galento galento skrev:
Trodde du fattat , om det är en bilist som länge ligger bakom och stressar nån meter bakom så ja , det är helt ok att slå ut några gaddar på personen , har du fattat nu ? Förstår man inte de risker som man utsätter andra för får man ta smällen.

Ps. kan också tillägga att denna åsikt delas av andra mc åkare.
Varför är det befogat att ta till våld och varför anser du att det hjälper ?

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
galento galento skrev:
Trodde du fattat , om det är en bilist som länge ligger bakom och stressar nån meter bakom så ja , det är helt ok att slå ut några gaddar på personen , har du fattat nu ? Förstår man inte de risker som man utsätter andra för får man ta smällen.

Ps. kan också tillägga att denna åsikt delas av andra mc åkare.
Nej, det är inte ok att "slå ut gaddar" på folk.

• Gilla
john.h
  • Laddar…
Fotografen Fotografen skrev:
Nej, det är inte ok att "slå ut gaddar" på folk.
2 fel gör inte ett rätt, kan man sammanfatta det.

• Gilla
reez och 3 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Det min vän, är tyvärr en mycket bekant känsla här också.. ⛈️😐⛈️😐⛈️

Gaaaaahhh.
Har en förhoppning att få tätt tak på mitt förvaringsbygge idag men inget jag räknar med... 😂
Så surt, nu går ju 10-11 timmar per dag åt jobb och pendling. Sen allt annat som hör till familjelivet.
Men sambon får sköta markservicen så att man åtminstone får upp panel och dörr+fönster.
Hoppas på uppehåll helgerna som kommer.

Vi fick inte ens i båten i år 😂
Just ja måste fixa kapell till den inför vintern. Nu när den är rengjord invändigt efter förra vinterns gegg.

Gaaaaaaahh…

• Ledsen
FredrikR
  • Laddar…
Gaaaahhhh!!!! Det är klart det blir skumt när man monterat tillbaka gräsklipparkniven upp och ned.

• Haha
  • Gilla
Bästerortarn och 10 till
  • Laddar…
C
Vad i självaste #¤!%&#!)/! är det med klädtillverkare och storlekar!!?!?
Eftersom det tydligen är bestämt att arbetsbyxor skall vara svarta i år fick jag skicka efter ett par Fristads. I storlek 50 som jag har i andra byxor. Men de är f-n en decimeter mindre i midjan, får dem knappt över r-ven.

GAAAHHHH!!! Hur svårt kan det vara?

• Gilla
  • Ledsen
Jumos och 1 till
  • Laddar…
N
C cpalm skrev:
Eftersom det tydligen är bestämt att arbetsbyxor skall vara svarta i år fick jag skicka efter ett par Fristads. I storlek 50 som jag har i andra byxor. Men de är f-n en decimeter mindre i midjan, får dem knappt över r-ven.

Du måste se vilken bokstav dom har det är den som avgör midjemåttet

EddieHansson
C cpalm skrev:

Varför kan man inte bara använda cm ? ...

• Gilla
Dilato och 3 till
  • Laddar…
C
N Niq skrev:
Du måste se vilken bokstav dom har det är den som avgör midjemåttet
Hmmm, finns bara C50.
Har hittat Fristads storleksguide nu iallafall, så nu är det till att mäta...

C cpalm skrev:

De har alltid haft konstiga storlekar. Fick en jacka på mitt gamla jobb och beställde samma storlek som jag brukar ha. Den var så trång över axlarna så den gick inte att jobba i. Beställde en strl större och den var bra förutom att ärmarna var 10-15 cm för långa 🙂

• Gilla
cpalm
  • Laddar…
L lordi skrev:
De har alltid haft konstiga storlekar. Fick en jacka på mitt gamla jobb och beställde samma storlek som jag brukar ha. Den var så trång över axlarna så den gick inte att jobba i. Beställde en strl större och den var bra förutom att ärmarna var 10-15 cm för långa 🙂
Det har införts nya europeiska storleksstandarder för några år sedan, och det är tydligen frivilligt om man ska följa de nya standarderna eller de gamla.

I samma veva verkar det vara en trend om att jag kläder ska vara anpassade för långa och smala personer, och det är inte en korrekt beskrivning av mig.

Har inte bytt kroppsform på länge, utan det är verkligen storlekarna som har ändrats. Jämförde samma tillverkares byxor (ett par oanvända pga felaktigt tryck) med nya modellen i samma storlek, och de har blivit smalare.

Ska beställa en Blåkläder-jacka till hösten, och nu finns bara alternativen "sjukt långa ärmar" och "korvskinn över bålen" att välja mellan. "Normal" storlek har rätt vidd, så Blåkläder verkar ligga en storlek fel jämfört med Fristads men båda har kassa proportioner.

Bättre förr! GAAAAAAHH!

• Gilla
lordi och 1 till
  • Laddar…
C
K kabelkaparen skrev:
Bättre förr! GAAAAAAHH!
Vet i och för sig inte om det var bättre förr, men kraven på uniforma storlekar ökar ju väsentligt när man handlar på postorder. En bisarr trend jag tycker mig märkt är arbetsbyxor anpassade för individer med prinsessvader så man inte ens får byxorna över knäna. Än mindre får in ett par stövlar i byxorna.

• Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
B
Blev också lite GAAAHHHLEN på storlekar idag. Provade skor... samma märke OCH modell men två olika generationer, näst senaste fick jag gå ner till strl 43 menan jag på senaste fick prova strl 44,5 🤬

Gaaahhh!
Fjädern på ena bilen har gått av och åkt upp.
Fjäder i bilens hjulupphängning, smutsig, möjligen en skruv fjädersättning, närbild, slitage, täckt i damm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Ledsen
Kramla och 3 till
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Vet i och för sig inte om det var bättre förr, men kraven på uniforma storlekar ökar ju väsentligt när man handlar på postorder. En bisarr trend jag tycker mig märkt är arbetsbyxor anpassade för individer med prinsessvader så man inte ens får byxorna över knäna. Än mindre får in ett par stövlar i byxorna.
Precis. De senaste paren jag fristads arbetsbyxor jag fått är mycket smalare i benen än de var förr. De sitter som korvskinn runt vaderna.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.