C
galento galento skrev:
Strömavbrott , vill inte tända i vedspisen p.g.a värmen så det får blir soppa på Trangiaköket istället 👍 .
[bild]
Bra med rådiga personer

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Dags för rostfria vispar nu då....
Nänä, går så bra på alu och vill inte riskera axeln för en sån här liten touch.

• Gilla
MathiasS och 1 till
  • Laddar…
Maria T
FredrikR FredrikR skrev:
Dom "kunde inte leverera" ett paket hem till oss igår heller, märkligt då 3 av 4 tvåbeningar var hemma när dom säger sig försökt... 🤦
Precis vad jag tidigare påtalat - att två vuxna varit hemma och ingen postbil ens i närheten av vår postlåda (har arbetsrum och veranda med utsikt).
Då jag själv och många av mina vänner varit brevbärare, och jag har gott och stort förtroende för de flesta som idag arbetar med att dela ut post, så smutskastar jag inte ett helt företag men vill påtala, påvisa, att vissa av deras anställda helt uppenbart söker genvägar som går att genomskåda.

• Gilla
  • Ledsen
Anna_H och 2 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Då jag själv och många av mina vänner varit brevbärare, och jag har gott och stort förtroende för de flesta som idag arbetar med att dela ut post, så smutskastar jag inte ett helt företag men vill påtala, påvisa, att vissa av deras anställda helt uppenbart söker genvägar som går att genomskåda.
...vilket gör att man börjar fundera över vilka förutsättningar de får att jobba under?

Maria T
Fotografen Fotografen skrev:
...vilket gör att man börjar fundera över vilka förutsättningar de får att jobba under?
Ja, men det är jag som är kunden här och betalar för att en tjänst ska fungera, det suger om brevbärarna har kassa arbetsförhållanden men det är mer av en politisk fråga.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Unikt namn
Fotografen Fotografen skrev:
"Vi hann inte" = Missnöjd men förstående kund
"Vi kunde inte leverera trots att du var hemma" = Missnöjd och förbannad kund

Men GAAAHHHH för storm och klena fruktträd fulla med frukt som faller ihop!

• Gilla
Anna_H och 5 till
  • Laddar…
Här faller bara pyttesmå kart ner, frost vid blomning och torka. Ingen äppelskörd i år, även om de skulle suttit kvar.

• Gilla
  • Ledsen
Nötegårdsgubben och 2 till
  • Laddar…
Då var det tydligen dags igen....
WAAAAAAAAGH!
Förkyld!

• Ledsen
  • Gilla
hapazard och 3 till
  • Laddar…
Lagom till att vattnet i brunnen ändrat färg så lyckas pumpen inte få fram något vatten till huset. Suck och framförallt; GAAAAHHHH!!!

• Bild av betongrör med mossa, inuti syns mörkt vatten. Diffust ljus reflekterar på vattenytan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ledsen
13th Marine och 3 till
  • Laddar…
nikasp
ClasseClas ClasseClas skrev:
Tipsar om appen Waze som hojtar till vid fartkameror om man ligger över gällande hastighetsbegränsning Jag har ordnat så att appen alltid går igång när jag startar bilen.

Hoppas du slipper böter!
Apple CarPlay har också den funktionen samt gällande hastighet tydligt i bild. Saknades tidigare så nu använder jag bara Waze (i bakgrunden) om jag hör något på radio om risk för köer.

Gaaaaah björkfrön!!!!

Blå bil täckt av ljusbruna löv/frön, parkerad utomhus framför röd stuga och grönska.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Ledsen
  • Wow
Kramla och 4 till
  • Laddar…
G
Det öser ner och SMHI:s hemsida säger fortfarande inget regn GAAAAAAAAAAH!

Seriöst vad fan sysslar dom med man ser ju t.o.m på radarn att det finns regnmoln över området klarar dom inte av att uppdatera prognosen på sidan.

• Gilla
boschkenta och 5 till
  • Laddar…
WAAAAAAAAAAAAAAAAH!

Bra timing på att tangentbordet hemma lägger av, w 4 ö ä mfl funkar inte,

MItt sista K740, nu behöver jag hitta en lämplig ersättare 😢

• Ledsen
FredrikR
  • Laddar…
Jumos Jumos skrev:
Gaaaaah björkfrön!!!!

[bild]
Såga ner skiten. Björkar är eländesträn, pollen på våren, tar allt vatten på sommaren och skräpar ner allt med sina frön.

• Gilla
Keiller
  • Laddar…
C
G Greger_08 skrev:
Det öser ner och SMHI:s hemsida säger fortfarande inget regn GAAAAAAAAAAH!

Seriöst vad fan sysslar dom med man ser ju t.o.m på radarn att det finns regnmoln över området klarar dom inte av att uppdatera prognosen på sidan.
Litar mer på Yr

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.