hsd hsd skrev:
Måste man ha BankID till boxen, förr fick man en sifferkod att knappa in för att öppna luckan
Till postnords är det så iaf.

K Kakelugnen566 skrev:
Utmed smålands ostkust har det regnat från 11-tiden idag och tills nu har det kommit 13 mm.
Förra veckan regnade det 3 av dagarna sammanlagt 20 mm. Det är tacksamt när det kommer en skvätt 🌧️ ☔ 🙏
Jo, min kollega hade varit på roadtrip till Västervik i helgen, och sa att det regnade alla dagar. Jag, geografiskt sett några mil väster om Stockholm fick inte en droppe.
31 maj var senast jag fick nått, 3 mm ☹️

• Ledsen
Kakelugnen566
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Till postnords är det så iaf.
Det beror på vilken typ av försändelse det är. Är den "rekommenderad" så krävs BankID, är det mer av typen "brev", men i paketform så krävs inte BankID. Men jag har noterat att den senare formen är väldigt ovanlig numera.

pacman42 pacman42 skrev:
Det beror på vilken typ av försändelse det är. Är den "rekommenderad" så krävs BankID, är det mer av typen "brev", men i paketform så krävs inte BankID. Men jag har noterat att den senare formen är väldigt ovanlig numera.
Möjligt, denna poppade upp i appen som "identifiera med BankID".
Som tur var kunde jag be dem hämta upp och lämna in det till ett utlämningsställe, men jag får klara mig två dagar till med backupluren.

• Gilla
pacman42
  • Laddar…
Gaaaaaahhhhh..! Driftstörning på bredbandet från Tele2… sedan arla morgon… igen… de har nog prickat in ett tio-femton sådana under de två år som vi haft dem slm leverantör. Grannarna som har Telia och Bahnhof på samma har aldrig problem, inte vi heller tidigare. Rekorddåligt Tele2!

pjgb pjgb skrev:
Gaaaaaahhhhh..! Driftstörning på bredbandet från Tele2… sedan arla morgon… igen… de har nog prickat in ett tio-femton sådana under de två år som vi haft dem slm leverantör. Grannarna som har Telia och Bahnhof på samma har aldrig problem, inte vi heller tidigare. Rekorddåligt Tele2!
Inte oväntat. Ibland får man vad man betalar för - allt som oftast faktiskt.

• Gilla
Tovan
  • Laddar…
Ja, absolut. Det var en kalkylerad risk. Mer än halva månadskostnaden så någonstans är väl plåstret redan på såret ändå.

pjgb pjgb skrev:
Ja, absolut. Det var en kalkylerad risk. Mer än halva månadskostnaden så någonstans är väl plåstret redan på såret ändå.
Där jag bor är det billigaste alternativet till Bahnhof bara 10kr billigare per månad, så valet var lätt sist jag bytte.

• Gilla
pjgb
  • Laddar…
K
B Bästerortarn skrev:
Svårt att både läsa och förstå ......... 😇

Sant, den lampan vill man onekligen ha. Det går inte att demontera fläkten/huven/whatever, fiska upp armaturen och montera tillbaka allt?
Nu minsann! Min släkting har varit här ikväll och fixat lampan. Och det blev som du skrev, han skruvade loss underdelen, och satte armaturen på plats med ett buntband 😀
Och i samma veva blev det stycket rengjort, innan det skruvades fast igen. Inte farligt fettigt om man betänker att fläkten köptes 2014.. fullt hanterbart 👍 😉

• Gilla
tveksamt och 1 till
  • Laddar…
U
Gaaah! Grävde av min egen fiber. Ligger bara 20 cm under gräset vid tomtgränsen
Fiberkabel avgrävd nära markytan vid grön gräsmatta, mätsticka visar djup, täckt av jord och stenar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Ledsen
  • Wow
Dan_Johansson och 11 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Nu ska jag inte strö salt i dina sår men för framtiden kan alla fundera på om det inte är klokt med ett extra bankid eller två i reserv.
Ja, det är bra att ha på två enheter minst. Smidigt att uppdatera det ena id:t med hjälp av det andra till exempel.

U Utsliten och utdömd skrev:
Gaaah! Grävde av min egen fiber. Ligger bara 20 cm under gräset vid tomtgränsen
[bild]
Låg det ingen plastremsa eller nåt över? Jag har för mig att jag fick en rulle sånt att lägga ovanför fibern när jag skulle gräva ner min.

• Gilla
karlmb
  • Laddar…
hemma ligger fibern typ 4 cm ner i gärsmattan. Felanmällde det för typ 5 år sedan till Telia men inte hänt nått och inte orkat tjata med de idioterna. Så att en plastremsa saknas är ju inte förvånande.

F Fredrik_THE skrev:
hemma ligger fibern typ 4 cm ner i gärsmattan. Felanmällde det för typ 5 år sedan till Telia men inte hänt nått och inte orkat tjata med de idioterna. Så att en plastremsa saknas är ju inte förvånande.
Tänk på att markeringsnätet ska ligga 10 cm över fibern, så du får spänna upp det 6 cm ovanför gräset...

• Haha
Magnus E K och 6 till
  • Laddar…
F Fredrik_THE skrev:
Lägg på mer jord!

• Haha
Workingclasshero
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.