Satsuki
B Bitterhetsakademin skrev:
Spindlarna ska man vara rädd om, själv har jag flera riktigt stora i källaren.
Jag vet att de gör nytta, men….

• Älska
Maria T
  • Laddar…
Satsuki Satsuki skrev:
Lär känna spindlarna, de är intressanta små varelser.
Sen behöver du ju inte gå så långt som att börja ha dem som husdjur.
Oftast är de räddare för oss än vad vi är för dem och springer in i ett hörn och gömmer sig.

Satsuki
Lär känna spindlarna, de är intressanta små varelser.
Sen behöver du ju inte gå så långt som att börja ha dem som husdjur.
Oftast är de räddare för oss än vad vi är för dem och springer in i ett hörn och gömmer sig.
Tro mig, jag vet allt det. Och som sagt, jag klarar det mesta utom de riktigt stora husspindlarna. Och de klarar jag ganska väl så länge jag ser dem och de är stilla…

Mikael_L
ALLTID, skulle jag säga.
Jag har numera inte speciellt svårt för spindlar, tar upp dem i handen t.ex.
MEN, de bamsigaste husspindlarna, de tar det mig emot för mycket att ha i handen, då får det bli glas+pappskiva eller något liknande om de ska flyttas på.

Jag vet, fånigt, men jag tillåter mig att vara lite fånig här. ;)

Om jag åker till Australien eller något annat spännande land någon gång, så kommer jag att ha en helt annan respekt och försiktighet gentemot spindlar, grodor, ormar och alla möjliga slags djur som inte finns några farliga av i Sverige, men andra länder har livsfarliga sorter av.

• Gilla
Bitterhetsakademin
  • Laddar…
Satsuki
Mikael_L Mikael_L skrev:
ALLTID, skulle jag säga.
Jag har numera inte speciellt svårt för spindlar, tar upp dem i handen t.ex.
MEN, de bamsigaste husspindlarna, de tar det mig emot för mycket att ha i handen, då får det bli glas+pappskiva eller något liknande om de ska flyttas på.

Jag vet, fånigt, men jag tillåter mig att vara lite fånig här. ;)

Om jag åker till Australien eller något annat spännande land någon gång, så kommer jag att ha en helt annan respekt och försiktighet gentemot spindlar, grodor, ormar och alla möjliga slags djur som inte finns några farliga av i Sverige, men andra länder har livsfarliga sorter av.
Har varit där, man får tänka annorlunda på många sätt. De är av en helt annan storlek där också 🥶

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
tommib
1787163115825.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Orginalet här....

• Haha
Per Sandberg1 och 2 till
  • Laddar…
Maria T
Det tycker jag också. du har fotat en hane av Större husspindel där.

Men jag har förståelse för spindelskräck och ormdito. En vän har fågelskräck, det är jobbigt ibland när vi tar promenader.
Har inte insektsskräck alls men finns såklart några man inte gärna vill ha inomhus, särskilt inte i skafferiet.

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Maria T
Satsuki Satsuki skrev:
Helt ok att inte gilla dem, men släpp helst ut dem.

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
Satsuki
tommib tommib skrev:
[bild]

Orginalet här....
När man är där skakar man skorna innan man tar på dem. Även om de stått inomhus under natten…

Maria T
Satsuki Satsuki skrev:
Har varit där, man får tänka annorlunda på många sätt. De är av en helt annan storlek där också 🥶
Huntsman spindlar.... helt ofarliga men stora som en mindre fågel, och nej, det var inte kul när de fanns i sovrummet (kunde inte somna).

• Gilla
  • Wow
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Satsuki
Maria T Maria T skrev:
Helt ok att inte gilla dem, men släpp helst ut dem.
De är ute, oftast i vedskjulet och där får de gärna bo, om jag bara slipper träffa på dem eller se dem. Som när jag måste stapla om veden vid denna tiden 🥶

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
Karrock
Maria T Maria T skrev:
Det tycker jag också. du har fotat en hane av Större husspindel där.

Men jag har förståelse för spindelskräck och ormdito. En vän har fågelskräck, det är jobbigt ibland när vi tar promenader.
Har inte insektsskräck alls men finns såklart några man inte gärna vill ha inomhus, särskilt inte i skafferiet.
Spindlar är inte insekter...

Gaaahh för ordmärkeri!

• Gilla
  • Haha
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Maria T
Karrock Karrock skrev:
Spindlar är inte insekter...

Gaaahh för ordmärkeri!
Nä, korkat av mig som tidigare moderator i gruppen Vilken insekt på FB - sköt ut mig själv där, men meningen var ju att man inte behöver tycka allt som kryper är läskigt, även om det man känner inför något inte alltid är logiskt.

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
Unikt namn Unikt namn skrev:
[bild]
I runda drag dubbelt så tjock som den andra stortån.
Det må vara ett välförtjänt Gaaaaahhh, men jädrar vilken snygg blåfärg du kan skryta med!

Ja de äter mygg. De är våra goda vänner.

• Gilla
Frerider
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.