tommib
Men satans jävla Häll-vete!

IMG-20260727-WA0003.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Mitt i matlagningen också. Lyckades göra klart genom att slå till den några gånger men sen gav den upp helt.
Gräsänkling utan bil dessutom.

• Ledsen
  • Gilla
Dilato och 10 till
  • Laddar…
tommib tommib skrev:

[bild]

Mitt i matlagningen också. Lyckades göra klart genom att slå till den några gånger men sen gav den upp helt.
Gräsänkling utan bil dessutom.
Elektronik i omedelbar anslutning till ytor för matlagning är så dumt så bara en vitvaruingenjör kan komma på något dylikt.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Jag har fått in en fladdermus i huset. Dörrarna har inte varit öppna efter mörkret föll idag pga vind. Igår var vi knappt hemma när det var mörkt så de var stängda då också, så gissningsvis i förrgår då. Så nu sitter jag i mörker och hoppas se den flyga ut. Frugan är beredd att bränna ned huset...

GAAAAHHHH!

Men fascinerande djur, trots att den flög mindre än en meter från våra öron flera gånger så hördes inte ett ljud när den passerade.

Jag brukar stilla kvällar stå på altanen i skymningen och se dem jaga insekter. Det är en vacker syn. Mindre vackert när man har dem i huset dock.
Vi hade inte fått ut fladdermusen. Igår kväll hittade jag den död på golvet bredvid biljardbordet. 😢

Frugan blev livrädd igen. Sedan tvingade hon mig att sanera området ifall den skulle ha rabies. Suck!

• Ledsen
  • Haha
Per Sandberg1 och 5 till
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Frugan blev livrädd igen. Sedan tvingade hon mig att sanera området ifall den skulle ha rabies. Suck!
Du sanerade väl hela området den vistats i när den levde?

• Haha
Per Sandberg1 och 5 till
  • Laddar…
S
Raka dig inte på en vecka, smyg upp bakom henne och ge ett litet kärleksbett i halsen och morra erotiskt.

Sedan kan du öppna en öl och följa showen...

GAAAAHHH!

• Haha
  • Älska
  • Wow
  • Gilla
Dilato och 11 till
  • Laddar…
S Saelen skrev:
Raka dig inte på en vecka, smyg upp bakom henne och ge ett litet kärleksbett i halsen och morra erotiskt.

Sedan kan du öppna en öl och följa showen...

GAAAAHHH!
Jag hade lite funderingar i morse på att väcka henne genom att leka vampyr i sängen, men sen insåg jag att jag ville överleva dagen.

• Haha
  • Älska
  • Gilla
Kakelugnen566 och 7 till
  • Laddar…
ricebridge ricebridge skrev:
Elektronik i omedelbar anslutning till ytor för matlagning är så dumt så bara en vitvaruingenjör kan komma på något dylikt.
Hällen på bilden har en ratt som förmodligen sitter på en axel som går genom ett hål i glaskeramiken. Hålet genom en annars tät yta är nog det dumma där. Gör man inte hål så kan inte någon vätska rinna ner i el/elektroniken som då sitter väl skyddad. Vår Husqvarna induktionshäll har nu fungerat felfritt i 18,5 år. Den hällen är tät uppåt samt har en metallkant runt om som hindrar eventuellt spill i rimliga mängder att rinna ner under hällen.

T TommyC skrev:
Hällen på bilden har en ratt som förmodligen sitter på en axel som går genom ett hål i glaskeramiken. Hålet genom en annars tät yta är nog det dumma där. Gör man inte hål så kan inte någon vätska rinna ner i el/elektroniken som då sitter väl skyddad. Vår Husqvarna induktionshäll har nu fungerat felfritt i 18,5 år. Den hällen är tät uppåt samt har en metallkant runt om som hindrar eventuellt spill i rimliga mängder att rinna ner under hällen.
Nja, det ser ut att vara NEFFs Twistpad, som är avtagbar och hålls på plats magnetiskt.

https://www.neff-home.com/se/upptack-neff/produkt-design/twistpad-och-twistpadflex

• Gilla
ClasseClas och 1 till
  • Laddar…
Ok, då gissade jag fel, inget hål. Möjligheten att göra en bristfällig konstruktion finns förstås alltid. Även med en god konstruktion så har alla komponenter en felintensitet. Olika misstag vid tillverkningen kan också ge haverier.

tommib tommib skrev:
Du har en underbar komisk-verbal förmåga. Kudos!
tommib tommib skrev:
Gräsänkling
Så du hinner fixa det innan din fru kommer hem? Perfekt ju! 😎

• Gilla
  • Älska
kashieda och 1 till
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
men sen insåg jag att jag ville överleva dagen.
Fegis! 👎

• Haha
  • Gilla
Kakelugnen566 och 3 till
  • Laddar…
tommib
13th Marine 13th Marine skrev:
Nja, det ser ut att vara NEFFs Twistpad, som är avtagbar och hålls på plats magnetiskt.

[länk]
Korrekt, det är en TwistPad. Extremt välfungerande och mycket lättare att hantera än touchkontroller. Mindre känsligt för kladd. Om man plockar bort den så hår hällen in i rengöringsläge i 20 sekunder så att man kan torka av kontrollerna. Om man inte sätter tillbaka den stängs hällen av. Tar man bort den när hällen är av funkar den som barnlås.

Nästa häll blir med all sannolikhet också en Neff, med twistpad. Denna höll i 11 år vilket får betraktas som bra. Troligen hade den hållt längre om jag inte hade lyft upp den för några veckor sedan när ugnen ändå var ute (pga trasigt underelement).

• Gilla
ClasseClas
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Korrekt, det är en TwistPad. Extremt välfungerande och mycket lättare att hantera än touchkontroller. Mindre känsligt för kladd. Om man plockar bort den så hår hällen in i rengöringsläge i 20 sekunder så att man kan torka av kontrollerna. Om man inte sätter tillbaka den stängs hällen av. Tar man bort den när hällen är av funkar den som barnlås.

Nästa häll blir med all sannolikhet också en Neff, med twistpad. Denna höll i 11 år vilket får betraktas som bra. Troligen hade den hållt längre om jag inte hade lyft upp den för några veckor sedan när ugnen ändå var ute (pga trasigt underelement).
Jag är inne på NEFF när jag väl kommer till ett läge att det blir ett nytt kök =)
Gillar deras ugn där man kan skjuta undan luckan helt med.

WAAAAAAAAAAGH! För Schneiders eDesign.
Vill göra ett snyggt gruppschema till en ny central, men systemen verkar ha skrivit över det jag gjort med ett generellt schema, och systemet buggar ur emellanåt och vill inte visa bilder på saker...

EDIT: Och där kom "Access denied"-felmeddelandet med...
Verkar inte vara stabilt alls.

• Ledsen
kashieda
  • Laddar…
tommib
Neff är ju mellansegmentet hos BSH, som också säljer just Bosch och Siemens ("vanliga" segmentet/budget) och Gaggenau (Top of the line). Jag gillar deras prylar, de är ofta smarta.
Betydligt billigare att köpa från utlandet, intressant nog.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.