Mikael_L
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Så dyr tycker jag inte att den verkade heller jämfört med en vanlig jordfelsbrytare, men lite surt när man redan har en förstås.
Tja, nog är den ca 4 ggr så dyr som en helt vanlig motsvarande.

Men har man flera tiotals mil till ett fritidshus som man verkligen inte vill ska bli strömlöst så kan en sån här spara in onödiga resor rätt fort.

• Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Jag kanske inte är så bra heller. Den jag visade för 565:- var den första jag hittade när jag sökte på jordfelsbrytare. Tittar jag vidare hittar jag en dyrare:

[bild]

Vet inte om det bara är anslutningsmetoden som skiljer eller även något annat.

Classe har en annan variant och då är vi nere på "bara" drygt fyrdubbla priset:

[bild]
Man borde kunna sätta en liten styrbar robot på spaken så den gick att återställa via HA (Om man ser till att den o roboten har ström före JFB.) Borde bli billigare än 4000.

K karlmb skrev:
Man borde kunna sätta en liten styrbar robot
MacGyver… 😂😂😂

• Haha
  • Gilla
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
K karlmb skrev:
Man borde kunna sätta en liten styrbar robot på spaken så den gick att återställa via HA (Om man ser till att den o roboten har ström före JFB.) Borde bli billigare än 4000.

• Haha
  • Gilla
  • Älska
Dilato och 9 till
  • Laddar…
K
GAAAAHHHH!!!! Fick en uppdatering i går kväll på min Samsung A54 och tänkte i mitt stilla sinne; vad har dom hittat på nu.. jojo nått som jag INTE vill ha SVART BAKGRUND!!!! Snälla kan nån hjälpa mig? Skärmdump av Samsung A54 som visar ett meddelande om svart bakgrund efter en uppdatering. Användaren söker hjälp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

K Kakelugnen566 skrev:
GAAAAHHHH!!!! Fick en uppdatering i går kväll på min Samsung A54 och tänkte i mitt stilla sinne; vad har dom hittat på nu.. jojo nått som jag INTE vill ha SVART BAKGRUND!!!! Snälla kan nån hjälpa mig?[bild]
... jag fick inte svart men efter uppdateringen gick det inte att stänga av telefonen utan att ta ut SIMkortet. Du kan ju testa med det. Efteråt funkade min Samsung.

yonna yonna skrev:
... jag fick inte svart men efter uppdateringen gick det inte att stänga av telefonen utan att ta ut SIMkortet. Du kan ju testa med det. Efteråt funkade min Samsung.
Märkte att det strulade efter Android15/UI7, men hittade inringad symbol på "kontrollsidan" och efter en omstart var det ok igen med knappen på sidan.
Och klickar du på den finns längst ned också inställning av sidoknapp.
Kontrollpanel på en mobil med röd inringning runt strömbrytarsymbol. Funktionen återställdes efter omstart.
Skapa konto

Redigerat:
K
Tack för svar! Men JAG kunde!
X i taket! En irriterande grej till dök upp under uppdateringen; skärmtimeouten var ändrad till 30 sekunder! Herregud , man hinner ju knappt läsa!
Men det hittade jag i inställningarna, kunde ändra tiden under energisparläge och hittade även att ändra bakgrunden där! Så nu är det ordning på torpet! 🙏 Gillar inte den svarta bakgrunden.
Och jag är lite så i vissa avseenden att jag inte minns hur man gör, helst när det går länge mellan gångerna!
Tack lill & anders! 👍

Hur får jag bort Spotify uppe i notisfältet (Samsung S21) . Jag har stängt av alla notiser från Spotify...

K
yonna yonna skrev:
Upptäckt en ny grej, brukar ha ljudet av på nätterna och nyss tänkte jag sätta på ljudet igen. Men när jag skulle svepa ner uppifrån så gick det inte..?? 🤔🤔
Tänkte försöka att stänga av telefonen innan jag skickade, men då kom den där Gemini med mikrofon...ska man prata med sin telefon om vad man vill göra???? Men vad är detta??

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
Mikael_L
Gaaahhh ...
Jag kommer aldrig mer köpa en TCL TV, jag rekommenderar ingen att göra det (möjligen min värsta ovän)

Nu börjar TV-helvetet plötsligt lägga upp ett "band" med vad den har för finesser.
Går att trycka bort med bakåtknappen, men det återkommer efter 30 sekunder.
Väderrapport på en TCL-TV med grafik och väderpresentatör, skärmens vänstra sida visar TV-funktioner och kvalitetsmärken.
Skapa konto

Fatta, kolla en 2 timmars film, och behöva trycka bort denna remsa 240 ggr ...

Och denna TCL-TV har faktiskt varit en katastrof precis hela tiden, rätt ofta blir det bara en massa sneda streck över bilden när man byter kanal, man kan behöva byta fram och tillbaka flera tiotals ggr under flera minuter innan det blir bild.
Och hur ofta som helst hänger den sig, så man måste norska hela TV, ibland varenda dag.

Och ibland blandar TV-jäveln ihop ljud från Spotify eller Netflix eller nåt, med ljudet från TV-sändning, jättekul att höra två saker samtidigt.

JÄVLA SKIT_TV ... !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Wow
  • Haha
karlmb och 3 till
  • Laddar…
Mikael_L
K Kakelugnen566 skrev:
Upptäckt en ny grej, brukar ha ljudet av på nätterna och nyss tänkte jag sätta på ljudet igen. Men när jag skulle svepa ner uppifrån så gick det inte..?? 🤔🤔
Tänkte försöka att stänga av telefonen innan jag skickade, men då kom den där Gemini med mikrofon...ska man prata med sin telefon om vad man vill göra???? Men vad är detta??
Samsung telefoner har jag upptäckt att man bör undvika ...

K Kakelugnen566 skrev:
Svep ned från övre högra hörnet.
Jag har inte hittat nåt ännu som jag gillar med denna uppdatering.
På tur står att stänga av Gemini. Kanske får fråga den hur man gör.

• Haha
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Nu börjar TV-helvetet plötsligt lägga upp ett "band" med vad den har för finesser.
Låter som någon form av demomode/butiksmode. Borde gå att avaktivera i någon inställning någonstans.

Kanske "Sedan, under system- eller enhetsinställningarna, leta efter ett alternativ som heter "Demoläge" eller "Butiksläge". Inaktivera detta alternativ för att sluta visas demo-bilder." hjälper.

• Gilla
cpalm och 3 till
  • Laddar…
K
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Svep ned från övre högra hörnet.
Jag har inte hittat nåt ännu som jag gillar med denna uppdatering.
På tur står att stänga av Gemini. Kanske får fråga den hur man gör.
Jaa det får vi prova!! 😂 och svepet funkade, tack!!

• Gilla
karlmb och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.