1 502 010 läst ·
15 377 svar
1502k läst
15,4k svar
GAAAAHHHH!!!
Köper också på Direkt Optik. De kör 3 för 1 med jämna mellanrum. Man förstår då vilka marginaler optikerna hade förr i tiden…B Bästerortarn skrev:Senast (ca. 5 år sedan) jag köpte glasögon från optikern så var det från Direktoptik. Ett par helt "vanliga" utan någon speciell behandling etc. Ett par fotokromatiska och ett par solglasögon. Samtliga progressiva och bara märkesbågar. Tot. 11500 kr.
Sedan har jag testat två olika nätbutiker. Dom från extraoptical är dom jag använder mest, kostade ca. 2500 kr.
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 1 376 inlägg
Såvitt jag vet är deras 3 för 1 ett stående erbjudande. Min mor var kund där redan för 30 år sedan och redan då hade dom det erbjudandet. Jag är i.a.f. svinnöjd med mina glajjor därifrån. Däremot har jag förstått av kollegor att det verkar vara lite varierande upplevelser beroende på butik. Jag är i.a.f. svinnöjd med butiken vid Fridhemsplan.E EB2 skrev:
Jag köpte glajjorna sommaren 2020 och när jag behövde göra ett syntest för körkortet i nov 2020 så säger dom efter undersökningen att dom inte hade mage att ta betalt för undersökningen när jag nyss betalat massa tusenlappar för mina glajjor. En skitsak månne men en liten gest som visar att dom vill ha nöjda och återkommande kunder. 5+
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 1 376 inlägg
2 st. i sammanhanget obetydliga GAAAAHHHH!!!!
I förrgår började bilen varna för dåligt batteri i nyckeln. Idag var det heeeeelt slut. Tidigare har den börjat varna ett par veckor innan batteriet varit sopslut. Två dagar, va fan liksom?
Hade i.o.f.s. ett tvåpack cr2025 i väskan och nu på lunchen när den slutade fungera så försöker jag öppna förpackningen. Vilken satans jävla bajskukskitförpackning! Tur att det gick förbi en utrikisk hantverkare som kunde låna ut kniven. Min bekant som var med och har ett ännu mer väderbitet utseende och ännu större aura av en gammal buse än mig kommenterade att hantverkaren såg lite byxis ut när jag ropade på honom och sen pekade på hans kniv 😆 Förpackningsdesign, hur jävla svårt kan det vara?
I förrgår började bilen varna för dåligt batteri i nyckeln. Idag var det heeeeelt slut. Tidigare har den börjat varna ett par veckor innan batteriet varit sopslut. Två dagar, va fan liksom?
Hade i.o.f.s. ett tvåpack cr2025 i väskan och nu på lunchen när den slutade fungera så försöker jag öppna förpackningen. Vilken satans jävla bajskukskitförpackning! Tur att det gick förbi en utrikisk hantverkare som kunde låna ut kniven. Min bekant som var med och har ett ännu mer väderbitet utseende och ännu större aura av en gammal buse än mig kommenterade att hantverkaren såg lite byxis ut när jag ropade på honom och sen pekade på hans kniv 😆 Förpackningsdesign, hur jävla svårt kan det vara?
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 1 376 inlägg
På förekommen anledning..
Gaaaaaaaahh!!
Jag har kapitulerat, gett upp, vikt ner mig..
Har letat efter slingbrottet mellan G1 och G2 flera kvällar och annan ledig tid men det känns som spökjakt. 👻
Nu får det vara nog, bara det slutar regna..
Gaaaaaaaahh!!
Jag har kapitulerat, gett upp, vikt ner mig..
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Har letat efter slingbrottet mellan G1 och G2 flera kvällar och annan ledig tid men det känns som spökjakt. 👻
Nu får det vara nog, bara det slutar regna..
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 390 inlägg
Kör på vanliga kabelskor, vet inte hur många gånger dendär lila rackaren skavt av linan.FredrikR skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 390 inlägg
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 876 inlägg
Gaaaahh, och fy faaan! En granne ett par hus bort har blivit uthängd av Dumpen. Har sett filmen av konfronteringen när han stämt träff med en 14-åring., läst chattar, sett bilder.
Har inte sett honom på ett tag, tydligen har han stuckit och huset ligger ute för försäljning. 3 barn har han och en sambo.
Känns extra jävla illa när min dotter precis fyllt 15....
Har inte sett honom på ett tag, tydligen har han stuckit och huset ligger ute för försäljning. 3 barn har han och en sambo.
Inget av det är bra som du skriver. Men att någon ( dumpen ) ska vara som någon moralist/anklagande part och förkunna i offentligheten om någon är inte heller det bra. Skitstövlar är dom och säkerligen finns det av dom som har lik i garderoben med. Men att hitta dessa är svårt och publisera offenligt.[SKPG]Zamora skrev:
Gaaaahh, och fy faaan! En granne ett par hus bort har blivit uthängd av Dumpen. Har sett filmen av konfronteringen när han stämt träff med en 14-åring., läst chattar, sett bilder.
Som jag sa till en kollega, män ÄR djur av naturen. Bara för att det dykt upp några moraliska regler typ nyss förhindrar inte vår natur. Det finns jääääätemånga exempel som du själv säger, på t.ex. den sidan där. Men dom allra flesta ertappas inte skulle jag säga, mest av skam osv.[SKPG]Zamora skrev:
Men som sagt djur, hur skulle vi annars kunna åka till krig och slakta andra människor? Vilket män gör hela tiden på vår planet just nu. Det om något är sjukt och jag tror vi skapades så för att kunna skydda vår egen stam osv för hundratusentals år sen osv. Där blev det som det blev, inte rätt men mestadels bra till slut, antar jag?
Jag anser att män INTE ska få arbeta med försvarslösa framförallt tjejer och kvinnor. Detta har vårt inkluderande samhälle sett till att så sker mer och mer. Vi har våldtagna på äldreboenden och jag vill inte ens tänka på vad män som jobbar på dagis gör. Ni får fan välja om ni vill va inkluderande att alla ska få jobba överallt pga det är jämställt, eller detta.
Redigerat:
Vi är några män som kan stå emot frestelser.RoTe skrev:
Som jag sa till en kollega, män ÄR djur av naturen. Bara för att det dykt upp några moraliska regler typ nyss förhindrar inte vår natur. Det finns jääääätemånga exempel som du själv säger, på t.ex. den sidan där. Men dom allra flesta ertappas inte skulle jag säga, mest av skam osv.
Men som sagt djur, hur skulle vi annars kunna åka till krig och slakta andra människor? Vilket män gör hela tiden på vår planet just nu. Det om något är sjukt och jag tror vi skapades så för att kunna skydda vår egen stam osv för hundratusentals år sen osv. Där blev det som det blev, inte rätt men mestadels bra till slut, antar jag?
Jag anser att män INTE ska få arbeta med försvarslösa framförallt tjejer och kvinnor. Detta har vårt inkluderande samhälle sett till att så sker mer och mer. Vi har våldtagna på äldreboenden och jag vill inte ens tänka på vad män som jobbar på dagis gör. Ni får fan välja om ni vill va inkluderande att alla ska få jobba överallt pga det är jämställt, eller detta.
Såg på Hornbach att Segway gett sig in i slinglösa robotklippare. En modell som klarar 1000m2 för strax över 10000 är onekligen frestande. Min Landroid som verkligen inte är dyrast med slinga kostar numera nästan 9000....FredrikR skrev: