Det var väl tur att man inte köpte den där gamla motortorpedbåten då, det hade ju tagit ett par livstider att portionera ut den i metallåtervinningsfacket om man skulle huggit upp den.... 😂

• Haha
Isakare och 3 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Det var väl tur att man inte köpte den där gamla motortorpedbåten då, det hade ju tagit ett par livstider att portionera ut den i metallåtervinningsfacket om man skulle huggit upp den.... 😂
Går ju numera att elda i trädgården.

N
U Utsliten och utdömd skrev:
Vi har ingen våg här men bilarna är anpassade för tunnor med 4 fack så går inte in några skrymmande saker längre.
Det måste gå att få in det så långt att man kan knäcka det med pressen. Hit kommer ännu en skild bil för blandavfall som bara är för ett kärl.
Men det slutar dom väl med snart.

På många ställen ska man väl rada upp tunnorna längs med vägen så dom inte alls behöver stiga ur. Då lyckas det ju inte heller

N Niq skrev:
Det måste gå att få in det så långt att man kan knäcka det med pressen. Hit kommer ännu en skild bil för blandavfall som bara är för ett kärl.
Men det slutar dom väl med snart.

På många ställen ska man väl rada upp tunnorna längs med vägen så dom inte alls behöver stiga ur. Då lyckas det ju inte heller
Många tunnor bliire...

Den får du isf skära ner och sälja som skrot, metallpriserna har gått upp!

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Det är väl fortfarande så? Håller man sej väl med sopbilschaufören kan man bli kvitt det mesta och chauffören brukar få julklapp frammåt vintern;)
Ja ni, jag har varit hyresgäst där hyresvärden var krögare, det var inga problem att bli av med vadsomhelst, bara att ställa bredvid tunnan. 😇 😋

Fotografen Fotografen skrev:
Den får du isf skära ner och sälja som skrot, metallpriserna har gått upp!
Det blev inget köp när det begav sig. Har en kompis som brukar säga när det gäller prestandabilar att har man råd att köpa, har man råd att tanka. Det stämmer inte riktigt för gamla marinfartyg 🙈.

• Gilla
  • Haha
karlmb och 1 till
  • Laddar…
Kompis köpte en sån....den sänktes i ett stycke 😉

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
B
GAAAAHHHH!!!

Gångna helgen ägnade jag, till viss del, åt trädgårdsarbete. Jag blev frekvent myggbiten, det är tidigt på säsongen och jag tänkte inte på att kolla alla myggbett i söndags. Tre av "myggbetten" var fästingar som höll på att attackera mig, upptäckte jag igår.

• Wow
  • Ledsen
Workingclasshero och 3 till
  • Laddar…
K
GAAAAHHHH!! och YEEESSS!!!
Idag har jag fått min 12:e och sista strålning, för mitt canceröga!
Ska träffa behandlande läkare om tre veckor, för utlåtande om behandlingen och jag vill veta hur uppföljningen kommer att bli. Enda biverkning av strålningen är att ögat rinner och att huden runt är röd.
Här är masken som jag har haft på varje gång. Den knäpps fast i bordet i ca 10 min, och på kinderna kan man efteråt se mönstret av masken på kinderna, så hårt sitter den. En vit strålbehandlingsmask med hålmönster fäst på ett bord, använd under cancerbehandling.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Älska
  • Gilla
Violina och 16 till
  • Laddar…
K Kakelugnen566 skrev:
GAAAAHHHH!! och YEEESSS!!!
Idag har jag fått min 12:e och sista strålning, för mitt canceröga!
Ska träffa behandlande läkare om tre veckor, för utlåtande om behandlingen och jag vill veta hur uppföljningen kommer att bli. Enda biverkning av strålningen är att ögat rinner och att huden runt är röd.
Här är masken som jag har haft på varje gång. Den knäpps fast i bordet i ca 10 min, och på kinderna kan man efteråt se mönstret av masken på kinderna, så hårt sitter den.[bild]
Å jag som tyckte jag hade ett elände som har kronisk Irit har det lindrigt jämnfört med dig

K
C cazet skrev:
Å jag som tyckte jag hade ett elände som har kronisk Irit har det lindrigt jämnfört med dig
Alla har sina egna strider och man står sig själv närmast! ❤️Jag litar fullt på att min strid kommer bli bra! och din med! 🤞❤️

• Gilla
  • Älska
Violina och 10 till
  • Laddar…
Parkeringsböter!
Har löst biljett
15:48-16:15
Sen igen 16:17-16:30.

