1 502 886 läst ·
15 397 svar
1503k läst
15,4k svar
GAAAAHHHH!!!
Jag har också varit med om det flera gånger. Det skall bli intressant om min nya central klarar sig bättre då den har sektioner är JFB för olika användningar. Eller så löser alla ut...Alfredo skrev:
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 21 926 inlägg
Klart dom är gourmander och vill ha kalas på godsakerna. Annars hade dom inte gått kräftgång i elskåpet. Där har du svaret och orsaken. Men tala inte om för kräftorna att det var jag som sade det😉Nötegårdsgubben skrev:
Gaaah för sniglar instängda i en odlingstunnel som äter alla polkabetor, gulbetor och majrovor som precis grott och nu gett sig på även bondbönorna.
Men de fick känna på konsekvensen av sitt handlade med sekatören bakom huvudet.
Men de fick känna på konsekvensen av sitt handlade med sekatören bakom huvudet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Samma här. Alla utom typ 10 st har grävt själva enligt instruktioner och fått grön fiberslang + duct o märkband med tråd för utsättning vid behov. Själv grävde jag med maskin iaf 50 cm djupt. Fortsatte för hand in till mitten av krypgrunden under det blivande "serverrummet" med ducten dit blåsare fick komma in och blåsa direkt ut till närmaste skåp.pacman42 skrev:
Så slapp jag den fula kopplingsboxen på grunden och ingen kan klippa fibern utan att hitta den o gräva upp den.
Medlem
· Västra Götaland
· 2 496 inlägg
https://www.elbutik.se/product.html/hager-sjalvaterstallande-jordfelsbrytareNötegårdsgubben skrev:
Finns andra fabrikat, t.ex. italienska Gewiss, som jag tror var först med produkten.
Skogsägare
· 21 926 inlägg
Bra tips, tack!Mikael_L skrev:
Att anläggningen i ett fritidshus kan självåterställa sig är värt en del.
Så dyr tycker jag inte att den verkade heller jämfört med en vanlig jordfelsbrytare, men lite surt när man redan har en förstås.
Får fundera på om jag ska ta in en elektriker för mer om jag ändå ska hålla på. Har aldrig pulat i en elcentral och tror det kan få fortsätta vara så. Finns därtill inte plats på skenan med något bredare, där är lite åskskydd och stigare till uthus idag.
Redigerat:
Skogsägare
· 21 926 inlägg
Då håller jag med. Såg bara alternativa varor för ett par tusenlappar under. Så dålig som jag är på priskontroll får jag nog akta mig så jag inte börjsr handla för listpris hos Ahlsells!
Jag kanske inte är så bra heller. Den jag visade för 565:- var den första jag hittade när jag sökte på jordfelsbrytare. Tittar jag vidare hittar jag en dyrare:Nötegårdsgubben skrev:
Logga in
Skapa konto
Vet inte om det bara är anslutningsmetoden som skiljer eller även något annat.
Classe har en annan variant och då är vi nere på "bara" drygt fyrdubbla priset:
Logga in
Skapa konto