AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Ingen synlig läkning på röntgen efter drygt 4 månader. 🥲

I värsta fall omoperation i aug om inte skiktröntgen visar påbörjan av läkning.

Kör med en krycka nu för att stimulera kallus mer
åååh, operation mitt i rötmånaden blir fint ;)
 
Tokslut Tokslut skrev:
åååh, operation mitt i rötmånaden blir fint ;)
Det är nog minsta av mina problem. Snarare att allt skrot ska ut och in mitt nytt. Ruta noll

Edit: kommer ju slippa compartment syndrome bitarna iallafall
 
  • Älska
  • Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Ingen synlig läkning på röntgen efter drygt 4 månader. 🥲

I värsta fall omoperation i aug om inte skiktröntgen visar påbörjan av läkning.

Kör med en krycka nu för att stimulera kallus mer
Du får byta dina vin-luncher mot mjölk, så kanske benet byggs upp bättre.
 
  • Gilla
  • Wow
  • Haha
Dilato och 3 till
  • Laddar…
B b8q skrev:
Du får byta dina vin-luncher mot mjölk, så kanske benet byggs upp bättre.
:) dricker inte mycket alkohol sedan olyckan
 
Kramla
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Ingen synlig läkning på röntgen efter drygt 4 månader. 🥲

I värsta fall omoperation i aug om inte skiktröntgen visar påbörjan av läkning.

Kör med en krycka nu för att stimulera kallus mer
Kanske har stått tidigare men vad råkade du ut för, olycka?
 
Gggaaahhh! Bin har stått i knappt en vecka, och börjar växa koraller på den. Alger har jag varit med om då den står inom frodig grönska. Men det här tar då priset.
IMG_3502.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Men vid en närmare syn så var det naturligtvis inte frågan om koraller, utan helt enkelt bäbisar som är samlade.
IMG_3501.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ända tills frugan nyfiket petade på högen och då sprack den lilla högen upp.
IMG_3503.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Fascinerande! Och definitivt egentligen inget Gggaaahhh när man får syn på de små livens start, men samtidigt ett litet gah! när man nu inte kan fredagshandla utan att förstöra bosättningen.
 
  • Haha
  • Wow
  • Älska
sinuslinus och 7 till
  • Laddar…
Kramla Kramla skrev:
Kanske har stått tidigare men vad råkade du ut för, olycka?
Skidolycka, vridbrott båda fibula och tibia helt av samt compartment syndrome
 
  • IMG20260228104712.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG20260305104912.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Wow
  • Ledsen
Anna_H och 3 till
  • Laddar…
U
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Skidolycka, vridbrott båda fibula och tibia helt av samt compartment syndrome
Kul med märgspik, jag hade en liknande spiralfraktur på Tibia efter en MC-olycka.

Eftersom märgspiken helt avlastar så får du ju ingen kontakt mellan benen (även om du går med krycka) så det tar myyyyycket längre tid för benet att läka.
Jag slutade gå med kryckor helt efter 2 månader ändå va benet fortfarande ”av” efter 6 månader. Tog 6 månader innan man kunde se på röntgen någon nämnvärd mängd kallus.
Sprang på speciellt löparbana med reducerad kropppsvikt efter ca.3 månader, var hos sjukgymnast 4 dagar i veckan i 3-4 månader (helt sjukskriven).

Men mitt fibula var helt, även om tibia var rätt mycket flis och smulor. Går fortfarande känna benflisorna som läkt fast ganska utstickande nu efter 11 år om man drar fingrarna nedanför vaden.
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
U Utsliten och utdömd skrev:
Kul med märgspik, jag hade en liknande spiralfraktur på Tibia efter en MC-olycka.

Eftersom märgspiken helt avlastar så får du ju ingen kontakt mellan benen (även om du går med krycka) så det tar myyyyycket längre tid för benet att läka.
Jag slutade gå med kryckor helt efter 2 månader ändå va benet fortfarande ”av” efter 6 månader. Tog 6 månader innan man kunde se på röntgen någon nämnvärd mängd kallus.
Sprang på speciellt löparbana med reducerad kropppsvikt efter ca.3 månader, var hos sjukgymnast 4 dagar i veckan i 3-4 månader (helt sjukskriven).

Men mitt fibula var helt, även om tibia var rätt mycket flis och smulor. Går fortfarande känna benflisorna som läkt fast ganska utstickande nu efter 11 år om man drar fingrarna nedanför vaden.
Jag jag känner ju att det saknas typ väldigt mycket om jag drar fingret längs vaden 😅

Samt cerclaget är ju inte superbekvämt
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
U
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag jag känner ju att det saknas typ väldigt mycket om jag drar fingret längs vaden 😅

Samt cerclaget är ju inte superbekvämt
Kul va dock att läkaren direkt efter operationen sa ”om ett år kommer du kunna spela fotboll”. Och jag kan fortfarande inte spela fotboll…

…men det kunde jag ju inte innan heller :D
 
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
Dilato och 13 till
  • Laddar…
U Utsliten och utdömd skrev:
Kul med märgspik, jag hade en liknande spiralfraktur på Tibia efter en MC-olycka.

Eftersom märgspiken helt avlastar så får du ju ingen kontakt mellan benen (även om du går med krycka) så det tar myyyyycket längre tid för benet att läka.
Jag slutade gå med kryckor helt efter 2 månader ändå va benet fortfarande ”av” efter 6 månader. Tog 6 månader innan man kunde se på röntgen någon nämnvärd mängd kallus.
Sprang på speciellt löparbana med reducerad kropppsvikt efter ca.3 månader, var hos sjukgymnast 4 dagar i veckan i 3-4 månader (helt sjukskriven).

Men mitt fibula var helt, även om tibia var rätt mycket flis och smulor. Går fortfarande känna benflisorna som läkt fast ganska utstickande nu efter 11 år om man drar fingrarna nedanför vaden.
Kunde du gå utan kryckor redan efter 3 månader? Nog det som skiljer med compartment syndrome.
 
R roli skrev:
Hur länge har resp. fabrikat fungerat?

Våra första kylskåp som vi satte in när vi byggde -98 var 2 st kyl/frysar från Electrolux. Dessa bytes ut 2020 eller om det var 2021 då det ena skåpet gick sönder för andra gången. Sedan dess står det 2 st kyl/frysar från Bosch som uppvisade dina mått beskymmer. Men man kan nog inte hitta kyl/frysar idag som kommer att leva upp till livslängden från de som tillverkades på 90-talet.
Sju år och ett par månader på bägge två. Jag vet vad det är för fel på Electrolux-skåpet, men jag orkar inte laga ett sju år gammalt kylskåp. Det är glättningskondensatorerna på kraftkortet.
 
Kramla
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Skidolycka, vridbrott båda fibula och tibia helt av samt compartment syndrome
Den kan man kalla för rejält vridbrott, jösses då förstår jag verkligen att du ligger lite lågt med de mesta🙁
Hoppas du blir så bra det bara går framöver iallafall 👍🏻
 
  • Gilla
  • Älska
Utsliten och utdömd och 3 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Ingen synlig läkning på röntgen efter drygt 4 månader. 🥲

I värsta fall omoperation i aug om inte skiktröntgen visar påbörjan av läkning.

Kör med en krycka nu för att stimulera kallus mer
Krya på dig @AndersMalmgren ❤️
 
  • Gilla
  • Älska
Maria T och 9 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.