1 655 218 läst ·
17 715 svar
1655k läst
17,7k svar
GAAAAHHHH!!!
Man får ju hjärnblödning! Som man spacklat och målat!F Fluxor skrev:
LK - Hålla koll på hur det skall monteras 😁 Bevisligen så gjorde jag fel — monterat skåpet jäms med gipset, precis som man gjort med skåpet för golvvärmen. Å så är det dags att börja slutmontera med luckan så får man den där i ansiktet - Får väl klä den där väggen med ett lager gips till… För det är det som saknas… Skåpet till golvvärmen;
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
U
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
· 2 796 inlägg
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
- 2 796 inlägg
Istället för att klä hela väggen med gips, kan du inte bara sätta lister runt bakom och måla i blank vit? Så den ser lite mer lik ramen till GVslacker skrev:
Man får ju hjärnblödning! Som man spacklat och målat!
LK - Hålla koll på hur det skall monteras 😁 Bevisligen så gjorde jag fel — monterat skåpet jäms med gipset, precis som man gjort med skåpet för golvvärmen. Å så är det dags att börja slutmontera med luckan så får man den där i ansiktet - Får väl klä den där väggen med ett lager gips till… För det är det som saknas… Skåpet till golvvärmen;
[bild]
GGjorde en ånger på en order gjord till en jula butik. Efter att 4-5 personer kkiat sig i huvudet hur man ångrar en ordee som är betald med swish så annullerades den.
Flera timmar senare syns inte skymten av en återbetalning.
Flera timmar senare syns inte skymten av en återbetalning.
Såhär sitter mitt. Tänkte flytta ut det när jag gipsar. Är lite orolig dock för att dörren inte verkar vilja vara jämn hela vägen.slacker skrev:
Man får ju hjärnblödning! Som man spacklat och målat!
[bild]
Satsuki
Trädgårdsfixare
· Skåne
· 3 271 inlägg
Satsuki
Trädgårdsfixare
- Skåne
- 3 271 inlägg
Hopplöst. Tipsar om att framöver beställa dubbla uppsättningar glasögon. Det brukar bli rätt bra rabatt på par #2. Då blir det inte samma panik när (inte om) ena paret pajar eller tillfälligt försvinner.Satsuki skrev:
Jag hade just en YES!! I samma ärende. La glasögonen och en tröja i toppboxen på motorcykeln, tog ur tröjan och glasögonen föll till marken utan att jag noterade det. Åkte i väg och kom till baka och körde då över glasögonen minst en gång. Skalmarna pekade åt alla håll, et glas trillade ur och en båge runt glaset var skev.Satsuki skrev:
På något märkligt vis kunde glasögonaffären böja tillbaka allt detta och montera samma glas igen…..som nya!
Medlem
· Stockholm
· 4 630 inlägg
GAAAAHHHHH!!!! Det heter optiker för bövelen.MathiasS skrev:
Jag hade just en YES!! I samma ärende. La glasögonen och en tröja i toppboxen på motorcykeln, tog ur tröjan och glasögonen föll till marken utan att jag noterade det. Åkte i väg och kom till baka och körde då över glasögonen minst en gång. Skalmarna pekade åt alla håll, et glas trillade ur och en båge runt glaset var skev.
På något märkligt vis kunde glasögonaffären böja tillbaka allt detta och montera samma glas igen…..som nya!
Men grattis, jag har samma slipade solglasögon sen 18 år tillbaka och tappat ena glaset 50 gånger säkert, men på något jävla sätt alltid fångat eller hittad linsen, så de går på övertid....
/W
Satsuki
Trädgårdsfixare
· Skåne
· 3 271 inlägg
Satsuki
Trädgårdsfixare
- Skåne
- 3 271 inlägg
Jag har funderat på det, men jag har progressiva och varje par kostar runt 10-12000, och använder linser lika ofta som glasögon så det känns inte helt motiverat.ClasseClas skrev:
Lyckligtvis tillverkades bågarna fortfarande fast glasögonen är 4 år gamla, och de hade ett identiskt par i butik så det gick att byta över glasen till nya bågar…
Nja nu var det faktiskt ingen OPTIKER som fixade glasögonen utan vanlig butiksanställd i glasögonaffären.Workingclasshero skrev:
På Favoptic kostar glasögon med deras dyraste progressiva val från 1985 kr. 2485 med tillvalet tunna glas.MathiasS skrev:
Du kan göra en synundersökning i deras butiker eller skriva in uppgifter från ett eget recept i deras system.
Tillägg:
Gaahh för att jag själv snart behöver progressiva glasögon insåg jag för någon månad sedan.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 632 inlägg
Man verkar kunna få progressiva för 795kr på Specsavers.
Kör själv med vanliga glasögon från Specsavers.
Så även äldsta barnet, två par för 595 eller vad det var vi betalade senast, praktiskt med ett par i reserv.
Kör själv med vanliga glasögon från Specsavers.
Så även äldsta barnet, två par för 595 eller vad det var vi betalade senast, praktiskt med ett par i reserv.