tommib tommib skrev:
Den har WiFi. Jag önskar att den inte hade det.
Gissningsvis behöver man, rent teoretiskt alltså, inte koppla upp den. 😉

• Wow
kashieda
  • Laddar…
hsd
Har en diskmaskin med wifi, ser ingen som helst nytta med det

• Gilla
ricebridge och 1 till
  • Laddar…
hsd hsd skrev:
Jag uppskattar att kunna se kvarvarande körtid och veta när den är klar på distans.

hsd hsd skrev:
Min wifey är min diskmaskin. Klart nytta alltså😉
GAAAAHHH För mansgrisar

• Haha
Bästerortarn och 1 till
  • Laddar…
hsd
Alfredo Alfredo skrev:
Jag uppskattar att kunna se kvarvarande körtid och veta när den är klar på distans.
Vaffö de då

hsd hsd skrev:
Vaffö de då
För att kunna masa mig upp från TV-soffan och öppna/plocka ur diskmaskinen. Vår maskin lämnar disken väldigt varm och drar man ut korgarna och plockar bort eventuella "vattenfällor" är allt kruttort en kort stund senare.

tommib tommib skrev:
Jag har många gånger önskat att man skulle ha en separat kontrollpanel med fysiska vred som man kan sätta nedanför bänkskivan precis ovanför ugnen.
En gång för länge sedan jobbade jag på en elfirma. Vi var återförsäljare och installerade vitvaror. Husqvarna.
Det fanns en sån häll.
Tidigt 90-tal.
Those were the days.

• Gilla
Per Sandberg1
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Indeed. Jag har många gånger önskat att man skulle ha en separat kontrollpanel med fysiska vred som man kan sätta nedanför bänkskivan precis ovanför ugnen. Tänk där kontrollerna sitter på en klassisk spis. Det kan gärna få visas siffror och sånt på hällen men fysiska kontroller är väldigt trevligt. Det vore inte ens svårt att ha en liten signalkabel från hällen till ett kontrollerblock som man monterar i en valfri skiva i köket. Det skulle till och med kunna vara ett tillval. Varsågoda alla tillverkare, jag bjuder på den idén. Bygg den och jag skall köpa.

Det blev för övrigt en ny Neff. Specifikt en T66STY4L0. Den har, givetvis, TwistPad. Får se om den eller frun kommer hem först. Den har WiFi. Jag önskar att den inte hade det.
Typ såhär :)

• IMG_6244.png
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
ricebridge och 6 till
  • Laddar…
tommib
Typ exakt så

Det finns det som ni efterfrågar, både med och utan touch. Sedan får man välja om man vill betala det högre priset för lösning utan touch på häll eller inte, ser det mera som en fråga om man vill betala för en dyrare lösning, eller lite "gaaah" klaga.😇

Mina föräldrar är också allergisk mot dessa touchdisplayer. När dom bytte kök för något år sedan så valde dom miele proline som har en liten avgränsade så det var lättare att hålla rent. Den verkar dock nu ha utgått.

• IMG_6245.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
tommib
Har du ett artikelnummer måhända? Nu har jag ju beställt en häll redan men det kan vara intressant för andra.

Edit: AndersS alltså...

En väl fungerande konstruktion av touch-kontroller föredrar jag jämför med mekaniska vred som styr elektriska omkopplare. Kontaktdon och omkopplare är ofta de komponenter som havererar först i många typer av elprodukter. Det är en stor fördel att när så är möjligt slippa den vanligaste felkällan.

Som jag skrev tidigare så har vår häll passerat 18,5 år och fungerar fortfarande som när den var ny. Utan att ha sett schemat eller ha öppnad och inspekterat så gissar jag att det är någon kondensator som kommer att vara det som fallerar först.

Det dyra tangentbordet från Dell har börjat krångla efter knappt 4,5 år. Troligen inte lönt att ödsla tid på att försöka reparera.

tommib tommib skrev:
Har du ett artikelnummer måhända? Nu har jag ju beställt en häll redan men det kan vara intressant för andra.

Edit: AndersS alltså...
Nä, jag har en äldre IKEA/AEGZ större häll med touch och behöver inte leta, men den som Googlar finner.
Fungerar utan problem, en bekant har samma och klagade på att det inte fungerade att justera värmen enkelt.
Kollade hur personen gjorde, försökte "dutta" med fingret på rätt nivå. Visade att man lägger på fingret och sedan drar i sidled tills rätt nivå visas och tar bort fingret... i det fallet var det handhavande.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.