Dagens fastkörning
Robotgräsklippare fastkörd på en sten i en trädgård, omgiven av gräsmatta och kantstenar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ofta undrar jag vad det är för robot jag fått egentligen. Ibland stannar den på platt mark och vill bli lyft. Ibland försöker den ihärdigt välta träd. Idag försökte den väl satsa på bergsklättring.

Slår man upp "förvirrad" eller "efterbliven" i ordboken kommer säkert min robot upp som exempel

• Haha
  • Gilla
  • Älska
Klonkers och 10 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Just det där är det främsta skälet till att jag sedan massor av år sedan helt slutade tanka på bemannade stationer.
Det är korv/kaffe/bulle-köparna, som gör att man inte kommer fram till pump, eller om det lyckades, inte kommer fram till kassan.
Undrar om inte Circle K, OKQ8, Preem och de andra bolagen skulle kunna tjäna ännu mer pengar om de öppnade korvkiosker utan bensin- och dieselförsäljning och låta de gamla mackarna och serviceställena få återgå till service enbart för bilister som kan tanka, tvätta, fylla luft, olja och spolarvätska i lugn och ro?

• Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
S
N naikon skrev:
Dagens fastkörning
[bild]

Ofta undrar jag vad det är för robot jag fått egentligen. Ibland stannar den på platt mark och vill bli lyft. Ibland försöker den ihärdigt välta träd. Idag försökte den väl satsa på bergsklättring.

Slår man upp "förvirrad" eller "efterbliven" i ordboken kommer säkert min robot upp som exempel
Man ser ju väldigt många repor på sidorna. 😆

• Haha
naikon
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Måste skrivit fel då. Det är totalt ointressant information när man har CE vilket trumfar C1E och båda ligger i samma kategori "högre behörighet" så man blir av med alla om man inte klarar kraven.
Var mer nyfiken på varför vissa får men andra inte. Hade inte dom klasserna 2018 när jag förnyade körkortet utan fick C1 och CE1 2023 men vet inte varför.Kanske beror på att jag har förarkortet.

RoTe
V växelventil skrev:
Var mer nyfiken på varför vissa får men andra inte. Hade inte dom klasserna 2018 när jag förnyade körkortet utan fick C1 och CE1 2023 men vet inte varför.
Jag fick alla femtioelva bokstäver på mitt körkort när jag förnyade 2018.

mexitegel mexitegel skrev:
Signalhornet uppfanns av en anledning…
Fast inte av den. Det är faktiskt brottsligt att tuta i det läget även om det kan klia även i mina fingrar.

C
N naikon skrev:
Det där är typiskt för åtminstone Gardena/Husqvarna. De är värdelösa på att undvika hinder. Man får slinga in alla fasta hinder. Fast i ditt fall måste begränsningskabeln ligga för nära kanten, alt. att du får ändra inställningen hur långt den går utanför begränsningskabeln.

hsd
Isakare Isakare skrev:
GAAAAHHHH!!!
Samtliga bilar på bild vid pumpar hade gått in och käkat korv. 🤬
[bild]
Det beror på att man inte får flytta bilen innan betalning, och när betalningen sker så köps korv å annat som alla vill sitta å käka i kafet....

• Gilla
Fotografen
  • Laddar…
hsd hsd skrev:
Det beror på att man inte får flytta bilen innan betalning, och när betalningen sker så köps korv å annat som alla vill sitta å käka i kafet....
Garanterat ingen av de betalade bränsle vid kassan.

• Gilla
camaro z28 och 1 till
  • Laddar…
hsd hsd skrev:
Det beror på att man inte får flytta bilen innan betalning
Finns det fortfarande mackar med efterskottsbetalning?

• Gilla
Tokslut
  • Laddar…
hsd
Yepp,4 cirkle k , tror även de före detta shellmackarna numera st1 och endel okq8

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
hsd hsd skrev:
Gaaaaahhhh.
Vadå inte får flytta bilen innan betalning. Jag betalar alltid med pengar i kassan och aldrig varit med om den regeln.

• Gilla
cpalm och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Finns det fortfarande mackar med efterskottsbetalning?
Japp. Jag ställer mig vid pumpen och vinkar glatt åt kassörskan, sedan är det bara att tanka.

Men det kan vara att vi HEMI-män kör i egen gräddfil även på macken😁.

• Haha
  • Gilla
fribygg och 3 till
  • Laddar…
F Fluxor skrev:
Det ryktas om att EU-kommissionen vill harmonisera besiktningsperioden på 10 år gamla bilar till maximalt var 12e månad...
Otroligt korkat. Är ju jättebra nu när alla sprids ut löpande under året.

mexitegel mexitegel skrev:
Ja, dessa människor parkerar ju dessutom framför servicestationen där man fyller på luft mm.

Ibland funderar jag på hur det är att vara en sån männniska. Det kanske är ganska så skönt att vara sån? Helt omedveten om sin omgivningen, bara se till sig själv och ens ha intellekt att förstå att det är ett problem.
Samma som ligger i vänsterfil utan att köra om.

• Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.