1 658 769 läst ·
17 773 svar
1659k läst
17,8k svar
GAAAAHHHH!!!
Renoverare
· Stockholm
· 20 201 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 201 inlägg
Gggaaahhh! Bin har stått i knappt en vecka, och börjar växa koraller på den. Alger har jag varit med om då den står inom frodig grönska. Men det här tar då priset.
Men vid en närmare syn så var det naturligtvis inte frågan om koraller, utan helt enkelt bäbisar som är samlade.
Ända tills frugan nyfiket petade på högen och då sprack den lilla högen upp.
Fascinerande! Och definitivt egentligen inget Gggaaahhh när man får syn på de små livens start, men samtidigt ett litet gah! när man nu inte kan fredagshandla utan att förstöra bosättningen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Men vid en närmare syn så var det naturligtvis inte frågan om koraller, utan helt enkelt bäbisar som är samlade.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ända tills frugan nyfiket petade på högen och då sprack den lilla högen upp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Fascinerande! Och definitivt egentligen inget Gggaaahhh när man får syn på de små livens start, men samtidigt ett litet gah! när man nu inte kan fredagshandla utan att förstöra bosättningen.
Renoverare
· Stockholm
· 20 201 inlägg
Skidolycka, vridbrott båda fibula och tibia helt av samt compartment syndromeKramla skrev:
U
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
· 2 795 inlägg
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
- 2 795 inlägg
Kul med märgspik, jag hade en liknande spiralfraktur på Tibia efter en MC-olycka.AndersMalmgren skrev:
Eftersom märgspiken helt avlastar så får du ju ingen kontakt mellan benen (även om du går med krycka) så det tar myyyyycket längre tid för benet att läka.
Jag slutade gå med kryckor helt efter 2 månader ändå va benet fortfarande ”av” efter 6 månader. Tog 6 månader innan man kunde se på röntgen någon nämnvärd mängd kallus.
Sprang på speciellt löparbana med reducerad kropppsvikt efter ca.3 månader, var hos sjukgymnast 4 dagar i veckan i 3-4 månader (helt sjukskriven).
Men mitt fibula var helt, även om tibia var rätt mycket flis och smulor. Går fortfarande känna benflisorna som läkt fast ganska utstickande nu efter 11 år om man drar fingrarna nedanför vaden.
Renoverare
· Stockholm
· 20 201 inlägg
Jag jag känner ju att det saknas typ väldigt mycket om jag drar fingret längs vaden 😅U Utsliten och utdömd skrev:Kul med märgspik, jag hade en liknande spiralfraktur på Tibia efter en MC-olycka.
Eftersom märgspiken helt avlastar så får du ju ingen kontakt mellan benen (även om du går med krycka) så det tar myyyyycket längre tid för benet att läka.
Jag slutade gå med kryckor helt efter 2 månader ändå va benet fortfarande ”av” efter 6 månader. Tog 6 månader innan man kunde se på röntgen någon nämnvärd mängd kallus.
Sprang på speciellt löparbana med reducerad kropppsvikt efter ca.3 månader, var hos sjukgymnast 4 dagar i veckan i 3-4 månader (helt sjukskriven).
Men mitt fibula var helt, även om tibia var rätt mycket flis och smulor. Går fortfarande känna benflisorna som läkt fast ganska utstickande nu efter 11 år om man drar fingrarna nedanför vaden.
Samt cerclaget är ju inte superbekvämt
U
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
· 2 795 inlägg
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
- 2 795 inlägg
Kul va dock att läkaren direkt efter operationen sa ”om ett år kommer du kunna spela fotboll”. Och jag kan fortfarande inte spela fotboll…AndersMalmgren skrev:
…men det kunde jag ju inte innan heller
Renoverare
· Stockholm
· 20 201 inlägg
Kunde du gå utan kryckor redan efter 3 månader? Nog det som skiljer med compartment syndrome.U Utsliten och utdömd skrev:Kul med märgspik, jag hade en liknande spiralfraktur på Tibia efter en MC-olycka.
Eftersom märgspiken helt avlastar så får du ju ingen kontakt mellan benen (även om du går med krycka) så det tar myyyyycket längre tid för benet att läka.
Jag slutade gå med kryckor helt efter 2 månader ändå va benet fortfarande ”av” efter 6 månader. Tog 6 månader innan man kunde se på röntgen någon nämnvärd mängd kallus.
Sprang på speciellt löparbana med reducerad kropppsvikt efter ca.3 månader, var hos sjukgymnast 4 dagar i veckan i 3-4 månader (helt sjukskriven).
Men mitt fibula var helt, även om tibia var rätt mycket flis och smulor. Går fortfarande känna benflisorna som läkt fast ganska utstickande nu efter 11 år om man drar fingrarna nedanför vaden.
Sju år och ett par månader på bägge två. Jag vet vad det är för fel på Electrolux-skåpet, men jag orkar inte laga ett sju år gammalt kylskåp. Det är glättningskondensatorerna på kraftkortet.R roli skrev:Hur länge har resp. fabrikat fungerat?
Våra första kylskåp som vi satte in när vi byggde -98 var 2 st kyl/frysar från Electrolux. Dessa bytes ut 2020 eller om det var 2021 då det ena skåpet gick sönder för andra gången. Sedan dess står det 2 st kyl/frysar från Bosch som uppvisade dina mått beskymmer. Men man kan nog inte hitta kyl/frysar idag som kommer att leva upp till livslängden från de som tillverkades på 90-talet.
Krya på dig @AndersMalmgren ❤️AndersMalmgren skrev:


