1 653 442 läst ·
17 695 svar
1653k läst
17,7k svar
GAAAAHHHH!!!
Men det är en helt annan fråga vad som står i journalen, nu är vi inne på ett helt annat område gällande diagnos, behandling, osv.😉L Lilak skrev:Tack och lov är jag inte sjuk, så jag behöver inte läsa min egen.
Däremot läser jag mammas efter varje vårdkontakt för att t.ex. kolla så att anteckningarna stämmer, tyvärr gör de ofta inte det.
Ex. kontakt med vården 1 gång/vecka under cancerbehandling.
Mamma hade om i ryggen och blev behandlad med Voltarenkräm. Varje vecka frågade man om det blev bättre, svaret blev nej, Voltarenkräm har aldrig hjälpt på mig.
Jorunalanteckning varje gång: Patienten upplever god effekt av Voltaren kräm
Exakt, den ligger alltså inte till höger utan som jag skrev, nedanför. Där gör den inte mycket nytta.
Jag har tagit emot flera patienter efter suicidförsök p.g.a vad som stått i deras journal.
Så jag anser att det inte varnas tillräckligt tydligt
Jag har tagit emot flera patienter efter suicidförsök p.g.a vad som stått i deras journal.
Så jag anser att det inte varnas tillräckligt tydligt
Ta gärna och skriv det till 1177 eller till din region om önskan om förbättring utifrån din erfarenhet, speciellt om du finns inom vården bör du ha lämpliga kontaktvägar.L Lilak skrev:
Jag brukar återmata till platser jag använder när det finns felaktigheter eller otydlig information.
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 808 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 808 inlägg
Eftersom frågan har varit uppe i andra trådar. Den "riktiga" Gemini är inte så korkad som synes här:Dalbotant skrev:
Edit: Haha, jag bjöd på ett stavfel också, men inte heller det fick den ur kurs! 😆
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 808 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 808 inlägg
Det är därför man använder uttrycket "puts väck"!NyKarin skrev:
Jag har redan haft nytta av GPS-spårningen i nya bilens app för att hitta var jag ställt bilen. Den är förvånansvärt exakt.B Bästerortarn skrev:GAAAAHHHH!!!
När jag parkerar på en större parkering som IKEA, ICA Maxi, Moset etc. är det någon jävla rövhatt som försöker vara lydig och flyttar på bilen. Varenda jävla gång!
Ikväll fick jag leta satan efter skiten vid Ikea
Har inte folk något bättre för sig 🤬
EDIT: och igår var det någon jävel som flyttat den från den övre parkeringen på jobbet till den nedre så den som flyttade bilen måste ju veta vart jag brukar parkera.
Redigerat:
Det bör den göra, det är nog en brist i mjukvaran om den inte anger höjden också. Det större problemet är snarare att man inte har GPS inne i ett P-garageMultiMan skrev:
Husägare
· Jönköping
· 5 859 inlägg
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 171 inlägg
Det är därför aGPS används i de flesta lägen. Enheten är uppkopplad till mobilnätet och mobilnätssändarna är väl inmätta även i höjdled. Tycker det fungerar förvånansvärt bra med mobilen iallafall.pacman42 skrev:
Carplay noterar bilens plats när man lämnar bilen , d.v.s. när mobilen kopplas bort från huvudenheten.
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 808 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 808 inlägg
Hmm, ja, det var tyvärr en killgissning från min sida. Jag har inte parkerat fel i ett flervåningsgarage än. Finns inte många där jag bor. Utmärkt om det fungerar! 👍pacman42 skrev:
Jag skulle vilja påstå att man inte kan få ut sin sjuksköterskelegitimation om man inte kan så enkel matematik. Och alla som jobbar på 1177 är sjuksköterskor.tveksamt skrev:
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 6 008 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 6 008 inlägg
Husägare
· Jönköping
· 5 859 inlägg
Medlem
· Västmanland
· 2 083 inlägg
GAAAAAHHHHH!!!!
Enligt appen på väg till fel stad och län igen!!! x3!? 🤬 TROTS telefonkontakt med en människa i tisdags som lovade att ha koll på paktet då hen medgav att de gjort ett (två) misstag då avsändaren använt min riktiga adress.
Detta är reservdelar från USA som jag verkligen behöver få på plats,,,
🤬!%&¤#"(/&!!)🔥🤢☠️💀👺
Är Bring nordens absolut mest värdelösa paketleverantör, har svårt att se det bli värre,,
Enligt appen på väg till fel stad och län igen!!! x3!? 🤬 TROTS telefonkontakt med en människa i tisdags som lovade att ha koll på paktet då hen medgav att de gjort ett (två) misstag då avsändaren använt min riktiga adress.
Detta är reservdelar från USA som jag verkligen behöver få på plats,,,
🤬!%&¤#"(/&!!)🔥🤢☠️💀👺
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Är Bring nordens absolut mest värdelösa paketleverantör, har svårt att se det bli värre,,