1 502 038 läst ·
15 377 svar
1502k läst
15,4k svar
GAAAAHHHH!!!
Du tror inte att det finns en poäng i att behandla individer som individer, till skillnad mot delar av ett stort kollektiv?RoTe skrev:
Jag skiter i vad du och alla andra tycker för ingen gör något åt detta. Jag vill att detta TALAS om mer än som på dumpen där folk bara tycker "usch så vidrigt osv". FÖRSÖK HITTA EN LÖSNING. Jag är inte här för att vinna argument jag vill att vi ska hitta en jävla lösning och att sluta tro att män aldrig kan göra "dumma saker" för det gör dom och kommer alltid göra. T.ex. föräldrar som lämnar sin dotter till en manlig förskolepersonal skulle jag vilja ha ett samtal med. Män har inget att göra i förskola eller äldreomsorg, det är bevisat.
Om du inte tycker det, tycker du logiskt sett att du själv borde kastreras eftersom du är man och det finns män som våldtar.
Bytte router och skulle testa att nätverksutskrifter fungerade. Skrivarservern stendöd.
Jag mäter nätadaptern som lämnar >9V, specad till 5V, så den har antagligen grillat servern. Ganska ovanlig feltyp tror jag.
Och alltid lika kul när fel inträffar samtidigt som man ändrar något svagt relaterat.
Nån som har en Belkin F1UP0001 över?
/Höghus
Jag mäter nätadaptern som lämnar >9V, specad till 5V, så den har antagligen grillat servern. Ganska ovanlig feltyp tror jag.
Och alltid lika kul när fel inträffar samtidigt som man ändrar något svagt relaterat.
Nån som har en Belkin F1UP0001 över?
/Höghus
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi köpte en Segway förra året! Vår modell klarar 1500m2. Vi är i stort sett nöjda, den klipper fint i raka linjer istället för att fara runt som en förvirrad råtta runt tomten och det gillar vi!K karlmb skrev:
Appen har lite övrigt att önska, speciellt när man vill ändra nåt i kartan, men vi är ändå nöjda!
Diversearbetare
· Göteborg
· 10 704 inlägg
GAAAAAAH! för missuppfattningar om tekniska lösningar. Typiska projektledarfasoner att vilja ha ordning och reda i naturen. 🤓😄😉K Kirre2 skrev:
För övrigt är ”irrandet” den matematiska mest effektiva bearbetningen av en ständigt och slumpvist föränderlig yta (gräsmattan).
Kanske det, men det blir inte lika snyggt. Älskar linjerna!Johan Gunverth skrev:
Vad menar du förresten med missuppfattningar? Jag ser ju att gräsmattorna blir jämnt och fint klippta av de förvirrade klipparna, men det är inte snyggt utan linjer! Eller rättare sagt, det är snyggare med linjer!Johan Gunverth skrev:
Diversearbetare
· Göteborg
· 10 704 inlägg
Diversearbetare
· Göteborg
· 10 704 inlägg
För att gräset växer hela tiden ända fram till vintern och klipparen per definition blir ”klar” först då. Mest effektiva täckning av yta är då slumpen.Alfredo skrev:
Om jag inte minns fel (från avhandlingen på KTH på 90-talet) är överlappningen bara 0,8% jämfört med kanske i bästa fall 10-15% på en planerad klippning under samma fivna tidsperiod. Electrolux Automower föddes ur den avhandlingen. Det var en lång artikel i Forskning och Framsteg om tillämpningen av matematiken.
…seen är det mycket snyggare utan ränder! 😎