1 658 270 läst ·
17 767 svar
1658k läst
17,8k svar
GAAAAHHHH!!!
Jag fick parkeringsböter på min egna hyrda p-plats en gång. När jag ringde bolaget som övervakade parkeringsplatsen så var hon som jag talade med i telefonen som en papegoja efter varje mening hon sa upprepade hon att du måste betala.
Hur hamnade Sverige här?M Mortsken skrev:Parkeringsböter!
Har löst biljett
15:48-16:15
Sen igen 16:17-16:30.
16:15 står jag vid bilen och klyddar med easypark appen när parkeringsvakt kommer och lappar bilar.
Jag får ingen lapp.
Nu fick jag en påminnelse att kontrollavgiften inte skulle vara betald. Satt ingen på bilen, och jag fick ingen från parkeringsvakten.
På denna står det:
Från 16:11
Till 16:16
Alltså under tiden jag hade biljett löst, samt håller på och löser biljett!
Nu ska man behöva klydda med att överklaga till skitbolaget Hojab parkeringsservice som självlart gör det så svårt som möjligt att göra detta.
Det fanns en tid när ett telsamtal enkelt kunde lösa orimliga anmärkningar. Numera blir man skrämd att betala. Tex vanligt att man inte får se bildbevis med mindre än att man bestrider och tar saken till Tingsrätten. Finns ngt prejudikat på att man inte behöver visa upp sina bevis, så många blir ju rädda vid tanken på att behöva sitta i rätten.V Ville_Vessla skrev:
Hojab är inte kul att ha och göra med. Riktigt skitföretag.M Mortsken skrev:Parkeringsböter!
Har löst biljett
15:48-16:15
Sen igen 16:17-16:30.
16:15 står jag vid bilen och klyddar med easypark appen när parkeringsvakt kommer och lappar bilar.
Jag får ingen lapp.
Nu fick jag en påminnelse att kontrollavgiften inte skulle vara betald. Satt ingen på bilen, och jag fick ingen från parkeringsvakten.
På denna står det:
Från 16:11
Till 16:16
Alltså under tiden jag hade biljett löst, samt håller på och löser biljett!
Nu ska man behöva klydda med att överklaga till skitbolaget Hojab parkeringsservice som självlart gör det så svårt som möjligt att göra detta.
Men så har det väl varit i minst 30 år, sen går det väl sällan till domstol, parkeringsbolagen vill inte ha prejudikat.K karlmb skrev:Det fanns en tid när ett telsamtal enkelt kunde lösa orimliga anmärkningar. Numera blir man skrämd att betala. Tex vanligt att man inte får se bildbevis med mindre än att man bestrider och tar saken till Tingsrätten. Finns ngt prejudikat på att man inte behöver visa upp sina bevis, så många blir ju rädda vid tanken på att behöva sitta i rätten.
Till skillnad mot komunala parkeringsväktare är det ju parkeringsbolaget som måste ta det till domstol, du kan sitta lugnt och äta popcorn om du vet att du har rätt..