Tokslut Tokslut skrev:
Mitt rekord i telefonkö var till Telia i början på 00-talet, satt i kö 4 timmar efter stängning, tror jag la på 02:30 någonstans och de stängde 22:00 på den tiden. Jag låg kvar i "kön" mest på skoj tills det var dags att lägga sig. Förstod att nått gått fel.
För ett par år sen ringde jag 11414 hyfsat ofta och insåg efter ett tag att det gick snabbare att åka till landet och ringa därifrån sen åka hem igen eftersom köerna var kortare på det callcenter som hanterade den polisregionen än det i Stockholm.

• Wow
Tokslut
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
bruta tår /…/ Inte mitt fel att det var mitt i natten innan jag blev kollad
Det är alltid bordsbenets fel.

Frerider
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Men bordsbenets rättigheter? Dom tänkte du inte på😂

tommib
Frerider Frerider skrev:
Det var väl ingett, när ett av våra barn bröt underarmen så fick vi vänta i 28timmar på operation trots att vi kom till akuten dagtid på vardag, då stod benet i armen och ville titta ut genom huden men ingen prio på det inte. GAAAHHH

Edit: vi fick i alla fall ett eget rum med anhörig säng bredvid, barnet fick bara smärtstillande fick inte äta på över ett dygn då sjukvården inte kunde planera när operationen skulle utföras utan den förskjöts hela tiden framåt.
Fattar att det är segt att vänta 28 timmar med en fraktur men det handlar inte om att "planera" när operationen ska ske. Normalt sett vill man alltid göra det snarast men det finns många andra patienter som också ska göras snarast. Det gör att man alltid tar den som är mest brådskande. Vilket uppenbarligen inte var ni. Det kan mycket väl ha varit så att ni var nästa i kön många gånger under de 28 timmarna men att något annat hela tiden dök upp. Ibland har man helt enkelt otur.

• Gilla
LaT och 5 till
  • Laddar…
Frerider Frerider skrev:
Men bordsbenets rättigheter? Dom tänkte du inte på😂
De har inga rättigheter. Därför får de så ofta sparken.

• Haha
  • Ledsen
kashieda och 3 till
  • Laddar…
Tappade en tung 20" fälg utan däck med kanten rakt på näst minsta 🫣

Frerider
tommib tommib skrev:
Fattar att det är segt att vänta 28 timmar med en fraktur men det handlar inte om att "planera" när operationen ska ske. Normalt sett vill man alltid göra det snarast men det finns många andra patienter som också ska göras snarast. Det gör att man alltid tar den som är mest brådskande. Vilket uppenbarligen inte var ni. Det kan mycket väl ha varit så att ni var nästa i kön många gånger under de 28 timmarna men att något annat hela tiden dök upp. Ibland har man helt enkelt otur.
Ja bemanningen är otroligt låg fick jag till mig, vi fick beskedet och förberedes flera gånger och efter en stund så försköts det..
Det är detta vi betalar våra höga skatter till en akutsjukvård med otroligt långa väntetider😡

Frerider
De har inga rättigheter. Därför får de så ofta sparken.

• IMG_2156.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Satsuki
Tokslut Tokslut skrev:
9 timmar är mitt rekord och jag vart hemskickad utan årgärd fast tån hade alla färger, man kunde ju tyckt att tjejen i luckan som skrev in en kunde sagt att de inte gör nått åt bruta tår. Läkaren vägrade skicka mig till röntgen med orden "jag väcker inte röntgenpersonalen för det där" Inte mitt fel att det var mitt i natten innan jag blev kollad
Tjejen i luckan får inte säga något som kan tolkas som en medicinsk bedömning, åsikt eller besked, så det får hon inte….

Oftast gör vi inget år tår om de bara pekar åt rätt håll, inte är uppenbart krossade eller sår. Nattetid och sen kväll skickar vi hem en hel del ortopedi som får komma dagtid istället… finns begränsat antal ortopediska akutfall så det är oftast inget problem att vänta några timmar…

• Gilla
Tokslut
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
En annan gång fick jag be flera ggr för att få en röntgen, hade redigt ont i underbenet, minns inte om det var främre eller bakre underbenet som faktiskt var av när jag väl fick min röntgen...
Jag fick kämpa i tio år för att få en röntgen av min fot, sista gången vägrade jag lämna läkarens rum förrän han skrivit en remiss.

På röntgen syntes det att jag hade en lös benflisa i fotleden. Smärtorna försvann nästan helt när jag fått den borttagen. Innan dess svullnade alltid foten upp efter belastning och smärtade kraftigt.

• Ledsen
Tokslut och 2 till
  • Laddar…
Frerider
pacman42 pacman42 skrev:
Jag fick kämpa i tio år för att få en röntgen av min fot, sista gången vägrade jag lämna läkarens rum förrän han skrivit en remiss.

På röntgen syntes det att jag hade en lös benflisa i fotleden. Smärtorna försvann nästan helt när jag fått den borttagen. Innan dess svullnade alltid foten upp efter belastning och smärtade kraftigt.
Helt otroligt att dessa saker sker i detta land😢

Frerider Frerider skrev:
Ja bemanningen är otroligt låg fick jag till mig, vi fick beskedet och förberedes flera gånger och efter en stund så försköts det..
Det är detta vi betalar våra höga skatter till en akutsjukvård med otroligt långa väntetider😡
Och ibland har man tur med handledsbrott bedömt, röntgat, kollat och gipsat på under två timmar.

Enskilda anekdoter är meningslösa.

• Gilla
  • Wow
Kakelugnen566 och 6 till
  • Laddar…
Frerider
kashieda kashieda skrev:
Och ibland har man tur med handledsbrott bedömt, röntgat, kollat och gipsat på under två timmar.

Enskilda anekdoter är meningslösa.
Anekdot vem fan är du om du ursäktar språket!

Uppenbart finns det en hel del så du verkar vara verklighets främmande människa!

Frerider Frerider skrev:
Anekdot vem fan är du om du ursäktar språket!

Uppenbart finns det en hel del så du verkar vara verklighets främmande!
En som fan fick snabb och effektiv behandling på akuten.

Vem fan är du och varför fattar du inte problemet med att bygga ett narrativ på enstaka anekdoter?

Hur många fler har fått snabb hjälp? Är det troligt att de som klagar har a) blivit hjälpta fort eller b) fått vänta länge?

• Gilla
  • Wow
LaT och 3 till
  • Laddar…
Frerider
kashieda kashieda skrev:
En som fan fick snabb och effektiv behandling på akuten.

Vem fan är du och varför fattar du inte problemet med att bygga ett narrativ på enstaka anekdoter?

Hur många fler har fått snabb hjälp? Är det troligt att de som klagar har a) blivit hjälpta fort eller b) fått vänta länge?
Anekdoter slå upp det ordet din lilla inbecill.

Du blev mitt första ignore! Grattis..

• Haha
[SKPG]Zamora och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.