E
GAAAAHHH
Offerter!!! 1085:-/kvm innan rot för att jämna av 50kmv betonggolv och lägga ett vinylklickgolv....ja just det, själva golvet intgår inte i priset. 💸

• Wow
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
E Em_A skrev:
GAAAAHHH
Offerter!!! 1085:-/kvm innan rot för att jämna av 50kmv betonggolv och lägga ett vinylklickgolv....ja just det, själva golvet intgår inte i priset. 💸
Tackar du ja till den räddar du nog någons vecka;)

F fribygg skrev:
Tackar du ja till den räddar du nog någons vecka;)
Inte så farligt dyrt, beroende på vad som skall göras vid utjämningen. Det kan bli väldigt mycket arbete. När man jämnade ut mitt betonggolv så fick man slipa ned det på mitten då det var en stor bula där...

GAAAAAAHHHH!!!!
För sjukvården! Min far loggar in på 1177, besked står om att han har tjocktarmscancer och tid bokad till läkare om 3 veckor...
Vad i helvete, lämnar man såna besked via 1177 och inte kontakta vederbörande och ge besked till patienten på plats? GAAAAAHHHH!!

• Ledsen
  • Arg
karlmb och 14 till
  • Laddar…
tommib
P Pappa1986 skrev:
GAAAAAAHHHH!!!!
För sjukvården! Min far loggar in på 1177, besked står om att han har tjocktarmscancer och tid bokad till läkare om 3 veckor...
Vad i helvete, lämnar man såna besked via 1177 och inte kontakta vederbörande och ge besked till patienten på plats? GAAAAAHHHH!!
Det är naturligtvis tråkigt och jag hoppas att det går bra för din pappa men jag undrar lite över exakt hur det där gick till. 1177 är rätt tydliga med att när man går in i journalen så väljer man om man vill se allt eller om man vill se 14 dagar fördröjning (eller något sådant, var ett tag sedan jag kollade). Detta är just för att den typen av information inte ska slängas upp i ansiktet på patienten av datorn. Det är en konsekvens av att patienten har direktåtkomst till sin journal och att vi inom sjukvården måste journalföra den här typen av uppgifter.

Ja, det finns ett sätt att dölja anteckningar i åtminstone Stockholm men jag skulle säga att många av mina kollegor vet inte hur man gör och det är överlag tveksamt om det skulle vara ok att göra på en anteckning av denna typ.

Om det stod i kallelsen eller i något informationsbrev som man skickat ut är det givetvis förkastligt och fel.

• Gilla
Blazermannen och 9 till
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
1177 är rätt tydliga med att när man går in i journalen så väljer man om man vill se allt eller om man vill se 14 dagar fördröjning (eller något sådant, var ett tag sedan jag kollade).
Den varningen får man tyvärr bara upp första gången man loggar in. Väljer man då "visa allt" sparas den inställningen tills man ändrar den.

Jag tycker att 1177 borde vara tydliga med att man bör vara försiktig med att läsa sin journal. Väldigt viktigt om man väntar på besked, eller om man inte vet med sig att man har kunskapen att tolka vad som skrivs, eller de provsvar som visas.

@Pappa1986
Hoppas att det går bra för din pappa!

• Älska
Pappa1986
  • Laddar…
L Lilak skrev:
Jag tycker att 1177 borde vara tydliga med att man bör vara försiktig med att läsa sin journal. Väldigt viktigt om man väntar på besked, eller om man inte vet med sig att man har kunskapen att tolka vad som skrivs, eller de provsvar som visas.
Det står rätt tydligt i den varning man får vill jag minnas.

När man väljer att visa Journal finns valet "Allt" eller "Dölj nya uppgifter".
Texten visas alltid på sidan.

Nya uppgifter

Nya uppgifter kan innehålla besked som vårdpersonalen inte har hunnit ge dig. Därför får du i Journalen välja om du vill se uppgifter som är nyare än 14 dagar. Du kan när som helst ändra ditt val av att visa alla uppgifter eller dölja dem som är nyare än 14 dagar.

Jag kommer inte ihåg vad det stod i den varningen. Jag har inte sett den sedan första gången jag använde 1177.

Med tanke på hur jobbigt det kan bli om man läser sin journal, så tycker jag att det vore bra med varning varje gång.

Ursäkta och förlåt mig men, vad var det ni ville veta när ni gick in på 1177 och journalen?

• Gilla
  • Wow
Intet och 2 till
  • Laddar…
L Lilak skrev:
Jag kommer inte ihåg vad det stod i den varningen. Jag har inte sett den sedan första gången jag använde 1177.

Med tanke på hur jobbigt det kan bli om man läser sin journal, så tycker jag att det vore bra med varning varje gång.
Texten visas till höger när du väljer "Journal", men tyvärr läser "vi" sällan utan klickar bara vidare.
1781158706000.png

• Gilla
tveksamt
  • Laddar…
A AndersS skrev:
När man väljer att visa Journal finns valet "Allt" eller "Dölj nya uppgifter".
Texten visas alltid på sidan.

Nya uppgifter

Nya uppgifter kan innehålla besked som vårdpersonalen inte har hunnit ge dig. Därför får du i Journalen välja om du vill se uppgifter som är nyare än 14 dagar. Du kan när som helst ändra ditt val av att visa alla uppgifter eller dölja dem som är nyare än 14 dagar.
Den texten borde ligga ovanför rubrikerna, inte längst ner bakom ett litet "i" man behöver trycka på.

A AndersS skrev:
Texten visas till höger när du väljer "Journal", men tyvärr läser "vi" sällan utan klickar bara vidare.
[bild]
I appen i min telefon gör den inte det.

K KariHa skrev:
Ursäkta och förlåt mig men, vad var det ni ville veta när ni gick in på 1177 och journalen?
Tack och lov är jag inte sjuk, så jag behöver inte läsa min egen.

Däremot läser jag mammas efter varje vårdkontakt för att t.ex. kolla så att anteckningarna stämmer, tyvärr gör de ofta inte det.

Ex. kontakt med vården 1 gång/vecka under cancerbehandling.
Mamma hade om i ryggen och blev behandlad med Voltarenkräm. Varje vecka frågade man om det blev bättre, svaret blev nej, Voltarenkräm har aldrig hjälpt på mig.
Jorunalanteckning varje gång: Patienten upplever god effekt av Voltaren kräm

• Ledsen
  • Gilla
Intet och 2 till
  • Laddar…
L Lilak skrev:
I appen i min telefon gör den inte det.
Jodå, men du måste skrolla ned på sidan, vilket väl inte är det vanliga man gör om knappen "Journal" visas direkt.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.