1 505 365 läst ·
15 426 svar
1505k läst
15,4k svar
GAAAAHHHH!!!
Jag har gjort samma iakttagelse flera gånger i sommar. Antingen är det sommarjobbare eller AI som lägger ut prognosen…G Greger_08 skrev:
Edit: eller UFO-aktivitet (ref: filmen UFO Sweden)
B
breakman
Hobbyelektriker
· Västernorrland
· 1 765 inlägg
breakman
Hobbyelektriker
- Västernorrland
- 1 765 inlägg
Varför vill du bekräfta att det regnar genom att kolla SMHIs app? 🙃😉G Greger_08 skrev:
Jag gillar en del av dem, men nog skulle vi kunna kapa bort ett helt gäng. Tyvärr är det så mycket jobb att ta reda på allt efter själva fällningen att man inte får tummen ur 😅H hapazard skrev:
Det vill jag inte men jag vill enkelt kunna kolla om den kommer regna inom några timmar vilket SMHI borde kunna presentera utan några problem.
Borde inte behöva kolla på andra länders motsvarigheter då SMHI har en budget på flera miljoner.
Brukar använda yr ibland faktiskt och dom är som andra säger mycket bättre..
Men som sagt SMHI prognoser på hemsidan borde vara mycket mycket bättre med tanke på dom pengar dom får. Kikar man på deras egna radarn bilder så ser man ju att det kommer ett litet regnmoln åkandes varför klarar dom inte av att använda den datan för att uppdatera prognosen på första sidan eller i appen.
Borde inte behöva kolla på andra länders motsvarigheter då SMHI har en budget på flera miljoner.
Brukar använda yr ibland faktiskt och dom är som andra säger mycket bättre..
Men som sagt SMHI prognoser på hemsidan borde vara mycket mycket bättre med tanke på dom pengar dom får. Kikar man på deras egna radarn bilder så ser man ju att det kommer ett litet regnmoln åkandes varför klarar dom inte av att använda den datan för att uppdatera prognosen på första sidan eller i appen.
GAAAAHHHH!!! för folk som inte kan ta hand om sina egna sopor! (appropå Zilenser's inlägg).
Sambon var ute på lunchpromenad med hunden, noterar en bil som stannar vid en av småvägarna i området.
En man kliver ur bilen och hämtar en soppåse från passagerar sidan,
Tar påsen och lägger den på marken, straxt utanför stängslet till får hagen.
Mannen hoppar in i bilen och åker vidare ...
Verkar vara väldigt svårt det där med att slänga sopor ...
Sambon var ute på lunchpromenad med hunden, noterar en bil som stannar vid en av småvägarna i området.
En sån person hade jag jagat ända ner i graven.Oskick skrev:
GAAAAHHHH!!! för folk som inte kan ta hand om sina egna sopor! (appropå Zilenser's inlägg).
G Greger_08 skrev:
Jag tror på sommarjobbare som sitter och dricker energidricka och röker braj samtidigt som de gissar vädret. Tror inte ens de drar upp rullgardinen och tittar ut.B b8q skrev:
Oskick skrev:
Skulle tagit reg numret. Letat upp var personen bor och sedan åkt dit med påsen och tryckt ner i brevlådan med en lapp med några väl valda ord.mexitegel skrev: