F
Du kan gĂ„ registret hos transportstyrelsen. 😀
https://www.transportstyrelsen.se/reklamsparr

Höghus Höghus skrev:
12 pappersbrev frÄn bilbesiktningar som spammar mig!
Det Àr vÀl lÄgt rÀknat 120kr som lÀggs pÄ min kostnad för besiktningen.

/Höghus

[bild]

• Gilla
Höghus och 5 till
  • Laddar…
Satsuki
Gaaaaaahhhhhhhhhh
F*n vad jag hatar att behöva berĂ€tta för folk att de (kanske) har cancer 😱

Men om jag mÄste göra det ska det iaf göras pÄ bÀsta sÀtt, i lugn och ro, med tid för frÄgor.

• Ledsen
  • Gilla
  • Älska
tensiden och 11 till
  • Laddar…
Höghus Höghus skrev:
Ja, samma bil.
Bra förslag dÀr, ska kolla om jag kan avregistrera mig.

/Höghus
Jag har 7 besiktningspliktiga fordon, skulle aldrig komma pÄ tanken att avsÀga mig dessa brev, ibland Àr det rabatter pÄ flera hundra spÀnn, kommer vÀl ett brev i veckan i snitt, tar 10s att lÀsa och slÀnga. Men kanske 1-2 gÄnger per Är Àr det nÄt som gör att man sparar nÄgra hundra.

• Gilla
karlmb och 3 till
  • Laddar…
Min uppfattning Àr att man (ibland) försöker fÄ folk att besikta tidigt. Det Àr 14 mÄnader nuförtiden.

• Gilla
Workingclasshero och 4 till
  • Laddar…
U
Fotografen Fotografen skrev:
Min uppfattning Àr att man (ibland) försöker fÄ folk att besikta tidigt. Det Àr 14 mÄnader nuförtiden.
Jag besiktar första dagen i mÄnaden efter, sÄ har bara körförbud nÄgra timmar. FÄr dÄ en mÄnad extra

• Gilla
  • Haha
tensiden och 7 till
  • Laddar…
Fotografen Fotografen skrev:
Det ryktas om att EU-kommissionen vill harmonisera besiktningsperioden pÄ 10 Är gamla bilar till maximalt var 12e mÄnad...

• Arg
Fotografen och 2 till
  • Laddar…
F Fluxor skrev:
maximalt var 12e mÄnad...
Detta mÄste göra en dramatisk nytta för trafiksÀkerheten. GAAAAHHHH!!!

• Haha
  • Gilla
  • Arg
karlmb och 3 till
  • Laddar…
U Utsliten och utdömd skrev:
Jag besiktar första dagen i mÄnaden efter, sÄ har bara körförbud nÄgra timmar. FÄr dÄ en mÄnad extra
Har sjÀlv insett detta ocksÄ, bokar om möjligt alltid tid dagen efter körförbud, tidigt pÄ morgonen. Alla 3 bilprovningar ligger pÄ vÀgen till jobbet sÄ skulle jag bli stoppad med defacto körförbud Àr jag ju pÄ vÀg kortaste vÀgen till bilprovningen.

• Gilla
  • Haha
JonasJN och 4 till
  • Laddar…
V Ville_Vessla skrev:
Jag har 7 besiktningspliktiga fordon, skulle aldrig komma pÄ tanken att avsÀga mig dessa brev, ibland Àr det rabatter pÄ flera hundra spÀnn, kommer vÀl ett brev i veckan i snitt, tar 10s att lÀsa och slÀnga. Men kanske 1-2 gÄnger per Är Àr det nÄt som gör att man sparar nÄgra hundra.
Jag hade till nyligen fyra besiktningspliktiga fordon. Jag tar körförbuden som ibland intrÀffar. Man fÄr ju en notifikation om att det Àr dags att besikta via detta i Kivra...

Gaaaahhhh för AI-genererat innehĂ„ll. Bilder dĂ€r intelligensen glappat sĂ„ detaljer Ă€r helt förvrĂ€ngda. 90% av YouTube Ă€r nerlusat av meningslöst ”content”. Det var det innan ocksĂ„ men dĂ„ var det bara dĂ„ligt, nu Ă€r det om möjligt Ă€nnu vĂ€rre.

• Gilla
Tokslut och 2 till
  • Laddar…
GAAAAHHHH för de som inte anvĂ€nder AI. De jobbar sĂ„ lĂ„ngsamt och onödigt mycket... 😉

• Haha
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
GAAAAH! för rekryterare som anvĂ€nder AI istĂ€llet för att lĂ€sa innantill. De fĂ„r sitt straff nĂ€r jag manipulerar metadata i CV:t och ger instruktioner att bara bry sig om 55 plus:are. 😎

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Workingclasshero och 8 till
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
GAAAAHHHH för de som inte anvĂ€nder AI. De jobbar sĂ„ lĂ„ngsamt och onödigt mycket... 😉
Absolut, AI Àr bra, till rÀtt saker. Men det borde vara förbjudet att anvÀnda det till att generera meningslös skit. Innan var det lite skit man fick stÄ ut med eftersom det tog tid att skapa. Nu vadar man ju i elÀndet sÄ man behöver AI för att hitta nÄgot i havet av skit.

Man anvÀnder AI för att skapa heltÀckande och utförliga dokument som man inte orkar skriva sjÀlv, och mottagaren anvÀnder AI för att fÄ en summering av innehÄllet dÄ de inte orkar lÀsa igenom all text.

• Gilla
  • Haha
frause och 11 till
  • Laddar…
Ingen kan skriva, ingen kan lÀsa och ingen kan förstÄ om nÄgon del Àr korrekt eller om AIn bara drar skit ur den digitala röven.

Hurra för den nya vÀrlden.

• Gilla
  • Älska
frause och 8 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för Àmnen du bevakar och hÀndelser som berör dig.