1 712 247 läst ·
18 609 svar
1712k läst
18,6k svar
GAAAAHHHH!!!
Satsuki
Trädgårdsfixare
· Skåne
· 3 367 inlägg
Satsuki
Trädgårdsfixare
- Skåne
- 3 367 inlägg
Tro mig, jag vet allt det. Och som sagt, jag klarar det mesta utom de riktigt stora husspindlarna. Och de klarar jag ganska väl så länge jag ser dem och de är stilla…B Bitterhetsakademin skrev:
ALLTID, skulle jag säga.B Bitterhetsakademin skrev:
Jag har numera inte speciellt svårt för spindlar, tar upp dem i handen t.ex.
MEN, de bamsigaste husspindlarna, de tar det mig emot för mycket att ha i handen, då får det bli glas+pappskiva eller något liknande om de ska flyttas på.
Jag vet, fånigt, men jag tillåter mig att vara lite fånig här.
Om jag åker till Australien eller något annat spännande land någon gång, så kommer jag att ha en helt annan respekt och försiktighet gentemot spindlar, grodor, ormar och alla möjliga slags djur som inte finns några farliga av i Sverige, men andra länder har livsfarliga sorter av.
Satsuki
Trädgårdsfixare
· Skåne
· 3 367 inlägg
Satsuki
Trädgårdsfixare
- Skåne
- 3 367 inlägg
Har varit där, man får tänka annorlunda på många sätt. De är av en helt annan storlek där också 🥶Mikael_L skrev:
ALLTID, skulle jag säga.
Jag har numera inte speciellt svårt för spindlar, tar upp dem i handen t.ex.
MEN, de bamsigaste husspindlarna, de tar det mig emot för mycket att ha i handen, då får det bli glas+pappskiva eller något liknande om de ska flyttas på.
Jag vet, fånigt, men jag tillåter mig att vara lite fånig här.
Om jag åker till Australien eller något annat spännande land någon gång, så kommer jag att ha en helt annan respekt och försiktighet gentemot spindlar, grodor, ormar och alla möjliga slags djur som inte finns några farliga av i Sverige, men andra länder har livsfarliga sorter av.
Det tycker jag också. du har fotat en hane av Större husspindel där.B Bitterhetsakademin skrev:
Men jag har förståelse för spindelskräck och ormdito. En vän har fågelskräck, det är jobbigt ibland när vi tar promenader.
Har inte insektsskräck alls men finns såklart några man inte gärna vill ha inomhus, särskilt inte i skafferiet.
Satsuki
Trädgårdsfixare
· Skåne
· 3 367 inlägg
Satsuki
Trädgårdsfixare
- Skåne
- 3 367 inlägg
Karrock
Renoverare
· Västra Götaland
· 1 103 inlägg
Karrock
Renoverare
- Västra Götaland
- 1 103 inlägg
Spindlar är inte insekter...Maria T skrev:
Det tycker jag också. du har fotat en hane av Större husspindel där.
Men jag har förståelse för spindelskräck och ormdito. En vän har fågelskräck, det är jobbigt ibland när vi tar promenader.
Har inte insektsskräck alls men finns såklart några man inte gärna vill ha inomhus, särskilt inte i skafferiet.
Gaaahh för ordmärkeri!