1 303 745 läst · 13 193 svar
1304k läst
13,2k svar
GAAAAHHHH!!!
Vänta till dess det kommer ICA matleveranser till området, då ser du hemtjänsten som ett mindre problem...F Fideliox skrev:
Hos mig kör ICAs lätta lastbilar som om de har polisen efter sig, genar i dikena i kurvorna för att få bättre lutning på bilen bland annat. Jag hade ett tag blomkrukor på en grusvall bredvid vägen som svänger 90 grader runt min tomt, men jag fick ta bort dem då de kördes söder gång efter gång efter gång. Sedan lade jag runda fotbosllsstora stenar på vallen, det fungerade inte. Nu har jag lagt vassa sprängstenar i fotbollsstorlek på grusvallen, det fungerar! Nu håller de sig i alla fall på vägen, men de kör fortfarande som om de stulit lastbilarna...F Fideliox skrev:
Allvetare
· Västra götaland
· 9 918 inlägg
Bygg en vunk!A AndersS skrev:Har blivit avtrubbad gällande hur man kör. Bor granne och har gata ned till dagis och sedan upp till årskurs 9 i skola. Vanligast är förälder med mobil i handen och pratande, som inte accepterar 30-skylt och stirrar rakt fram. Utifrån att många idag körs i bil till skolan är det kaosartat på platsen där barn lämnas och hämtas.
En granne har haft planer på att rulla ut en tom barnvagn på vägen för att få till en reaktion.

Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 713 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 713 inlägg
Är därför som nio av tio hemtjänstbilar/hemvårdsbilar har bucklor på dörrarna och bakflyglarna. Men det är för j**ligt att de ska ha sån tidspress mellan uppdragen att de kör olagligt fort, värst är (enligt mig) att överträda områden med 30 km/h.F Fideliox skrev:
GAAAHH!!
Ionity måste börja med straffavgifter för att stå kvar med fulladdad bil.
Med tanke på hur mycket jag kör är det extremt sällan jag behöver köa till en snabbladdare, men idag var ett undantag.
Periodvis var 3/6 laddplatser upptagna av bilar som laddat klart. Den värsta syndaren var dessutom en jävla Kia hybrid. Nån som blockerat platsen minst en halvtimma i onödan för att ladda sin hybrid till 80%. (Syns på laddstolparna).
Tänkte att det kanske var en stressad småbarnsfamilj som fastnat med barn som äter långsamt eller så, men nej. En ensam tant som kommer och kör iväg till slut…
Ionity måste börja med straffavgifter för att stå kvar med fulladdad bil.
Med tanke på hur mycket jag kör är det extremt sällan jag behöver köa till en snabbladdare, men idag var ett undantag.
Periodvis var 3/6 laddplatser upptagna av bilar som laddat klart. Den värsta syndaren var dessutom en jävla Kia hybrid. Nån som blockerat platsen minst en halvtimma i onödan för att ladda sin hybrid till 80%. (Syns på laddstolparna).
Tänkte att det kanske var en stressad småbarnsfamilj som fastnat med barn som äter långsamt eller så, men nej. En ensam tant som kommer och kör iväg till slut…
Allvetare
· Västra götaland
· 9 918 inlägg
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 1 161 inlägg
I mitt område är hemtjänsten (i.a.f. flera av utförarna) rövhål, varken mer eller mindre. Dom kör som idioter, t.o.m. inne på gårdarna där trafik förstås är förbjuden. Dom parkerar konstant som idioter. Dom har t.o.m. ställt sig så räddningstjänsten fick ta en omväg till en befarad lägenhetsbrand. Och dom släpper skyddshandskar och övrigt skräp rätt ner på golvet i trapphuset eller ute på marken trots att papperskorgar finns var tjugonde meter.Maria T skrev:
När jag en gång frågade om stolpskottet kunde plocka upp skräpet och slänga det där det hörde hemma fick jag till svara att jag skulle knulla min mamma.
Dom som sköter sig är tyvärr undantag. Och visst, dom har pressade tidsscheman, det ibland vara bråttom etc. men jag är så jävla trött på ursäkterna. Uppenbarligen klarar vissa av att sköta sig så .........
Kan själv!
· Trelleborg
· 17 626 inlägg
På samma bil?
Själv tröttnade jag för flera år sedan och bad dem sluta skicka till mig
Själv tröttnade jag för flera år sedan och bad dem sluta skicka till mig
Kan själv!
· Trelleborg
· 17 626 inlägg