H Harmagedon skrev:
Stockholms innerstad
Beklagar

• Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
uppvisar låga mätvärden på både mobilt och wifi efter en tid.
Jag är säkert korkad och bjuder på det, men vad är det för mätvärden du syftar på?

• Gilla
Per Sandberg1 och 1 till
  • Laddar…
Gaaaaaahhhh!!!!
Försöker ladda bilen hemma. Men mitt nya ”smarta” hemmabatteri verkar störa ut laddboxen på något sätt. Så trots att det inte är några andra stora förbrukare igång så går ingen ström till bilen utan batteriet tycker det är bättre att skicka ut både solel och batteriel på nätet till superlågt pris!
Gaaaaahhhhhhh!!!!

• Ledsen
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Jag är säkert korkad och bjuder på det, men vad är det för mätvärden du syftar på
Hastighetsmätning. Om jag mäter ’fart’ har jag fått betydligt sämre resultat jämfört med iPhone eller via laptop. Samma källa, Speedtest

Hastighetsmätning. Om jag mäter ’fart’ har jag fått betydligt sämre resultat jämfört med iPhone eller via laptop. Samma källa, Speedtest
Jag får samma mätvärden med min fem år gamla Androidtelefon som min 2 månader gamla. Varför skulle hastigheten minska över tid?

• Gilla
hsd och 4 till
  • Laddar…
ClasseClas
Grensax från Fiskars med orange handtag och metallskärdelar, placerad på ett trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Grensax från Fiskars med omkonstruerade metallskärdelar, liggande på ett träunderlag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

GAAAAAH! Får nog byta nick till "Starke Adolf".
Jag ser att Fiskars har konstruerat om grensaxen så det är enbart metall i skärdelarna numera.

• Ledsen
  • Arg
Bästerortarn och 3 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Jag får samma mätvärden med min fem år gamla Androidtelefon som min 2 månader gamla. Varför skulle hastigheten minska över tid?
Undrar jag också, men det är ett faktum.

Enligt Heisenbergs osäkerhetsprincip kanske Andoiden är överlägsen på att visa var man är? 😁

/Höghus

• Haha
cpalm och 2 till
  • Laddar…
ClasseClas ClasseClas skrev:
[bild][bild]
Jag ser att Fiskars har konstruerat om grensaxen så det är enbart metall i skärdelarna numera.
Precis det där gjorde min tioåring med en grensax från Jula. Jag köpte en Fiskars som ersättning. Trodde det skulle vara bättre kvalitet.

Henningelvis Henningelvis skrev:
Precis det där gjorde min tioåring med en grensax från Jula. Jag köpte en Fiskars som ersättning. Trodde det skulle vara bättre kvalitet.
Det vi kan göra är att under tiden som garantin gäller använda produkten hårt och sedan reklamera den när den går sönder, först då kommer förhoppningsvis leverantören på sikt höja kvaliteten. Det mesta verkar sjunka i kvalitet, har den senaste tiden fått lämna tillbaka två batteriladdare från Varta för att det blir glapp i kontakten. Trots att de använts aktsamt har de gett upp efter några månader.
Ett tips när det gäller en ny grensax är att köpa på loppis, de äldre är av högre kvalitet och behöver ofta bara brynas lite så håller de många år till.

• Gilla
fribygg och 3 till
  • Laddar…
ClasseClas ClasseClas skrev:
[bild][bild]
Förstörde en för 10-15år sedan och Fiskars var villiga att skicka en ny om jag inte hittade kvittot, nu hittade jag kvittot och fick en ny på garantin den vägen. Fiskar verkade iaf. då stå bakom sina verktyg

• Gilla
Dilato och 3 till
  • Laddar…
ClasseClas
Tokslut Tokslut skrev:
Förstörde en för 10-15år sedan och Fiskars var villiga att skicka en ny om jag inte hittade kvittot, nu hittade jag kvittot och fick en ny på garantin den vägen. Fiskar verkade iaf. då stå bakom sina verktyg
Intressant. Får ta och syna skokartongen på kvitton och hoppas på träff.

engs
Tokslut Tokslut skrev:
Jag knäckte en ogräsuppdragare från Fiskars. Sån man trampar ner och sen drar mot sig. När den användes på den stenårda delen av min gräsmatta. Fick en ny på garanti av Bauhaus. Denna andra gick också sönder.
Då var jag dit igen och ville ha pengarna tillbaka istället. Dock hade de höjt priset mellan första och andra enheten med en hundring, vilket stod på kvittot. Så till slut fick jag en hundring mer tillbaka än jag betalat för den ursprungligen...

• Gilla
  • Haha
cpalm och 4 till
  • Laddar…
H Harmagedon skrev:
Jag hänger helt klart på fel ställen.
H Harmagedon skrev:
Jag jobbar i Stockholms innerstad
Väldigt tydligt det. 😉

H Harmagedon skrev:
Tomtarna har inte intagit huvudstaden ännu.
Finns det något annat än tomtar där?

• Haha
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.