16:15 står jag vid bilen och klyddar med easypark appen när parkeringsvakt kommer och lappar bilar.
Jag får ingen lapp.

Nu fick jag en påminnelse att kontrollavgiften inte skulle vara betald. Satt ingen på bilen, och jag fick ingen från parkeringsvakten.
På denna står det:
Från 16:11
Till 16:16

Alltså under tiden jag hade biljett löst, samt håller på och löser biljett!

Nu ska man behöva klydda med att överklaga till skitbolaget Hojab parkeringsservice som självlart gör det så svårt som möjligt att göra detta.

• Arg
  • Gilla
Violina och 8 till
  • Laddar…
J
M Mortsken skrev:
Parkeringsböter!
Har löst biljett
15:48-16:15
Sen igen 16:17-16:30.

16:15 står jag vid bilen och klyddar med easypark appen när parkeringsvakt kommer och lappar bilar.
Jag får ingen lapp.

Nu fick jag en påminnelse att kontrollavgiften inte skulle vara betald. Satt ingen på bilen, och jag fick ingen från parkeringsvakten.
På denna står det:
Från 16:11
Till 16:16

Alltså under tiden jag hade biljett löst, samt håller på och löser biljett!

Nu ska man behöva klydda med att överklaga till skitbolaget Hojab parkeringsservice som självlart gör det så svårt som möjligt att göra detta.
För många år sen fick jag en felaktig böter (jag var inte ensam, vakterna lappade många med korrekt pskiva) och jag bad pbolaget att kolla fotot de tog när böterna skrevs (jag var vid bilen och bad P-vakten kolla i rutan att det satt pskiva men han sa att jag satt dit den när jag såg att han skrev böter) men de sa att enda sättet att lösa det var att ta det till tingsrätten, de kontrollerade bara fotona då. Jag mailade så många butikschefer jag kunde i området och skrev de hade valt ett skitbolag för parkering och om de inte såg till att lösa det skulle jag skriva om detta och varna alla jag kände för att besöka köpområdet.

Någon dag senare fick jag tillbaka ett svar från pbolaget med foto där pskiva syntes och en ursäkt och böter rivna.

Skriv var du fått böter så vi andra slipper besöka de affärerna!

• Gilla
  • Älska
Maria T och 6 till
  • Laddar…
J JohanLun skrev:
För många år sen fick jag en felaktig böter (jag var inte ensam, vakterna lappade många med korrekt pskiva) och jag bad pbolaget att kolla fotot de tog när böterna skrevs (jag var vid bilen och bad P-vakten kolla i rutan att det satt pskiva men han sa att jag satt dit den när jag såg att han skrev böter) men de sa att enda sättet att lösa det var att ta det till tingsrätten, de kontrollerade bara fotona då. Jag mailade så många butikschefer jag kunde i området och skrev de hade valt ett skitbolag för parkering och om de inte såg till att lösa det skulle jag skriva om detta och varna alla jag kände för att besöka köpområdet.

Någon dag senare fick jag tillbaka ett svar från pbolaget med foto där pskiva syntes och en ursäkt och böter rivna.

Skriv var du fått böter så vi andra slipper besöka de affärerna!
Norra Fiskehamnen i Limhamn.
Tror inte Restaurangerna där är de som väljer bolag, så känns taskigt att hänga ut dem.

Företagsbil också, vilken gör det ännu klyddigare att överklaga.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.