L Lars3344 skrev:
Rekord i telefonköväntan
Plats 39, tid 1 och 45 min
Företag Fello
Mitt rekord är att jag väntade i tre timmar varav sista 30 minuterna som nummer ett - sedan lade jag på. Jag behövde försäkringshjälp och bolaget hade glömt stänga av växeln när de hade en utbildningsdag. Då var man rejält förbannad.

• Arg
Per Sandberg1 och 3 till
  • Laddar…
tommib
Dålig design. De skulle ha ett system som berättar hur många handläggare som finns tillgängliga. Är det skatteverket som har något sådant? Man får höra att man har plats 160 i kön och tappar modet lite men sen säger robotrösten att det är just nu 90 handläggare som jobbar. Ett sådant system hade avslöjat att ingen sitter på andra änden och svarar.

• Gilla
tveksamt och 1 till
  • Laddar…
U
tommib tommib skrev:
Dålig design. De skulle ha ett system som berättar hur många handläggare som finns tillgängliga. Är det skatteverket som har något sådant? Man får höra att man har plats 160 i kön och tappar modet lite men sen säger robotrösten att det är just nu 90 handläggare som jobbar. Ett sådant system hade avslöjat att ingen sitter på andra änden och svarar.
Jag satt i kötill Swedbank. Började på typ plats 120 och kom framåt 3-4 platser per minut, så det gick fort.
Tills klockan blev 1545 då var jag nummer 1 i 15 minuter, sen bortkopplad då de stängde 16.

…men personen verkade sluta redan 1545

• Arg
  • Ledsen
Frerider och 1 till
  • Laddar…
Varför har inte alla motringande telefonkö? Ring upp, du får veta ungefär vilken tid du ska bli uppringd, lägg på luren och vänta.

• Gilla
Per Sandberg1 och 4 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Varför har inte alla motringande telefonkö? Ring upp, du får veta ungefär vilken tid du ska bli uppringd, lägg på luren och vänta.
Då får företaget telefonräkningen.

/Höghus

Höghus Höghus skrev:
Då får företaget telefonräkningen.

/Höghus
Det måste vara en försvinnande liten kostnad jämfört med kostnaden för telefonväxeltjänsten och lönerna till kundtjänstarbetarna. Betalar man ens per samtal/minut nu för tiden? För 30 år sedan hade det kanske varit en relevant fråga...

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
Satsuki
tommib tommib skrev:
I natt började sjuåringen kräkas. Det hela började med att dottern kommer in till oss och säger att hennes bror kräks. Inte den brodern som faktiskt kräktes utan den andra, han som bor på bottenvåningen till skillnad från oss andra som bor på övervåningen. Jag springer snabbt mot trappan och konstaterar då att mellanbarnets dörr är stängd och att det inte lyser på bottenvåningen. Samtidigt ser jag minstingen passera mig, i ögonvrån. När jag har konstaterat att det inte är mellanbarnet som kräks som dottern påstod säger jag till min fru som nu också är uppe att det är den minsta som kräks. Han har nu hunnit in i vårt sovrum medan vi är i hallen (det är mörkt). Jag konstaterar samtidigt att jag står i kräks. Min fru hämtar minsta barnet till badrummet och påbörjar sanering av honom. Jag säger till dottern, som är på väg tillbaka till sitt rum för att somna om, att hämta en handduk. Detta tar flera minuter eftersom hon dels inte förstår vad jag säger, dels diskuterar med min fru om handduken av något oklart skäl. När jag har lyckats torka av mina fötter så att jag inte drar runt kräks överallt börjar jakten. Var har barnet kräkts? Varför är det kräks vid toppen av trappan? Jag anar oråd och tänder nere och går ner. Mycket riktigt ligger där rikligt med kräks i nedre delen av trappan, på hallmattan och på hallgolvet. Som är av kalksten. Jag ropar på min fru som nu ger dottern uppdraget att klappa om sin lillebror som för tillfället inte kräks mer. Vi gör en gemensam insats i hallen och försöker rädda det som räddas kan. Kastar ut de mest nedkräkta skorna på framsidan. Tar bort hallmattan och alla andra skor samt skoställ. Torkar bort kräks från golv och trappa. Konstaterar att det blivit en frätskada på kalkstenen.

GAAAAAHHHHHHHH!

Det är för mig fortfarande en gåta varför barnet gick ner och sedan upp igen. Varför kräktes han inte i sitt eget rum? Eller hallen uppe? Eller badrummet?
Jag har aldrig varit med om att ett barn i den åldern gör något logiskt när de mår illa. Som att gå upp och in i badrummet. Normalt förfarande är att ligga kvar i sängen och ropa på mamma samtidigt som man kräks i sängen eller (i bästa fall) på golvet.

Kanske din son vaknade och i yrvaket tillstånd inte fattade att han mådde illa utan tänkte att han behövde lite vatten/mjölk/jos/annat?

En mycket bra anledning till att inte ha kalkstensgolv iaf 😂

Är SÅ tacksam att vi nog har rätt genetik för att slippa magsjuka. Kan inte ens minnas när någon hade kräksjuka senast 🤔
Däremot har ungarna kräkts av feber, matförgiftning, migrän, åksjuka, och allt annat…

Satsuki Satsuki skrev:
Jag har aldrig varit med om att ett barn i den åldern gör något logiskt när de mår illa. Som att gå upp och in i badrummet. Normalt förfarande är att ligga kvar i sängen och ropa på mamma samtidigt som man kräks i sängen eller (i bästa fall) på golvet.
Mycket sannolikt, men det händer ibland. Oerhört glad att sonen tillhör de onormala i det fallet.
Mer eller mindre däckad av feber kravlar han sig iväg mot badrummet, tydligt illamående för att kräkas. Han lät meddela att han ”inte ville kräkas på morfars soffa”. ❤️

• Älska
  • Wow
Satsuki och 2 till
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Mitt rekord är att jag väntade i tre timmar…
Jag väntade 2x2x 4h vid samtal med AF. Det kopplades ner automatiskt efter 4h. Fick sedan skit av AF för att jag inte hade ringt och en varning av a-kassan. 🤨

Numera har ”mitt” kontor direktlinje och en verklig person svarar direkt. 👍

• Gilla
  • Ledsen
Frerider och 1 till
  • Laddar…
Mitt rekord i telefonkö var till Telia i början på 00-talet, satt i kö 4 timmar efter stängning, tror jag la på 02:30 någonstans och de stängde 22:00 på den tiden. Jag låg kvar i "kön" mest på skoj tills det var dags att lägga sig. Förstod att nått gått fel.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.