Karrock Karrock skrev:
Note to self:
Bygg ut köksskåpen 5cm extra vid renovering, så finns marginal för djupare kyl och frys.
Tack!
Är nog säkrare att regla ut åtminstone 95mm, många kylar sticker redan nu ut några cm..

Kramla
GAAAAHHHH!!!
Regn regn o mer regn…
Planerat att köra projekt idag, student förra helgen o midsommar nästa helg…. Varför ska de alltid regna när jag vill bygga

• Ledsen
NyKarin och 1 till
  • Laddar…
Kramla Kramla skrev:
GAAAAHHHH!!!
Regn regn o mer regn…
Planerat att köra projekt idag, student förra helgen o midsommar nästa helg…. Varför ska de alltid regna när jag vill bygga
Jag bor oxå i Uppland, om än södra delen av landskapet, och här är det mer GAAAHHH för att de lovar och lovar regn.....men det kommer inget.

• Ledsen
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Kramla
Isakare Isakare skrev:
Jag bor oxå i Uppland, om än södra delen av landskapet, och här är det mer GAAAHHH för att de lovar och lovar regn.....men det kommer inget.
GAAAAHHHH!!!!

FÖRBANNADE HELVETES Russel & Hobbs!
Detta varumärke som enligt sig själva är högkvalitativt.
Skärmavbild 2026-06-14 kl. 17.06.37.png
Jo djävlar, är mitt omdöme då två produkter har orsakat att säkringarna gått. Och det på ca tre års användning! Nu senast igår när jag var mitt uppe i ett måleri av golv som är under proppskåpet dessutom.... Med hjälp av balansnummer och ett långt skohorn lyckades jag få upp dörren till skåpet. Och som tur var så hade vi sett till att byta från diazed till automatiska för något år sedan tack och lov., så det var bara att snäppa till den som löste ut.
Men fy fan för dessa förbannade tillverkare som har inbyggda självförsörjande egenskaper. Ingen slump att två olika produkter fallerar inom loppet av drygt tre år. Finns det konsumentmakt av rang, så skulle dessa förbannade parasitföretag försvinna inom snabbt förlopp. De ljuger ju en rakt upp i ansiktet med deras marknadsföring. GGGGAAAAHHHH!

• Wow
  • Ledsen
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
Noramasen Noramasen skrev:
FÖRBANNADE HELVETES Russel & Hobbs!
Detta varumärke som enligt sig själva är högkvalitativt.
[bild]
Jo djävlar, är mitt omdöme då två produkter har orsakat att säkringarna gått. Och det på ca tre års användning! Nu senast igår när jag var mitt uppe i ett måleri av golv som är under proppskåpet dessutom.... Med hjälp av balansnummer och ett långt skohorn lyckades jag få upp dörren till skåpet. Och som tur var så hade vi sett till att byta från diazed till automatiska för något år sedan tack och lov., så det var bara att snäppa till den som löste ut.
Men fy fan för dessa förbannade tillverkare som har inbyggda självförsörjande egenskaper. Ingen slump att två olika produkter fallerar inom loppet av drygt tre år. Finns det konsumentmakt av rang, så skulle dessa förbannade parasitföretag försvinna inom snabbt förlopp. De ljuger ju en rakt upp i ansiktet med deras marknadsföring. GGGGAAAAHHHH!
Vilka produkter var det. Nyfiken bara.

Första gången jag hör Russel & Hobbs 🤔

a.o.f a.o.f skrev:
Vilka produkter var det. Nyfiken bara.
Vet inte modellnummer, men en vattenkokare och en brödrost😡😡. Vattenkokaren kanske använd någon gång per vecka. Och brödrosten ett par gånger i veckan. Och nyfikenheten är bra att ha när man vill veta.

Tokslut Tokslut skrev:
Första gången jag hör Russel & Hobbs 🤔
Det var nytt för mig också när frun gjorde inköpet. Men egentligen ska det vara utan (&) i namnet.
Edit: Frugan visste heller inte om varumärket, men då det står att det är kvalité så ska man inte behöva vara ful nog och tro att det inte gäller. Även om det numer är mera regel än undantag att ordens betydelse har fått inflation speciellt gällande reklam.

Redigerat:
  • Haha
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
nytt för mig
Frugan visste heller inte om varumärket
det står att det är kvalité
Mer undersökning än så ska man rimligen inte behöva göra!

Tillverkas väl i Kina som det mesta annat idag fast med premiumpriser.

Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Mer undersökning än så ska man rimligen inte behöva göra!
Ibland blir man lurad då man redan har vetskapen om att andra varumärken som tidigare stått för kvalité (läs svenska) har sålt ut sig för snabba pengar och har därmed gjort en kvalitetsdegradering för att främja omsättningen. Och då kanske lusten infinner sig att prova något nytt. Vi har tittat efter varumärken som har tillverkningen i samma land som bolaget då det verkar hålla en högre kvalité.

Hittat ett intressant objekt på klaravik, skapar konto för att kunna lägga bud på sikt.

8500kr i inropsavgift...
WAAAAAAAAAGH

• Haha
Dan_Johansson
  • Laddar…
GAHHHH! Sonens moppe sönder igen, visar sig att förra ägaren mer eller mindre skruvat sönder den helt.

Kopplingen kass. Kopplingsarmen går att röra, men tar helt stopp när man ska trycka in den (dvs koppla).

AM6 motor. Någon som råkar ha en idé om vad det kan vara?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.