalen försvinner in i fikaboden kan du härja fritt. 😆

M Mortsken skrev:
Parkeringsböter!
Har löst biljett
15:48-16:15
Sen igen 16:17-16:30.

16:15 står jag vid bilen och klyddar med easypark appen när parkeringsvakt kommer och lappar bilar.
Jag får ingen lapp.

Nu fick jag en påminnelse att kontrollavgiften inte skulle vara betald. Satt ingen på bilen, och jag fick ingen från parkeringsvakten.
På denna står det:
Från 16:11
Till 16:16

Alltså under tiden jag hade biljett löst, samt håller på och löser biljett!

Nu ska man behöva klydda med att överklaga till skitbolaget Hojab parkeringsservice som självlart gör det så svårt som möjligt att göra detta.
Hur hamnade Sverige här?

För många högerpopulister? 😉

• Haha
karlmb
  • Laddar…
K karlmb skrev:
Hur hamnade Sverige här?
Ingen aning.
Men alla som får en sådan borde anmäla de för bedrägeri :D

• Arg
karlmb
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
För många högerpopulister? 😉
Jag gillar dem inte, men nog är de oskyldiga till detta iaf.

K karlmb skrev:
Hur hamnade Sverige här?
Utveckla gärna, tjafs om parkeringsböter har väl funnits sen avgiften uppfanns för vad vet jag 100 år sen.

• Gilla
  • Haha
karlmb och 1 till
  • Laddar…
V Ville_Vessla skrev:
Utveckla gärna, tjafs om parkeringsböter har väl funnits sen avgiften uppfanns för vad vet jag 100 år sen.
Det fanns en tid när ett telsamtal enkelt kunde lösa orimliga anmärkningar. Numera blir man skrämd att betala. Tex vanligt att man inte får se bildbevis med mindre än att man bestrider och tar saken till Tingsrätten. Finns ngt prejudikat på att man inte behöver visa upp sina bevis, så många blir ju rädda vid tanken på att behöva sitta i rätten.

M Mortsken skrev:
Parkeringsböter!
Har löst biljett
15:48-16:15
Sen igen 16:17-16:30.

16:15 står jag vid bilen och klyddar med easypark appen när parkeringsvakt kommer och lappar bilar.
Jag får ingen lapp.

Nu fick jag en påminnelse att kontrollavgiften inte skulle vara betald. Satt ingen på bilen, och jag fick ingen från parkeringsvakten.
På denna står det:
Från 16:11
Till 16:16

Alltså under tiden jag hade biljett löst, samt håller på och löser biljett!

Nu ska man behöva klydda med att överklaga till skitbolaget Hojab parkeringsservice som självlart gör det så svårt som möjligt att göra detta.
Hojab är inte kul att ha och göra med. Riktigt skitföretag.

• Arg
karlmb
  • Laddar…
K karlmb skrev:
Det fanns en tid när ett telsamtal enkelt kunde lösa orimliga anmärkningar. Numera blir man skrämd att betala. Tex vanligt att man inte får se bildbevis med mindre än att man bestrider och tar saken till Tingsrätten. Finns ngt prejudikat på att man inte behöver visa upp sina bevis, så många blir ju rädda vid tanken på att behöva sitta i rätten.
Men så har det väl varit i minst 30 år, sen går det väl sällan till domstol, parkeringsbolagen vill inte ha prejudikat.

Till skillnad mot komunala parkeringsväktare är det ju parkeringsbolaget som måste ta det till domstol, du kan sitta lugnt och äta popcorn om du vet att du har rätt..

• Gilla
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
V Ville_Vessla skrev:
Till skillnad mot komunala parkeringsväktare är det ju parkeringsbolaget som måste ta det till domstol, du kan sitta lugnt och äta popcorn om du vet att du har rätt..
Hur många resonerar så istf att skita ner sig pga de är kallade till Tingsrätten?

V Ville_Vessla skrev:
Men så har det väl varit i minst 30 år, sen går det väl sällan till domstol, parkeringsbolagen vill inte ha prejudikat.
Du måste ta det till domstol om du vill se bevisen.

K karlmb skrev:
Hur många resonerar så istf att skita ner sig pga de är kallade till Tingsrätten?
De går inte dit annat än om de är säkra på att vinna, och då har du troligen gjort fel också.

K karlmb skrev:
Du måste ta det till domstol om du vill se bevisen.
Men jag vill väl inte se bevis, det är ju parkeringsbolagets bekymmer om dom vill driva det dit.

• Gilla
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.