1 502 082 läst ·
15 377 svar
1502k läst
15,4k svar
GAAAAHHHH!!!
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 392 inlägg
Får man någonsin något annat än att de i slutänden svarar något i stil med att de skickar det vidare till manuell handläggning? Först ett antal idiotfrågor och sedan läggs det på någon annan hög för att hanteras med de andra supportärendena.13th Marine skrev:
Gaaahhhh!
Upptäckte att jag hade slut på en medicin (två doser kvar) och då finns den inte inne på något av apoteken i närheten av där jag bor, den finns dock på Apoteket.se, men när jag beställer den så försvinner den bara bort ur korgen direkt jag lagt till den. Testar med flera olika receptbelagda mediciner och samma sak händer. Men om jag lägger något icke receptbelagt i korgen då fungerar det.
OK, då använder jag något av de andra apoteken på nätet då, medicinen finns inte hos ena och hos nästa så hittar man inte mina recept.
Jag får söka reda på ett fysiskt apotek i närheten av jobbet som faktiskt har den inne, men jag får leta i flera kedjor då...
Upptäckte att jag hade slut på en medicin (två doser kvar) och då finns den inte inne på något av apoteken i närheten av där jag bor, den finns dock på Apoteket.se, men när jag beställer den så försvinner den bara bort ur korgen direkt jag lagt till den. Testar med flera olika receptbelagda mediciner och samma sak händer. Men om jag lägger något icke receptbelagt i korgen då fungerar det.
OK, då använder jag något av de andra apoteken på nätet då, medicinen finns inte hos ena och hos nästa så hittar man inte mina recept.
Jag får söka reda på ett fysiskt apotek i närheten av jobbet som faktiskt har den inne, men jag får leta i flera kedjor då...
Det verkar som om back-enden hos staten hade bekymmer, för nu fungerade plötsligt alla apoteksapparna igen.
Men ett stort GAAAAHHH för att de inte talade om att de saknade uppkoppling till back-enden. Varför skall jag behöva räkna ut att de hade problem emd att servrarna inte svarade? En av apparna visade alltså inte mina recept, men de andra visade mina recept men de fungerade inte. Extremt irriterande att de som kodar sådant här är så kassa på felhantering!
Men ett stort GAAAAHHH för att de inte talade om att de saknade uppkoppling till back-enden. Varför skall jag behöva räkna ut att de hade problem emd att servrarna inte svarade? En av apparna visade alltså inte mina recept, men de andra visade mina recept men de fungerade inte. Extremt irriterande att de som kodar sådant här är så kassa på felhantering!
Medlem
· Blekinge
· 11 704 inlägg
Rengöring av gasolgrillen tar dubbelt så lång tid som grillning.
Fördel: man kan förtära dubbelt så många kortburkar.
Fördel: man kan förtära dubbelt så många kortburkar.
Medlem
· Blekinge
· 11 704 inlägg
När jag går till mitt närmaste apotek, oberoende av kedja, och medicinen är slut där så kollar dom lagerstatus hos dem andra apotek. En gång fick jag köra 60 km.pacman42 skrev:
Gaaahhhh!
Jag beställer aldrig.
Jag beställer nästan alltid, helst från apotelet.se då jag då kan få det utlämnat hos ombudet redan dagen efter (som dessutom är min närmsta affär).T Thomas_Blekinge skrev:
Huvudorsaken till att jag beställer är för att jag då kan försöka få tag i medicinerna på burk istället för som blister. Jag hatar blister, framförallt om den är i plast och det är små tabletter. Om jag vill utsätta fingrarna för tortyr så skulle jag vilja ha betalt för det. Alla medicinerna jag tar finns på burk, men det är tyvärr sällan burk är billigast. Det vill till att bevaka om något av apoteken har burk billigast och då passa på att beställa från det då. Jag använder mig av fyra apotekskedjor, men det är ju klart smidigast om jag kan få använda ombudet på närmsta affären. Men finns det burk på någon annan kedja, då blir det postorder...
Nu har jag iofs en pill-puncher, men man skulle ju behöva flera stycken i olika storlekar för att klara de olika typerna av tabletter och kapslar. En av medicinerna går dessutom inte använda pill-puncher på då den krossar tabletterna i blistern då, fingrar är det enda som fungerar...
På tal om GAAAAHHHH alltså....
Medlem
· Blekinge
· 11 704 inlägg
Ja, då är ju förutsättningar helt annorlunda än hos mig. Men man blir ju inte yngre så en dag kommer jag tappa greppförmågan och annat därtill.pacman42 skrev:
Man får vara glad och tacksam för det lilla som fortfarande fungerar.
Jag kan poppa blister, men inte mer än en dagsdos eller två åt gången. Men jag föredrar att kunna fylla upp dosetten för ett par veckor framöver. Det är så mycket enklare att ha med sig en dosett än ett helt apotek...T Thomas_Blekinge skrev:
j.f.s
Elektroniktokig
· Dalarna
· 1 240 inlägg
j.f.s
Elektroniktokig
- Dalarna
- 1 240 inlägg
Tips för alla som har jobbigt med blister (ink jag själv): https://www.byggahus.se/forum/threads/gaaaahhhh.378591/post-6230632
Jag tror faktiskt att en inte obetydlig andel kunder av apotekens recepttjänster på nätet hade funderat både en och två gånger på om de även behöver medicinering för sina rektala delar om de mötts av ett felmeddelande som direktöversatt säger att är något fel på bakändan (back end).
Därav att felmeddelanden för slutanvändaren bör vara på lättläst tekniksvenska….
Därav att felmeddelanden för slutanvändaren bör vara på lättläst tekniksvenska….
Blister har fördelen att det står vilka tbl som ligger i och eftersom en dosett bara klarar 14 dgr så är det bra att ha på resor som ofta är på ca 6 veckor. jag håller med att det är "besvärligt" med bilister men jag tror ändå att detta är bästa transportmedlet när man är på resande fot och ska kunna bevisa vad man har i sin packning.
/B
/B
Medlem
· Blekinge
· 11 704 inlägg
Jag har denna modell som fungerar väldigt bra för små tabletter då den har en "skål" också:j.f.s skrev:
- https://www.activehands.com/product/portable-pill-popper/?currency=GBP&gQT=1
Men lite roligt är det att den visas med en så stora tabletter i förpackningen, det är när man närmar sig denna storleken som man skulle behöva en specialvariant som är bredare och som har ett större hål. Risken för tablettkross är med tabletterna på bilden rätt stor...