FredrikR FredrikR skrev:
Har gjort det tidigare men verkar lyckats få några otäta så det kommit in fukt och oxiderat. 🤔
Använd alltid premiumtråd med kopparkärna. Det finns skräptrådar (bl a från HQ) där kärnan består av koppar och aluminium, som bäddad för korrosion.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
Har du använt krympslang med lim?
Nej, tyvärr.
Misstänker det är det som ställt till det för de lödskarvar som känts svaga.

Tycker dock 3M Scotchlok håller bra nivå.

Jag löder inte utan använder biltemas rosa presshylsor med smältlim och en överliggande krympslang med lim. Ingen skarv av 30+ har gett upp.

FredrikR FredrikR skrev:
Har gjort det tidigare men verkar lyckats få några otäta så det kommit in fukt och oxiderat. 🤔
Är det lött så gör det inte så mkt.

T Thomas_Blekinge skrev:
Jag löder inte utan använder biltemas rosa presshylsor med smältlim och en överliggande krympslang med lim. Ingen skarv av 30+ har gett upp.
Ge det några år...

Varför köper ni inte bara en klippare utan avgränsningsslinga och slipper så mycket GAAAAAAHHHH!

• Gilla
snaggletooth
  • Laddar…
K Kirre2 skrev:
Varför köper ni inte bara en klippare utan avgränsningsslinga och slipper så mycket GAAAAAAHHHH!
För jag vill inte fippla med appar och fjärrstyrning och träningsprogram. Kanske en generationsfråga men jag vill ha det enkelt.

K Kirre2 skrev:
Har man en i övrigt fungerande klippare verkar det ju lite onödigt att ösa ut en sisådär 15 laxar bara för att.

• Gilla
Thomas_Blekinge och 5 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Har man en i övrigt fungerande klippare verkar det ju lite onödigt att ösa ut en sisådär 15 laxar bara för att.
Eller det dubbla till och med.. 🫣

Men visst den dagen Husqvarnan ska pensioneras är kanske slinglös ett alternativ.

• Älska
  • Gilla
13th Marine och 1 till
  • Laddar…
Fast du lägger väl närmare 15 papp på skarvdon verkar det som med tanke på hur många gahhh du har i denna tråden 😂

• Haha
  • Wow
useless och 5 till
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
För jag vill inte fippla med appar och fjärrstyrning och träningsprogram. Kanske en generationsfråga men jag vill ha det enkelt.
Nåja, så krångligt är det inte. Och de flesta jag känner med klippare med slinga kör ändå med sin gamla Briggs&Stratton eftersom de inte orkar söka efter de 3000 avbrotten på slingan.

• Haha
Blazermannen och 4 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Fast du lägger väl närmare 15 papp på skarvdon verkar det som med tanke på hur många gahhh du har i denna tråden 😂
Minst.. 😉

• Haha
mexitegel
  • Laddar…
K Kirre2 skrev:
Och de flesta jag känner med klippare med slinga kör ändå med sin gamla Briggs&Stratton
Menar du att robotar med gränstråd inte används???

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Menar du att robotar med gränstråd inte används???
Ja, eftersom det är så många avbrott på slingan efter vintern så är det lättare at starta upp den gamla gräsklipparen. Av den anledningen skaffade vi ingen sån.

GAAAAAAAHHHHHHHH!
Startade bilen och den går som en påse skit, knappt alls! Hoppas inte det är vevlager eller nåt.
Och vi ska flytta på torsdag!
GAAAAAAAAAHHHHHHHHH! 😱😱😱😱

Edit: Falsklarm, måste ha varit bränsletrycket. 😮‍💨

Redigerat:
  • Ledsen
  • Wow
Workingclasshero och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.