L Lilak skrev:
Tack och lov är jag inte sjuk, så jag behöver inte läsa min egen.

Däremot läser jag mammas efter varje vårdkontakt för att t.ex. kolla så att anteckningarna stämmer, tyvärr gör de ofta inte det.

Ex. kontakt med vården 1 gång/vecka under cancerbehandling.
Mamma hade om i ryggen och blev behandlad med Voltarenkräm. Varje vecka frågade man om det blev bättre, svaret blev nej, Voltarenkräm har aldrig hjälpt på mig.
Jorunalanteckning varje gång: Patienten upplever god effekt av Voltaren kräm
Men det är en helt annan fråga vad som står i journalen, nu är vi inne på ett helt annat område gällande diagnos, behandling, osv.😉

Exakt, den ligger alltså inte till höger utan som jag skrev, nedanför. Där gör den inte mycket nytta.

Jag har tagit emot flera patienter efter suicidförsök p.g.a vad som stått i deras journal.
Så jag anser att det inte varnas tillräckligt tydligt

• Ledsen
karlmb
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Men det är en helt annan fråga vad som står i journalen, nu är vi inne på ett helt annat område gällande diagnos, behandling, osv.😉
Jag svarade på frågan om varför man läser sin journal.

L Lilak skrev:
Exakt, den ligger alltså inte till höger utan som jag skrev, nedanför. Där gör den inte mycket nytta.

Jag har tagit emot flera patienter efter suicidförsök p.g.a vad som stått i deras journal.
Så jag anser att det inte varnas tillräckligt tydligt
Ta gärna och skriv det till 1177 eller till din region om önskan om förbättring utifrån din erfarenhet, speciellt om du finns inom vården bör du ha lämpliga kontaktvägar.
Jag brukar återmata till platser jag använder när det finns felaktigheter eller otydlig information.

Det har jag gjort vid flertalet tillfällen. Kollegor har också gjort det.

• Gilla
karlmb
  • Laddar…
MultiMan
Dalbotant Dalbotant skrev:
Var på väg att lägga bilderna i humortråden men det är fan ingen humor detta. Mänskligheten gräver sin egen grav fortare än man hinner bokstavera g.

[bild]
[bild]
Eftersom frågan har varit uppe i andra trådar. Den "riktiga" Gemini är inte så korkad som synes här:

Edit: Haha, jag bjöd på ett stavfel också, men inte heller det fick den ur kurs! 😆

• Screenshot (11 juni 2026 10_07_17).png
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
sillan
  • Laddar…
MultiMan
NyKarin NyKarin skrev:
Gaaahhh! Varför ska gula färger skilja sig åt så mycket! Och varför kan de inte se likadana ut i olika ljus! Jag kommer aldrig hitta rätt. [bild]
Det är därför man använder uttrycket "puts väck"!

B Bästerortarn skrev:
GAAAAHHHH!!!

När jag parkerar på en större parkering som IKEA, ICA Maxi, Moset etc. är det någon jävla rövhatt som försöker vara lydig och flyttar på bilen. Varenda jävla gång!

Ikväll fick jag leta satan efter skiten vid Ikea

Har inte folk något bättre för sig 🤬

EDIT: och igår var det någon jävel som flyttat den från den övre parkeringen på jobbet till den nedre så den som flyttade bilen måste ju veta vart jag brukar parkera.
Jag har redan haft nytta av GPS-spårningen i nya bilens app för att hitta var jag ställt bilen. Den är förvånansvärt exakt. Funkar ju dock tyvärr inte om det är på samma plats fast olika höjd.

Redigerat:
  • Gilla
Bästerortarn och 1 till
  • Laddar…
MultiMan MultiMan skrev:
Jag har redan haft nytta av GPS-spårningen i nya bilens app för att hitta var jag ställt bilen. Den är förvånansvärt exakt. Funkar ju dock tyvärr inte om det är på samma plats fast olika höjd.
Det bör den göra, det är nog en brist i mjukvaran om den inte anger höjden också. Det större problemet är snarare att man inte har GPS inne i ett P-garage

• Gilla
MultiMan
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
Jag slog mig på tummen med hammaren i förra helgen. 😉
image.jpg
Skapa konto
Nu blir det spooky på riktigt. Det där är ju MIN hand.

• Haha
  • Wow
Bästerortarn och 5 till
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Det bör den göra, det är nog en brist i mjukvaran om den inte anger höjden också. Det större problemet är snarare att man inte har GPS inne i ett P-garage
Det är därför aGPS används i de flesta lägen. Enheten är uppkopplad till mobilnätet och mobilnätssändarna är väl inmätta även i höjdled. Tycker det fungerar förvånansvärt bra med mobilen iallafall.
Carplay noterar bilens plats när man lämnar bilen , d.v.s. när mobilen kopplas bort från huvudenheten.

MultiMan
pacman42 pacman42 skrev:
Hmm, ja, det var tyvärr en killgissning från min sida. Jag har inte parkerat fel i ett flervåningsgarage än. Finns inte många där jag bor. Utmärkt om det fungerar! 👍

tveksamt tveksamt skrev:
Bara för att man inte har koll på ett område betyder det inte att man inte har det på andra.
Att personen inte tycker sig kunna konvertera mellan mm och cm är förstås anmärkningsvärt, men hennes medicinska bedömning behöver inte vara sämre för det.
Jag skulle vilja påstå att man inte kan få ut sin sjuksköterskelegitimation om man inte kan så enkel matematik. Och alla som jobbar på 1177 är sjuksköterskor.

S
ricebridge ricebridge skrev:
[bild] Nu blir det spooky på riktigt. Det där är ju MIN hand.
Vad har du gjort?

Jag skarvade lite på sanningen för det var egentligen ingen hammaee utan jag hade rensat ogräs med en planteringsspade lite för ihärdigt och fått en blåsa. 😜

S sinuslinus skrev:
Vad har du gjort?

Jag skarvade lite på sanningen för det var egentligen ingen hammaee utan jag hade rensat ogräs med en planteringsspade lite för ihärdigt och fått en blåsa. 😜
Planteringsspade här också!

• Haha
kashieda och 2 till
  • Laddar…
GAAAAAHHHHH!!!!
Enligt appen på väg till fel stad och län igen!!! x3!? 🤬 TROTS telefonkontakt med en människa i tisdags som lovade att ha koll på paktet då hen medgav att de gjort ett (två) misstag då avsändaren använt min riktiga adress.

Detta är reservdelar från USA som jag verkligen behöver få på plats,,,
🤬!%&¤#"(/&!!)🔥🤢☠️💀👺
Skärmbild 2026-06-11 232638.jpg
Skapa konto

Är Bring nordens absolut mest värdelösa paketleverantör, har svårt att se det bli värre,,

• Ledsen
  • Wow
VidarH och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.