Tycker det märkligt att DSV inte kan ha närmare avisering som de flesta andra har antingen att aviseringen är inom ett par timmars spann, eller att chauffören aviserar 30-60min innan han kommer för då kan man ju i alla de flesta fallen göra normala ärenden och tex åka och bada lokalt nu på sommaren..
Efter 40min kö tid till kundtjänst så fick jag reda på att de flesta var nöjda med deras tjänster🙄 vilket skitsnack sa jag till henne varpå hon blev stött och otrevlig så jag la på luren..
Ett stort GAAAHHH för DSV än en gång!

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
hsd
Frerider Frerider skrev:
Tycker det märkligt att DSV inte kan ha närmare avisering som de flesta andra har antingen att aviseringen är inom ett par timmars spann, eller att chauffören aviserar 30-60min innan han kommer för då kan man ju i alla de flesta fallen göra normala ärenden och tex åka och bada lokalt nu på sommaren..
Efter 40min kö tid till kundtjänst så fick jag reda på att de flesta var nöjda med deras tjänster🙄 vilket skitsnack sa jag till henne varpå hon blev stött och otrevlig så jag la på luren..
Ett stort GAAAHHH för DSV än en gång!
DSV borde ha lärt sig av Schenker när de tog över, hela logistikkedjan fungerade klanderfritt , men hehej det gjorde dom inte 👎

• Ledsen
Frerider
  • Laddar…
B
pacman42 pacman42 skrev:
Är det någon poäng med att skicka vykort längre? Vi skickar egentligen bara till svärmor som envisas med att vi skall skicka. Det är ju inte billigt heller.

När vi var i Skottland i mitten av juni så skickades det ett med ett motiv från Sterling Castle. Det kostade som att skicka ett mindre paket att få iväg det. Idag kom det fram, sex veckor senare.

GAAAAHHHH!
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Vi kör postens "Riktiga vykort" .. får man ett roligare kort, och det kommer fram snabbt...
Men det är ju inte samma sak...
Har också använt denna tjänst, säkert de senaste 10 åren. Perfekt att för att skicka ett mer personligt motiv från platsen till de som uppskattar ett fysiskt kort. Lite tråkigare med maskinskriven text men du väljer ändå texten själv. Brukar vara snarlikt pris på både A5- och A6-utskrifter så vi tar alltid den större eftersom de som får korten ofta har sämre syn pga ålder 🙂

• Gilla
Dan_Johansson och 2 till
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Ja, men för pengar motsvarande att skicka ett paket och sex veckors leveranstid?

Vi hann vara hemma ett par veckor, bila upp (med en long weekend i härjedalsfjällen) och hälsa på våra föräldrar i Norrbotten och Västerbotten, samt åka hem igen innan vykortet kom fram.
Skicka ett paket med något kul innehåll och lägg med vykortet?

pacman42 pacman42 skrev:
Är det någon poäng med att skicka vykort längre? Vi skickar egentligen bara till svärmor som envisas med att vi skall skicka. Det är ju inte billigt heller.

När vi var i Skottland i mitten av juni så skickades det ett med ett motiv från Sterling Castle. Det kostade som att skicka ett mindre paket att få iväg det. Idag kom det fram, sex veckor senare.

GAAAAHHHH!
Jag skickade vykort från Italien till olika adresser i Sverige förra året. Portot gick på drygt 6 euro för 5 vykort (1,35 €/st).
3-5 dagar tog det innan jag fick olika sms om "tack för kortet" 😃

• Gilla
  • Älska
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Jag skickade vykort från Italien till olika adresser i Sverige förra året. Portot gick på drygt 6 euro för 5 vykort (1,35 €/st).
3-5 dagar tog det innan jag fick olika sms om "tack för kortet" 😃
Ok, så det är britterna vi skall skylla på.

pacman42 pacman42 skrev:
Ok, så det är britterna vi skall skylla på.
Ja, det är väl Brexit som ställde till det. Ditt vykort från Skottland fastnade nog i tullen 😉

GAAAAHHHH!

Ännu en gång så får jag veta att min leverans från Amazon inte kommer på utsatt tid. Precis nu kl 23 så slutar deras skift och de hade inte hunnit hem till mig (som så ofta förr, jag ligger sist på rundan hos AirMee).

Jag kan tyvärr aldrig lita på leveranstiderna från Amazon pga detta. Ibland hinner de inte med mig dagen efter heller, men då brukar de skifta på hur rutten går till dag tre i alla fall.

• Ledsen
Frerider och 1 till
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
GAAAAHHHH!

Ännu en gång så får jag veta att min leverans från Amazon inte kommer på utsatt tid. Precis nu kl 23 så slutar deras skift och de hade inte hunnit hem till mig (som så ofta förr, jag ligger sist på rundan hos AirMee).

Jag kan tyvärr aldrig lita på leveranstiderna från Amazon pga detta. Ibland hinner de inte med mig dagen efter heller, men då brukar de skifta på hur rutten går till dag tre i alla fall.
Det är airmee som är skitdåliga nuförtiden. Tyvärr är hemkörning det snabbaste alternativet och då blir det airmee.

pacman42 pacman42 skrev:
GAAAAHHHH!

Gaaaaaaaahh
Ingen tröst för dig, men Airmee lyckades bra här även denna gången.
Paketet levereras en knapp timme innan deadline.

Brukar ta en dag extra hör också, men igår så kom Airmee på utsatt dag.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
GAAAAHHHH!

Hände mig med på senaste amazonleveransen. Ligger sist på rundan och de var enligt ”spårningen” nära och levererade men helt plötsligt så kom ett sms om att jag skulle få leveransen nästa dag pga av försening… Nästa dag lyckades de leverera 22:50-isch. De kör också med ”fossilfri” leverans med dieselbil…..

R roli skrev:
Hände mig med på senaste amazonleveransen. Ligger sist på rundan och de var enligt ”spårningen” nära och levererade men helt plötsligt så kom ett sms om att jag skulle få leveransen nästa dag pga av försening… Nästa dag lyckades de leverera 22:50-isch. De kör också med ”fossilfri” leverans med dieselbil…..
Reagerade på att de kom med elbil hem till mig igår, men så har det inte alltid varit.

Morr!
IMG_8354.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Här försöker man vara lite smidig och ställa sig åt sidan under ur-/ilastningen så att någon kan klämma sig förbi och tacken blir 300 kr åt helvete.!
Men för all del, var nog en hel hjulbredd eller två på gräset…

• Arg
mexitegel
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Har man tiden och gillar att skruva, så varför inte.. syns det inga märken från ventilerna i kolvarna så är väl bara att slänga på en ny rem och hålla tummarna...
Jaha, då finns facit. 5 ventiler var synligt direkt krokiga, 4 till tveksamma utan att mäta så det blev alla 16. Tog en stund men nu har bilen rullat ca 50 mil efter reparation och går som innan. Merkostnaden mot att bara byta kamrem blev ca 2000 för ventiler och packningar, så det blev till sist inte så mycket GAAAAHHH. Att stå med ett topplock och slipa ventiler under semestern är faktiskt lite terapi.

• Gilla
Per Sandberg1 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.