RoTe
K karlmb skrev:
Vi är några män som kan stå emot frestelser.
Hur hjälper det dom våldtagna flickorna/kvinnorna samt ibland en del pojkar med?

RoTe RoTe skrev:
Hur hjälper det dom våldtagna flickorna/kvinnorna samt ibland en del pojkar med?
Inget. Men du skrev att män är djur.

• Gilla
Bästerortarn och 2 till
  • Laddar…
RoTe
K karlmb skrev:
Inget. Men du skrev att män är djur.
Japp och det är du med när det väl gäller, tror du skulle välja att döda för att rädda ditt barn t.ex.

Redigerat:
RoTe RoTe skrev:
Japp och det är du med när det väl gäller, tror du skulle välja att döda för att rädda ditt barn t.ex.
Knappast den associationen man gör.

• Gilla
Krille4
  • Laddar…
RoTe
K karlmb skrev:
Knappast den associationen man gör.
Du vet att det finns djur som dödar för skojs skull? Varför tror folk att bara för att vi haft någon form av civiliserat samhälle i några hundra år så är vi helt plötsligt inte djur längre? Det är liksom det som är problemet här.

RoTe RoTe skrev:
Du vet att det finns djur som dödar för skojs skull? Varför tror folk att bara för att vi haft någon form av civiliserat samhälle i några hundra år så är vi helt plötsligt inte djur längre? Det är liksom det som är problemet här.
Nej.

RoTe
K karlmb skrev:
Nej.
Låter som du har lösningen på problemet så berätta, "män är bara sjuka" är liksom inte en lösning. Jag tycker vi borde prata mer om detta för dom flesta har väl en närstående som kan råka illa ut.

[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Gaaaahh, och fy faaan! En granne ett par hus bort har blivit uthängd av Dumpen. Har sett filmen av konfronteringen när han stämt träff med en 14-åring., läst chattar, sett bilder.
Har inte sett honom på ett tag, tydligen har han stuckit och huset ligger ute för försäljning. 3 barn har han och en sambo.
Känns extra jävla illa när min dotter precis fyllt 15....
Har en arbetskamrat vars svärson hamnade i dumpen för 1-2 år sen. Det var rena lynchstämningen i stan, folk gav sig på huset, som den misstänkte visserligen hade flyttat ifrån, och vandaliserade medan hans fru och barn bodde kvar. Så kompisens dotter var till slut tvungna att flytta.

• Ledsen
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Låter som du har lösningen på problemet så berätta, "män är bara sjuka" är liksom inte en lösning. Jag tycker vi borde prata mer om detta för dom flesta har väl en närstående som kan råka illa ut.
Tycker det är du sitter på lösningen. Att jämföra med djur leder ingen vart.
Kvinnor är lika mkt djur.

• Gilla
Krille4
  • Laddar…
RoTe
Keiller Keiller skrev:
Har en arbetskamrat vars svärson hamnade i dumpen för 1-2 år sen. Det var rena lynchstämningen i stan, folk gav sig på huset, som den misstänkte visserligen hade flyttat ifrån, och vandaliserade medan hans fru och barn bodde kvar. Så kompisens dotter var till slut tvungna att flytta.
Japp så blir det och så vitt jag vet har ingen "oskyldig" tagit livet av sig än pga detta men ett par "förövare", som ju inte är dömda eller något. Men jag kan inte ens tänka mig hur det är att vara barn till en sådan uthängd, önskar det inte ens min fiende.

K karlmb skrev:
Tycker det är du sitter på lösningen. Att jämföra med djur leder ingen vart.
Kvinnor är lika mkt djur.
Vad har jag presenterat för lösning, är du knäpp? Jag säger att om vi börjar erkänna vad det är vi sysslar med så kanske vi kan finna en lösning, herre gud hur kan du missförstå mig så grovt? Hur f-n kan ni inte fatta att det är steg 1 att erkänna problemet för att kunna lösa det, eller åtminstone begränsa det?? Det våldtas alltså åldringar på ålderdomshem och folk bah "åååh det är så hemskt" och sen glömmer vi det. Det är vad vi gör med obekväma saker, människan. Så Jävla Patetiskt!

RoTe RoTe skrev:
Japp så blir det och så vitt jag vet har ingen "oskyldig" tagit livet av sig än pga detta men ett par "förövare", som ju inte är dömda eller något. Men jag kan inte ens tänka mig hur det är att vara barn till en sådan uthängd, önskar det inte ens min fiende.

Vad har jag presenterat för lösning, är du knäpp? Jag säger att om vi börjar erkänna vad det är vi sysslar med så kanske vi kan finna en lösning, herre gud hur kan du missförstå mig så grovt? Hur f-n kan ni inte fatta att det är steg 1 att erkänna problemet för att kunna lösa det, eller åtminstone begränsa det?? Det våldtas alltså åldringar på ålderdomshem och folk bah "åååh det är så hemskt" och sen glömmer vi det. Det är vad vi gör med obekväma saker, människan. Så Jävla Patetiskt!
Jag tycker inte vi undviker problemet.
De som inte kan kontrollera detta och andra saker de gör mot medmänniskor är störda på något sätt.
Givetvis ska de stoppas och ställas till svars för det de gör.
Att prata om att halva befolkningen är djur är inte detta, snarare är ju det att rycka på axlarna och se det som något naturligt.

• Gilla
Bästerortarn och 7 till
  • Laddar…
Det enkla svaret är att varesig problemet eller lösningen är så enkel.

• Gilla
Bästerortarn och 2 till
  • Laddar…
RoTe
K karlmb skrev:
Jag tycker inte vi undviker problemet.
De som inte kan kontrollera detta och andra saker de gör mot medmänniskor är störda på något sätt.
Givetvis ska de stoppas och ställas till svars för det de gör.
Att prata om att halva befolkningen är djur är inte detta, snarare är ju det att rycka på axlarna och se det som något naturligt.
Men t.ex. psykopati är 100% naturligt för vårt djur, ca 1% av alla män har det. Dom saknar brist på empati och känslor för andra. Detta är en funktion evolutionen tros ha skapat. Idag är det högst dåligt men vi ska bara säga att dom är störda? När evolutionen skapat detta? Du måste skämta! Vi måste ha funktioner i vårt samhälle som kan skademinimera dessa beteende som vi en gång hade men som inte platsar i samhället idag. Idag tror alla att alla är "normala" som dom själva utan att ha en jävla aning om hur människan funkat ens för ett par hundra år sen, det är fan sjukt på riktigt. Föräldrar har knappt ens kunskap om hur barn fungerar och utvecklas.

För den som är dålig på matte är 1% en på hundra och ni gick garanterat i skolan med ett par.

Redigerat:
RoTe RoTe skrev:
Du måste skämta! Vi måste ha funktioner i vårt samhälle som kan skademinimera dessa beteende som vi en gång hade men som inte platsar i samhället idag.
Var skrev jag något som står emot det?

RoTe
K karlmb skrev:
Var skrev jag något som står emot det?
Jag skiter i vad du och alla andra tycker för ingen gör något åt detta. Jag vill att detta TALAS om mer än som på dumpen där folk bara tycker "usch så vidrigt osv". FÖRSÖK HITTA EN LÖSNING. Jag är inte här för att vinna argument jag vill att vi ska hitta en jävla lösning och att sluta tro att män aldrig kan göra "dumma saker" för det gör dom och kommer alltid göra. T.ex. föräldrar som lämnar sin dotter till en manlig förskolepersonal skulle jag vilja ha ett samtal med. Män har inget att göra i förskola eller äldreomsorg, det är bevisat.

Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.