Bono_R Bono_R skrev:
Vad menar du ?
bil-ister

• Haha
Bono_R
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
bil-ister
OK såg inte detta. Men det ska naturligtvis stå blister.

pacman42 pacman42 skrev:
Jag har denna modell som fungerar väldigt bra för små tabletter då den har en "skål" också:
- [länk]

Men lite roligt är det att den visas med en så stora tabletter i förpackningen, det är när man närmar sig denna storleken som man skulle behöva en specialvariant som är bredare och som har ett större hål. Risken för tablettkross är med tabletterna på bilden rätt stor...
Den funkar inte som på videon alltså, eller är det för exakt passform på hålet så man inte får ligga minsta snett?

tveksamt tveksamt skrev:
Den funkar inte som på videon alltså, eller är det för exakt passform på hålet så man inte får ligga minsta snett?
Det är ett plus i hålet, det får inte ligga snett.

T Thomas_Blekinge skrev:
Rengöring av gasolgrillen tar dubbelt så lång tid som grillning.
Fördel: man kan förtära dubbelt så många kortburkar.
Rengöring? Man bränner av och borstar gallret lite, sen är det bara att köra!

• Gilla
BengtH och 3 till
  • Laddar…
K Kirre2 skrev:
Exakt, typ 30s tar en rengörning.

• Gilla
Kirre2
  • Laddar…
K
pacman42 pacman42 skrev:
Jag beställer nästan alltid, helst från apotelet.se då jag då kan få det utlämnat hos ombudet redan dagen efter (som dessutom är min närmsta affär).

Huvudorsaken till att jag beställer är för att jag då kan försöka få tag i medicinerna på burk istället för som blister. Jag hatar blister, framförallt om den är i plast och det är små tabletter. Om jag vill utsätta fingrarna för tortyr så skulle jag vilja ha betalt för det. Alla medicinerna jag tar finns på burk, men det är tyvärr sällan burk är billigast. Det vill till att bevaka om något av apoteken har burk billigast och då passa på att beställa från det då. Jag använder mig av fyra apotekskedjor, men det är ju klart smidigast om jag kan få använda ombudet på närmsta affären. Men finns det burk på någon annan kedja, då blir det postorder...

Nu har jag iofs en pill-puncher, men man skulle ju behöva flera stycken i olika storlekar för att klara de olika typerna av tabletter och kapslar. En av medicinerna går dessutom inte använda pill-puncher på då den krossar tabletterna i blistern då, fingrar är det enda som fungerar...

På tal om GAAAAHHHH alltså....
Håller med, burk är bäst! 👍

• Älska
pacman42
  • Laddar…
K
GAAAAHHHH!! Varit I vitvarubutiken idag och köpt en ny lampa till spisfläkten, OCH när jag skulle byta lyckades jag på nåt vis fibbla bort en av pluttarna som höll "armaturen" på plats, med påföljd att den for in i utrymmet bakom.. 😡
Så nu går det inte att byta lampa, och jag får köpa en ny fläkt, för lyse måste jag ha för det är mörkt utan
Eller får jag ha pannlampa när jag lagar mat...

Se det positiva! Nu kan du istället flambera något gott så slipper du belysningen😉

• Haha
useless
  • Laddar…
K Kakelugnen566 skrev:
GAAAAHHHH!! Varit I vitvarubutiken idag och köpt en ny lampa till spisfläkten, OCH när jag skulle byta lyckades jag på nåt vis fibbla bort en av pluttarna som höll "armaturen" på plats, med påföljd att den for in i utrymmet bakom.. 😡
Så nu går det inte att byta lampa, och jag får köpa en ny fläkt, för lyse måste jag ha för det är mörkt utan
Kanske är jag undantaget som haft ovanligt ljusa kök och/eller ovanligt bra ljusinsläpp på mina gamla spisar men mina två senaste spisar har haft en trasig ugnslampa men det har aldrig varit något problem. Enda gångerna jag behövt lysa in i ugnen är när jag har använt ugnen i "flera våningar". Således har lat-ortarn inte ens brytt sig om att byta lampa 😀

K
B Bästerortarn skrev:
Kanske är jag undantaget som haft ovanligt ljusa kök och/eller ovanligt bra ljusinsläpp på mina gamla spisar men mina två senaste spisar har haft en trasig ugnslampa men det har aldrig varit något problem. Enda gångerna jag behövt lysa in i ugnen är när jag har använt ugnen i "flera våningar". Således har lat-ortarn inte ens brytt sig om att byta lampa 😀
Ja, ugnslampa är det nog lättare att vara utan, det finns ju ficklampa!
Men ovan spisen är det lite värre när inte fläktlampan fungerar..
Och jag har för mig att avståndet mellan spis och fläkt är i minsta laget i mitt gamla hus, därav behovet av lyse! 😉

• Gilla
Bästerortarn
  • Laddar…
K Kakelugnen566 skrev:
Är det helt omöjligt/otänkbart att man kan öppna upp/peta fram den lilla prylen?

K
tveksamt tveksamt skrev:
Är det helt omöjligt/otänkbart att man kan öppna upp/peta fram den lilla prylen?
Jag vet inte om det går, men ska iallafall fråga nån innan jag köper en ny. Men tror ändå att det blir knepigt att få "armaturen" på plats utan den där grejen som föll bort Närbild av en rund del markerad med röd kontur, troligtvis en del av en armatur. En av två delar saknas enligt beskrivningen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Så här ser det ut ungefär, en av de två föll bort

K Kirre2 skrev:
Funkar inte hos mig. Jag kan bränna som fan men det sitter grillrester oavsett både på spridningplattorna och på själva grillgallret.
En klotgrill har ju oftast ett trådgaller då går det kanske. Min Weber gasgrill har gjutjärnsgaller. Där blir det svårare.

T Thomas_Blekinge skrev:
Funkar inte hos mig. Jag kan bränna som fan men det sitter grillrester oavsett både på spridningplattorna och på själva grillgallret.
En klotgrill har ju oftast ett trådgaller då går det kanske. Min Weber gasgrill har gjutjärnsgaller. Där blir det svårare.
Då vet jag att jag inte vill ha en gasgrill.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.