1 657 302 läst ·
17 756 svar
1657k läst
17,8k svar
GAAAAHHHH!!!
Nej, de gör dom inte, självklart får du inte se bevis innan prövning i tingsrätten.
Gäller väl alla mål.
Sen så har dom ju nästan alltid "rätt". För nån månad sen parkerade sambon på en parkering där det fanns elstolpar för mototvärmare. Hon köpte en biljett via appen och kopplade in sladden. Fick böter och gick i taket. Jag kollade villkoren, det fanns 2 olika biljetter, hade hon inte kopplat in sladden var den giltig men inte när hon gjorde det.
Gäller väl alla mål.
Sen så har dom ju nästan alltid "rätt". För nån månad sen parkerade sambon på en parkering där det fanns elstolpar för mototvärmare. Hon köpte en biljett via appen och kopplade in sladden. Fick böter och gick i taket. Jag kollade villkoren, det fanns 2 olika biljetter, hade hon inte kopplat in sladden var den giltig men inte när hon gjorde det.
Hoho, de har nästan alltid rätt...V Ville_Vessla skrev:Nej, de gör dom inte, självklart får du inte se bevis innan prövning i tingsrätten.
Gäller väl alla mål.
Om man blir anklagad för grövre brott så brukar man bli konfronterad med iaf några bevis. Tex fortkörning.
Alltså Pbolag = maffia, alla hamnar = maffia, sophämtning = maffia. Vad har jag missat för mer yrken som styrs av kriminella? Södertälje kommun är väl maffia också... Ni måste förstå att det inte handlar om rätt eller fel utan det handlar om kriminella som styr. Det är inget konstigare än att barnen får "böta" som dom kallar det. När barnen inte innehar tillräckligt våldskapital kostar det.
JordgubbarRoTe skrev:
Alltså Pbolag = maffia, alla hamnar = maffia, sophämtning = maffia. Vad har jag missat för mer yrken som styrs av kriminella? Södertälje kommun är väl maffia också... Ni måste förstå att det inte handlar om rätt eller fel utan det handlar om kriminella som styr. Det är inget konstigare än att barnen får "böta" som dom kallar det. När barnen inte innehar tillräckligt våldskapital kostar det.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/jordgubbsbranschen-gynnar-gangen-hansynslos-exploatering
Gahhhhh!
PostNord skickar mitt paket till fel utlämningsställe och konstaterar där att det är felsorterat. Klantarslen tänker jag, nu blir det försenat.
Döm om min förvåning när de sen skickar tillbaka paketet till avsändaren, istället för att köra det till rätt utlämningsställe. Hur f-n är det möjligt? 🤬
PostNord skickar mitt paket till fel utlämningsställe och konstaterar där att det är felsorterat. Klantarslen tänker jag, nu blir det försenat.
Döm om min förvåning när de sen skickar tillbaka paketet till avsändaren, istället för att köra det till rätt utlämningsställe. Hur f-n är det möjligt? 🤬
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 174 inlägg
Ja, den nya var riktigt beige och lät som allt annat. AI-genererad? Det är som alla varumärkesnjinglar som försöker vara Intel Inside.B b8q skrev:
boschkenta
Verktygstokig
· Västra Götaland
· 460 inlägg
boschkenta
Verktygstokig
- Västra Götaland
- 460 inlägg
En gång när jag hämtade ur en sån där blå paketbox så låg det någon annans paket där... den var knepig.mexitegel skrev:
Gahhhhh!
De har gått ett steg längre här i SlöddertäljeN Niq skrev:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sodertalje/hela-jordgubbsodlingen-tomdes-under-natten
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 7 134 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 7 134 inlägg
Råkade ut för detta men jag polisanmälde bolaget och vips kom en ursäkt för att de gjort felN Niq skrev:
Jo just ja, motorvärmesladden var inkopplad på den hyrda boendeparkeringen
VardagsmatTokslut skrev:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/jordgubbstjuvar-lastes-in
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/stal-stora-mangder-jordgubbar
Dom har bevakning här om nätterna nu.
Trots att odlingslådorna i vår blir ordentligt rensad från ogräs 3ggr innan plantering och även fått tillskott med gödsel så växer det otroligt dåligt.
Flera rader med olika sorters sallad - inte ett enda frö har tagit sig.
3 rader morötter, kanske 10-15% utdelning.
2 rader Salladslök inte en enda.
Två sorters brytbönor säkert 15 frön, 2 st tagit sig varav en fågel norpat den ena.
Persilja inget alls.
Det som växt hyffsat/bra.
Sockerärtor 5 av ca 8-9 frön.
Spenat, 2 rader 90% tog sig
2 Rader blandade rädisor 90% utdelning.
Det gröna under odlingsduken som jag glatt vattnat på är i stort sett bara OGRÄS!! 😞
Flera rader med olika sorters sallad - inte ett enda frö har tagit sig.
3 rader morötter, kanske 10-15% utdelning.
2 rader Salladslök inte en enda.
Två sorters brytbönor säkert 15 frön, 2 st tagit sig varav en fågel norpat den ena.
Persilja inget alls.
Det som växt hyffsat/bra.
Sockerärtor 5 av ca 8-9 frön.
Spenat, 2 rader 90% tog sig
2 Rader blandade rädisor 90% utdelning.
Det gröna under odlingsduken som jag glatt vattnat på är i stort sett bara OGRÄS!! 😞