Mikael_L Mikael_L skrev:
Men många ställer upp och ställer upp, hela tiden ... och får alldeles för lite tillbaka för det, ibland inte ens ett tack.
Även om man får ett stort tack, ett ständigt överfullt kompsaldo och ett tjockt lönekuvert är hälsan och det sannolikt kortare kvarvarande livet efter arbetslivet ett sånt resejobb ger inte värt det, bättre att dra ner på lönejobbandet, gå i pension tidigt om man kan och jobba nån dag eller vecka då och då om plånboken behöver mer penningar än vad tjänstepensionen ger.

• Gilla
ricebridge
  • Laddar…
GAAAAHHHH!!!

För folk som inte talar om att dom är upptagna och att deras respektive är på samma tillställning innan dom dom börjar lira tunghockey.

Avd. alldeles för gammal för sån här skit!

Redigerat:
Mikael_L Mikael_L skrev:
Och ... jobbar man nästan 60 timmar en vecka, för att ställa upp för arbetsgivaren och kunderna, så tycker jag att man lätt ska ha rätt till en veckas ledighet efter detta (men bara månadslönen under 60-timmarsveckan, dvs få komptid med 100% extra).

På det sättet kan det vara OK, då får man en del dagar att göra det där man behöver göra hemma samt ladda upp batterierna/kroppen lite.

Men många ställer upp och ställer upp, hela tiden ... och får alldeles för lite tillbaka för det, ibland inte ens ett tack.
Lägg till att extraordinary performance deserves extraordinary compensation, vilket sällan uppfylls.

• Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
slothy slothy skrev:
Lägg till att extraordinary performance deserves extraordinary compensation, vilket sällan uppfylls.
Eller som vi säger på svenska: Ingen deg, inget kneg.

GAAAAHHHH!!!

Fick nyss redan på att en kompis till min brorson valde att avsluta sitt liv i natt, 16 år gammal 😥

Fy fan!

• Ledsen
Isakare och 12 till
  • Laddar…
ricebridge ricebridge skrev:
Eller som vi säger på svenska: Ingen deg, inget kneg.
Säger vi så?

F fribygg skrev:
Säger vi så?
Jag gör det… ofta.

B Bästerortarn skrev:
GAAAAHHHH!!!

Fick nyss redan på att en kompis till min brorson valde att avsluta sitt liv i natt, 16 år gammal 😥

Fy fan!
nej, nej, nej, nej, så fruktansvärt 😭😭😭😭
så ung…

• Ledsen
Bästerortarn
  • Laddar…
ricebridge ricebridge skrev:
Jag gör det… ofta.
Jag (som inte är bagare) skulle nog säga 'Inget kneg, ingen deg' men det gör jag inte då många över 55år trots allt kan leva på avkastningen av sitt kapital/tjänstepension och inte är beroende av lönen för sitt dagliga bröd nuförtiden .

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Gaaah
Beställde 2 köksblandare från rörfokus för 6-7v sen, fått lite mail om att det är sen leverans men inte haft direkt bråttom.
För 1v annullerade dom ordern för varorna hade utgått, helt ok men kunde ha skett tidigare
Beställde från proffsmagasinet och fick leverans nästa dag, tyvärr så öppnade jag inte förrens i söndags och vad hittar jag då? jo en luftslang med upprullare och ett tornado munstycke ☹️

• Ledsen
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Ja ibland är ju livet bara fördj.vligt😅

• Gilla
nino
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Jag har väl skrivit det förut men tillåter mig att upprepa mig. Dra ner på jobbet, du vet inte hur länge du lever och lönearbete>40h/v åt nån annan lät inte vara nyttigt för hälsan eller bidra till ett långt och friskt liv när man som vi är i övre medelåldern.
4 dagars veckor max 35h eller en ledig vecka i månaden om du ska envisas med att jobba mer än arbetstidsmåttet tror jag du skulle må både fysiskt och psykiskt bra av om du inte har råd och möjlighet att pensionera dej än.
Nu var det inte själva jobbet som var Gaaahhh, utan att jag blev sjuk.
Ligger på noll när det gäller komptid, har delvis varit en lugn vår/sommar, man vill ju ha lite att ta av när behovet uppstår.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.