F Fluxor skrev:
LK? Vad är problemet? Sluter det inte tätt? Jag har ett också, det verkar ha svårt att sluta tätt, men jag har inte gipsat ännu...
Man får ju hjärnblödning! Som man spacklat och målat!

LK - Hålla koll på hur det skall monteras 😁 Bevisligen så gjorde jag fel — monterat skåpet jäms med gipset, precis som man gjort med skåpet för golvvärmen. Å så är det dags att börja slutmontera med luckan så får man den där i ansiktet - Får väl klä den där väggen med ett lager gips till… För det är det som saknas… Skåpet till golvvärmen;
Skåp för golvvärme monterat jäms med gipsvägg, omgivningen visar spår av byggmaterial och verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Ledsen
kashieda
  • Laddar…
U
slacker slacker skrev:

LK - Hålla koll på hur det skall monteras 😁 Bevisligen så gjorde jag fel — monterat skåpet jäms med gipset, precis som man gjort med skåpet för golvvärmen. Å så är det dags att börja slutmontera med luckan så får man den där i ansiktet - Får väl klä den där väggen med ett lager gips till… För det är det som saknas… Skåpet till golvvärmen;
[bild]
Istället för att klä hela väggen med gips, kan du inte bara sätta lister runt bakom och måla i blank vit? Så den ser lite mer lik ramen till GV

• Gilla
Dheri och 2 till
  • Laddar…
GGjorde en ånger på en order gjord till en jula butik. Efter att 4-5 personer kkiat sig i huvudet hur man ångrar en ordee som är betald med swish så annullerades den.
Flera timmar senare syns inte skymten av en återbetalning.

• Ledsen
FredrikR
  • Laddar…
slacker slacker skrev:

[bild]
Såhär sitter mitt. Tänkte flytta ut det när jag gipsar. Är lite orolig dock för att dörren inte verkar vilja vara jämn hela vägen.

• Dörr och OSB-vägg i förvaringsutrymme med skor; dörrens ojämnhet oroar inför gipsning.
    Skapa konto
F Fluxor skrev:
Såhär sitter mitt. Tänkte flytta ut det när jag gipsar. Är lite orolig dock för att dörren inte verkar vilja vara jämn hela vägen.
Blir inte denna där fel med gipset sen!? 🤔

Satsuki
Gaaaahhhhh
Varför ska saker alltid gå sönder vid de olämpligaste tillfällen?!?!?
Glasögonen gick sönder 4 dagar innan resa där de måste med och vara hela….

• Trasig ljussladd med skadad glödlampa på grått golv.
    Skapa konto
  • Ledsen
Dilato och 1 till
  • Laddar…
ClasseClas
Satsuki Satsuki skrev:
Gaaaahhhhh
Hopplöst. Tipsar om att framöver beställa dubbla uppsättningar glasögon. Det brukar bli rätt bra rabatt på par #2. Då blir det inte samma panik när (inte om) ena paret pajar eller tillfälligt försvinner.

Satsuki Satsuki skrev:
Gaaaahhhhh
Jag hade just en YES!! I samma ärende. La glasögonen och en tröja i toppboxen på motorcykeln, tog ur tröjan och glasögonen föll till marken utan att jag noterade det. Åkte i väg och kom till baka och körde då över glasögonen minst en gång. Skalmarna pekade åt alla håll, et glas trillade ur och en båge runt glaset var skev.

På något märkligt vis kunde glasögonaffären böja tillbaka allt detta och montera samma glas igen…..som nya!

• Gilla
  • Wow
  • Älska
Maria T och 9 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Jag hade just en YES!! I samma ärende. La glasögonen och en tröja i toppboxen på motorcykeln, tog ur tröjan och glasögonen föll till marken utan att jag noterade det. Åkte i väg och kom till baka och körde då över glasögonen minst en gång. Skalmarna pekade åt alla håll, et glas trillade ur och en båge runt glaset var skev.

På något märkligt vis kunde glasögonaffären böja tillbaka allt detta och montera samma glas igen…..som nya!
GAAAAHHHHH!!!! Det heter optiker för bövelen.

Men grattis, jag har samma slipade solglasögon sen 18 år tillbaka och tappat ena glaset 50 gånger säkert, men på något jävla sätt alltid fångat eller hittad linsen, så de går på övertid....
/W

Satsuki
ClasseClas ClasseClas skrev:
Hopplöst. Tipsar om att framöver beställa dubbla uppsättningar glasögon. Det brukar bli rätt bra rabatt på par #2. Då blir det inte samma panik när (inte om) ena paret pajar eller tillfälligt försvinner.
Jag har funderat på det, men jag har progressiva och varje par kostar runt 10-12000, och använder linser lika ofta som glasögon så det känns inte helt motiverat.

Lyckligtvis tillverkades bågarna fortfarande fast glasögonen är 4 år gamla, och de hade ett identiskt par i butik så det gick att byta över glasen till nya bågar…

• Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Workingclasshero Workingclasshero skrev:
GAAAAHHHHH!!!! Det heter optiker för bövelen.

Men grattis, jag har samma slipade solglasögon sen 18 år tillbaka och tappat ena glaset 50 gånger säkert, men på något jävla sätt alltid fångat eller hittad linsen, så de går på övertid....
/W
Nja nu var det faktiskt ingen OPTIKER som fixade glasögonen utan vanlig butiksanställd i glasögonaffären. :)

• Älska
Workingclasshero
  • Laddar…
Satsuki Satsuki skrev:
Jag har funderat på det, men jag har progressiva och varje par kostar runt 10-12000, och använder linser lika ofta som glasögon så det känns inte helt motiverat.
Varför betalar du så mycket när man kan köpa samma sak på nätet för en femtedel av priset?

• Gilla
RoTe
  • Laddar…
useless useless skrev:
Varför betalar du så mycket när man kan köpa samma sak på nätet för en femtedel av priset?
Var handlar jag på nätet efter optikerns recept till en 5tedel av priset? Det vill jag göra!

• Gilla
Fotografen och 1 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Var handlar jag på nätet efter optikerns recept till en 5tedel av priset? Det vill jag göra!
På Favoptic kostar glasögon med deras dyraste progressiva val från 1985 kr. 2485 med tillvalet tunna glas.

Du kan göra en synundersökning i deras butiker eller skriva in uppgifter från ett eget recept i deras system.

Tillägg:
Gaahh för att jag själv snart behöver progressiva glasögon insåg jag för någon månad sedan.

• Gilla
MathiasS
  • Laddar…
Man verkar kunna få progressiva för 795kr på Specsavers.

Kör själv med vanliga glasögon från Specsavers.
Så även äldsta barnet, två par för 595 eller vad det var vi betalade senast, praktiskt med ett par i reserv.

• Gilla
RoTe
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.