GAAAAAHHHHAAA djävla klantskalle

• Båtpropeller delvis nedsänkt i klart, gröntonat vatten. Algbeväxt undervattenyta synlig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ledsen
  • Gilla
Appendix och 7 till
  • Laddar…
C
L lordi skrev:
Precis. De senaste paren jag fristads arbetsbyxor jag fått är mycket smalare i benen än de var förr. De sitter som korvskinn runt vaderna.
Fristads är ju inte Fristads längre. Blev sämre när dom bytte till Kansas

K kabelkaparen skrev:
Det har införts nya europeiska storleksstandarder för några år sedan, och det är tydligen frivilligt om man ska följa de nya standarderna eller de gamla.

I samma veva verkar det vara en trend om att jag kläder ska vara anpassade för långa och smala personer, och det är inte en korrekt beskrivning av mig.

Har inte bytt kroppsform på länge, utan det är verkligen storlekarna som har ändrats. Jämförde samma tillverkares byxor (ett par oanvända pga felaktigt tryck) med nya modellen i samma storlek, och de har blivit smalare.

Ska beställa en Blåkläder-jacka till hösten, och nu finns bara alternativen "sjukt långa ärmar" och "korvskinn över bålen" att välja mellan. "Normal" storlek har rätt vidd, så Blåkläder verkar ligga en storlek fel jämfört med Fristads men båda har kassa proportioner.

Bättre förr! GAAAAAAHH!
Du skall välja en "D"-storlek så kommer de att passa dig bättre.

WAAAAAAAAGH!

Såg klart första säsongen av Silo, vill ha nästa NU!
(Har läst böckerna, men det är kul att se denna tolkning med den bättre hälften).

a.o.f a.o.f skrev:
Du skall välja en "D"-storlek så kommer de att passa dig bättre.
Tyvärr inte. Jag är kort och tjock, men inte ohälsosamt tjock så att D-storlekarna passar.

K kabelkaparen skrev:
Tyvärr inte. Jag är kort och tjock, men inte ohälsosamt tjock så att D-storlekarna passar.
En D är 6 cm större i midjan än en C så det är inte så stor skillnad. Tex om du brukar köpa C50 så passar en D100 bättre. Så om man är ohälsosamt tjock köper man större storlek. Är man normal men lite rund om magen passar D bäst. Det är kroppsformen som avgör om man väljer B (mager), C (normal) eller D (lite mage).

a.o.f a.o.f skrev:
En D är 6 cm större i midjan än en C så det är inte så stor skillnad. Tex om du brukar köpa C50 så passar en D100 bättre. Så om man är ohälsosamt tjock köper man större storlek. Är man normal men lite rund om magen passar D bäst. Det är kroppsformen som avgör om man väljer B (mager), C (normal) eller D (lite mage).
Det är större skillnad än så, eftersom det både är större midja och kortare ben när man går över till D-storlekar. Med samma benlängd blir midjan ca 20-25 cm större, med samma midjevidd blir byxorna 5-6 cm kortare. Det är inte lite mage, utan rejäl kula som behövs för att D-storlekarna ska passa.

tttomten tttomten skrev:
GAAAAAHHHHAAA djävla klantskalle
Jag kan skänka lite tröst, gjorde en liknande för många år sedan. Då vi samägde båten med svärfar var han snäll nog och åkte ner till lokala butiken och köpte en ny och monterade.

En vecka senare var han ute med sonen i båten och på väg hem så skulle han visa var pappa gick på grund och skrotar den nya propellern på SAMMA grund…

Nu kunde han inte med att visa sig i lokala nätbutiken igen så han beställde på nätet istället. Då ringer butiken upp och frågar om han verkligen behöver en propeller till. Det visade sig att nätbeställningarna hanterades av de lokala butikerna i butikskedjan…. 😂 😂 😂

• Haha
  • Gilla
Bödvar McOlsson och 11 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Jag kan skänka lite tröst, gjorde en liknande för många år sedan. Då vi samägde båten med svärfar var han snäll nog och åkte ner till lokala butiken och köpte en ny och monterade.

En vecka senare var han ute med sonen i båten och på väg hem så skulle han visa var pappa gick på grund och skrotar den nya propellern på SAMMA grund…

Nu kunde han inte med att visa sig i lokala nätbutiken igen så han beställde på nätet istället. Då ringer butiken upp och frågar om han verkligen behöver en propeller till. Det visade sig att nätbeställningarna hanterades av de lokala butikerna i butikskedjan…. 😂 😂 😂
Haha så bra!!!
båtvärlden är verkligen liten 🤣
Fick frågan på ordinarie varv om jag bytt båt när jag beställde service på brorsans på ett annat varv.

• Gilla
  • Haha
4774 och 2 till
  • Laddar…
GAAAAAHHH! Idag åkte fulfingret upp i trafiken och det är första gången det händer. Är ute och övningskör med grabben och i en korsning får han motorstopp så han blir tvungen att vänta en extra gång innan han kan svänga och då börjar bakomvarande fordon att tuta 🤬

• Ledsen
bygg_katt och 5 till
  • Laddar…
AXS
Idioter! Grön skylt betyder ju lite extra avstånd och extra lugn.

Mitt GAAAHHH!!!!
Haft min första dag som separerad och utan barn. Längtade efter egentid i 8 år, men nu känns det mest tomt.

• Ledsen
  • Älska
  • Gilla
Beretic och 20 till
  • Laddar…
C
a.o.f a.o.f skrev:
Tex om du brukar köpa C50 så passar en D100 bättre.
Slänger iväg en beställning på D100 eller 104 får vi se om de passar bättre.
Enligt Fristads storleksguide blir de dock rejält mycket större i baken också så risken är väl att man kommer att gå runt som en hip-hoppare här.

Person i jeans med en färgglad kalsongkant som syns; händer i byxfickorna; osynligt ansikte; utomhusmiljö.
Skapa konto

• Gilla
4774
  • Laddar…
Lägg på ett par hängslen i beställningen.

• Haha
  • Gilla
4774 och 5 till
  • Laddar…
K kabelkaparen skrev:
Det är större skillnad än så, eftersom det både är större midja och kortare ben när man går över till D-storlekar. Med samma benlängd blir midjan ca 20-25 cm större, med samma midjevidd blir byxorna 5-6 cm kortare. Det är inte lite mage, utan rejäl kula som behövs för att D-storlekarna ska passa.
Var inne på deras hemsida och du har helt rätt. D-storlek skall vara 6 cm större i midja men de har valt att kombinera det med petite-storlekar (100-systemet) och det är ju helt galet. Vilka kunder vänder de sig till kan man undra.

• Gilla
4774
  • Laddar…
a.o.f a.o.f skrev:
Vilka kunder vänder de sig till kan man undra.
Man följer väl dagens utseendeideal?

Jag kan inte hjälpa med den här förfrågan.
Skapa konto

• Haha
  • Wow
  • Ledsen
  • Gilla
4774 och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.