1 502 787 läst ·
15 397 svar
1503k läst
15,4k svar
GAAAAHHHH!!!
Hur gammal är din mobil? Jag behöver skaffa en ny. Min Sony har levt rekordlänge för mig. Den är nu 3 år och beter sig som den kommer att ge upp inom en inte alltför avlägsen framtid. Har sett lite på fairphone. Är dom annars bra. Fast det här ger ju inte så stort förtroende.13th Marine skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 394 inlägg
Ca 2.5år.N Niq skrev:
Jag gillar konceptet, både reparerbarheten och resten.
Men de verkar ha haft stora problem med supporten det senaste halvåret.
Visst, nu har jag köpt av tredje part som egentligen borde kunna hantera reklamationen.
Fairphone har ju inte samma muskler som exempelvis Samsung, jag bytte från en Samsung midrange till en Fairphone 4 som då varit ute ett år (de släpper nya varannat år), det var ungefär samma prestanda men något sämre kamera på Fairphone.
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 1 381 inlägg
Svårt att både läsa och förstå ......... 😇K Kakelugnen566 skrev:
Sant, den lampan vill man onekligen ha. Det går inte att demontera fläkten/huven/whatever, fiska upp armaturen och montera tillbaka allt?
Ja, ibland blir inte tänket och det skrivna likadant...Jag menade att det behövs lyse när man lagar mat, exempelvis från en lampa i fläkten!B Bästerortarn skrev:
Nå, jag har pratat med en släkting som ska titta på det. 👍
GAAAAHHHH!!!
Plötsligt utan anledning hade jag Norton Securite Ultra installerat på datorn.
Fan vet vad det kom ifrån, installerat för en vecka sen enligt vad jag kunde se.
Ett helvete att få bort, när man försökte avinstalera dök det upp nya poppuprutor hela tiden med kufiska frågeställningar.
Efter typ 10 försök och omstart verkar skiten borta.
GAA....vidare för Temu, jag köpte grejer där som förvisso var okej. Men batteriet på min telefon har senaste månaden blivit märkbart sämre, så jag kollade upp prestandan.
Det var Temus app som drog 12% !!! Efter avinstalerat den och rensat lite annat funkar batteriet som vanligt.
Plötsligt utan anledning hade jag Norton Securite Ultra installerat på datorn.
Fan vet vad det kom ifrån, installerat för en vecka sen enligt vad jag kunde se.
Ett helvete att få bort, när man försökte avinstalera dök det upp nya poppuprutor hela tiden med kufiska frågeställningar.
Efter typ 10 försök och omstart verkar skiten borta.
GAA....vidare för Temu, jag köpte grejer där som förvisso var okej. Men batteriet på min telefon har senaste månaden blivit märkbart sämre, så jag kollade upp prestandan.
Det var Temus app som drog 12% !!! Efter avinstalerat den och rensat lite annat funkar batteriet som vanligt.
Apoteken skall leverera all beställd medicin innan kl 16 inom 24h. Det är en förordning som reglerar deras verksamhet.pacman42 skrev:
Gaaahhhh!
Upptäckte att jag hade slut på en medicin (två doser kvar) och då finns den inte inne på något av apoteken i närheten av där jag bor, den finns dock på Apoteket.se, men när jag beställer den så försvinner den bara bort ur korgen direkt jag lagt till den. Testar med flera olika receptbelagda mediciner och samma sak händer. Men om jag lägger något icke receptbelagt i korgen då fungerar det.
OK, då använder jag något av de andra apoteken på nätet då, medicinen finns inte hos ena och hos nästa så hittar man inte mina recept.
Jag får söka reda på ett fysiskt apotek i närheten av jobbet som faktiskt har den inne, men jag får leta i flera kedjor då...
Vilket inget apotek klarar idag då de dragit ner på lagerhållningen för att spara pengar.
Men varje gång de säger att ska ta 2 dagar påminner jag dem om att de i så fall bryter mot denna förordning.
/Höghus
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 1 381 inlägg
Näää, menar att när jag läste ditt inlägg igen insåg jag att det var klart som korvspad vad du menade. Det var undertecknad som massuppfittade så jag syftade på mig själv när jag skrev att det var svårt att både läsa och förstå.K Kakelugnen566 skrev:
Nu ska jag sluta missförstå saker 😎 och lämnar er andra att sucka och stöna över livets vedermödor. Det är en ny dag i morgon och risken är stor att undertecknad surgubbe kommer stifta bekantskap med någon av dessa vedermödor, förstås! 😫
En dag man inte fått sucka och stöna över något är en bortkastad dag, hur ska man annars få visa att man är (sur-)gubbe? 😉B Bästerortarn skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 394 inlägg
😂
Elgiganten skickade mig postnords sändningsnummer i brings spårningstjänst, inna jag fattade det så gick paketet till utlämningsbox... Funkar ju skitbra när min telefon med bankid inte går att använda 🙄
Elgiganten skickade mig postnords sändningsnummer i brings spårningstjänst, inna jag fattade det så gick paketet till utlämningsbox... Funkar ju skitbra när min telefon med bankid inte går att använda 🙄
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 394 inlägg
Tanken har slagit mig, och jag har ju mig själv att skylla.Alfredo skrev:
Jag borde ju också ha fått tummen ur och tagit mig till Banken och fått en ny dosa, då blir jag inte lika låst. Innan körde jag med kodkort som backup, men de tog de bort för inte så länge sedan.
Fortsätter mitt gnäll på de som pysslar med väder, de lovar regn, regn och regn....men det kommer inget regn.
I morgon är det till 95% utlovat 3,6-9,8 mm.
Undra om det kommer nått 🤔...jag är skeptisk.
I morgon är det till 95% utlovat 3,6-9,8 mm.
Undra om det kommer nått 🤔...jag är skeptisk.
Utmed smålands ostkust har det regnat från 11-tiden idag och tills nu har det kommit 13 mm.Isakare skrev:
Förra veckan regnade det 3 av dagarna sammanlagt 20 mm. Det är tacksamt när det kommer en skvätt 🌧️ ☔ 🙏
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 6 816 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 6 816 inlägg
Måste man ha BankID till boxen, förr fick man en sifferkod att knappa in för att öppna luckan13th Marine skrev: