1 693 192 läst ·
18 334 svar
1693k läst
18,3k svar
GAAAAHHHH!!!
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 867 inlägg
GAAAHHH för att det gått så långt att man tycker en spis som går sönder efter 11 år har så bra kvalitet att man vill köpa samma märke igen. Min spis (Elektrolux) är 30+ år och jag förväntar mig att den håller ett tag till.tommib skrev:
Jag använder Excel till detta, jag är less på buggiga program.13th Marine skrev:
WAAAAAAAAAAGH! För Schneiders eDesign.
Vill göra ett snyggt gruppschema till en ny central, men systemen verkar ha skrivit över det jag gjort med ett generellt schema, och systemet buggar ur emellanåt och vill inte visa bilder på saker...
EDIT: Och där kom "Access denied"-felmeddelandet med...
Verkar inte vara stabilt alls.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 867 inlägg
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 466 inlägg
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 1 701 inlägg
Japp, min Asea Skandia spis här på landet är gissningsvis från tidigt 70-tal. Visst, den har inte massor av otroooligt viktiga funktioner. Däremot har har den fyra plattor och en ugn som fungerar utmärkt till att laga mat och att baka. Jag upplever faktiskt att ugnen håller en jämnare och mer exakt temperatur än min moderna Bosch i lägenheten.L lbgu skrev:
Behöver jag säga att jag älskar spisen 😄
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 4 032 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 4 032 inlägg
Men är den död? Låt vara att det lyser lite väl många symboler som inte jag känner igen/inte ser helt friska ut - men en av dem är nyckeln. På vår Neff häll betyder nyckeln ”riktigt” barnlås och den reagerar inte på någon input. När vi råkar aktivera det läget måste jag varje gång fundera på vilken av touchkontrollerna man måste hålla in för att låsa upp - på vår häll tror jag att det är timerknappen…tommib skrev:
Korrekt, det är en TwistPad. Extremt välfungerande och mycket lättare att hantera än touchkontroller. Mindre känsligt för kladd. Om man plockar bort den så hår hällen in i rengöringsläge i 20 sekunder så att man kan torka av kontrollerna. Om man inte sätter tillbaka den stängs hällen av. Tar man bort den när hällen är av funkar den som barnlås.
Nästa häll blir med all sannolikhet också en Neff, med twistpad. Denna höll i 11 år vilket får betraktas som bra. Troligen hade den hållt längre om jag inte hade lyft upp den för några veckor sedan när ugnen ändå var ute (pga trasigt underelement).
tommib
Bergsfogde
· Stockholm
· 18 918 inlägg
tommib
Bergsfogde
- Stockholm
- 18 918 inlägg
ullberg skrev:
Men är den död? Låt vara att det lyser lite väl många symboler som inte jag känner igen/inte ser helt friska ut - men en av dem är nyckeln. På vår Neff häll betyder nyckeln ”riktigt” barnlås och den reagerar inte på någon input. När vi råkar aktivera det läget måste jag varje gång fundera på vilken av touchkontrollerna man måste hålla in för att låsa upp - på vår häll tror jag att det är timerknappen…
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Den är kaputt. Bilden gör inte riktigt ljusshowen rättvisa, det blinkar hit och dit och den mår uppenbart inte bra.
Neff och Siemens har ofta samma komponenter och går under premium segmentet.
- Samma koncern: Delar samma höga grundkvalitet och reservdelssystem.
- Livslängd: Båda räknas till premiumsegmentet med en förväntad livslängd på runt 10–15 år vid normal användning.
- Skillnader: Siemens satsar mer på stram design och metalliska ytor, medan Neff fokuserar på matlagning och unika funktioner som Slide&Hide®-ugnsdörrar. Hållbarheten i mekanik och elektronik är likvärdig.
tommib
Bergsfogde
· Stockholm
· 18 918 inlägg
tommib
Bergsfogde
- Stockholm
- 18 918 inlägg
5.4.4 Undvik att be någon att googla för att hitta svaret. Klistra heller inte in ett svar från ChatGPT eller liknande chattbotar/AI. Har man ställt frågan i vårt forum är det för att man vill ha våra medlemmars synpunkter, baserat på deras egna erfarenheter.
Husägare
· Jönköping
· 5 906 inlägg
tommib
Bergsfogde
· Stockholm
· 18 918 inlägg
tommib
Bergsfogde
- Stockholm
- 18 918 inlägg
Indeed. Jag har många gånger önskat att man skulle ha en separat kontrollpanel med fysiska vred som man kan sätta nedanför bänkskivan precis ovanför ugnen. Tänk där kontrollerna sitter på en klassisk spis. Det kan gärna få visas siffror och sånt på hällen men fysiska kontroller är väldigt trevligt. Det vore inte ens svårt att ha en liten signalkabel från hällen till ett kontrollerblock som man monterar i en valfri skiva i köket. Det skulle till och med kunna vara ett tillval. Varsågoda alla tillverkare, jag bjuder på den idén. Bygg den och jag skall köpa.
Det blev för övrigt en ny Neff. Specifikt en T66STY4L0. Den har, givetvis, TwistPad. Får se om den eller frun kommer hem först. Den har WiFi. Jag önskar att den inte hade det.
Det blev för övrigt en ny Neff. Specifikt en T66STY4L0. Den har, givetvis, TwistPad. Får se om den eller frun kommer hem först. Den har WiFi. Jag önskar att den inte hade det.
Den kommer nog med Avancerad Induktion, eller nåt.tommib skrev:
Indeed. Jag har många gånger önskat att man skulle ha en separat kontrollpanel med fysiska vred som man kan sätta nedanför bänkskivan precis ovanför ugnen. Tänk där kontrollerna sitter på en klassisk spis. Det kan gärna få visas siffror och sånt på hällen men fysiska kontroller är väldigt trevligt. Det vore inte ens svårt att ha en liten signalkabel från hällen till ett kontrollerblock som man monterar i en valfri skiva i köket. Det skulle till och med kunna vara ett tillval. Varsågoda alla tillverkare, jag bjuder på den idén. Bygg den och jag skall köpa.
"Helt rätt - det var nog dumt att koka mjölken på högsta effekt i 30 minuter. Bra hittat."